Støtt Milforum på Vipps #587 879

Avslag på søknad om utdanning

Collapse

Brukerinfo

Collapse

$vbphrase[have_x_posts_in_topic_last_y_z]
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • adrian.k
    Trådstarter
    RESERVIST
    • 2014
    • 26

    Avslag på søknad om utdanning

    Hei!
    Jeg søkte FOS ved hærens befalsskole og LSK/LBSK Operativ luftvern i år, men fikk dessverre avslag på begge delene. Vurderingen på avslaget var på bakgrunn av prøveresultater fra sesjon og resultater fra VGS. Jeg har fylt 22 år innen opptak ville startet (fyller år i slutten av mai), samt at j...
     Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet
  • kornmo
    OR-4 Korporal
    Veteran

    • 2010
    • 701

    #2
    Sv: Avslag på søknad om utdanning

    Tror(merk. jeg tror, ikke vet) ikke Forsvaret opererer med tilleggspoeng på karaktersnittet til søking på FOS. Så et snitt på 3,04 vil jeg tro er for lavt for å komme inn på HBS, som jo er en veldig populær linje. Har ikke noe håndfast tall, men alle snitt-"krave...
     Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet
    Tar du praten fra en trønder, sitter du ikke igjen med annet enn høy intelligens og et ulastelig utseende.

    Kommentér

    • RadioReidar
      RESERVIST
      • 2017
      • 18

      #3
      Sv: Avslag på søknad om utdanning

      de samler alle karakterene dine/tjeneste uttalsen, sesjon karakter, og felt delen til en total sum som tilsier om du får plass eller ikke, med 3 i snitt så har de sikkert beregnet at du uansett ikke når opp på total summen selv med bra gjennomført feltdel, er dår...
       Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

      Kommentér

      • adrian.k
        Trådstarter
        RESERVIST
        • 2014
        • 26

        #4
        Sv: Avslag på søknad om utdanning

        Opprinnelig skrevet av kornmo
        Tror(merk. jeg tror, ikke vet) ikke Forsvaret opererer med tilleggspoeng på karaktersnittet til søking på FOS. Så et snitt på 3,04 vil jeg tro er for lavt for å komme inn på HBS, som jo er en veldig populær linje. Har ikke noe håndfast tall,...
         Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

        Kommentér

        • rugiz
          RESERVIST
          • 2015
          • 1

          #5
          Sv: Avslag på søknad om utdanning

          Utdanningene i forsvaret er såpass populære at de må sile ut noen på en eller annen måte. Dette har de valgt å gjøre med bla. Karakterer fra VGS, så kan man jo diskutere om det er relevant opp mot hvor god leder du er eller ikke, men det er nå sånn det blir gjort...
           Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

          Kommentér

          • adrian.k
            Trådstarter
            RESERVIST
            • 2014
            • 26

            #6
            Sv: Avslag på søknad om utdanning

            Opprinnelig skrevet av rugiz
            Utdanningene i forsvaret er såpass populære at de må sile ut noen på en eller annen måte. Dette har de valgt å gjøre med bla. Karakterer fra VGS, så kan man jo diskutere om det er relevant opp mot hvor god leder du er eller ikke, men det er n...
             Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

            Kommentér

            • RadioReidar
              RESERVIST
              • 2017
              • 18

              #7
              Sv: Avslag på søknad om utdanning

              Opprinnelig skrevet av adrian.k
              I brevet sto det følgende: "Vurderingen er gjort på bakgrunn av prøveresultater fra sesjon, resultater fra videregående utdanning (karakterpoeng, inkludert realfagspoeng og språkpoeng), samt tillegg for eventuelt høyere utdanning og første...
               Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

              Kommentér

              Googleannonse

              Collapse

              Forumstruktur

              Collapse

              Working...