Viser resultatene 1 til 7 av 7
    Menig
    Ble medlem
    Nov 2016
    Pondusfaktor
    0

Søke i utlandet

Er det mulig å søke seg til det Amerikanske forsvaret som norsk statsborger?

Ledende menig
    Ble medlem
    Dec 2012
    Pondusfaktor
    3

Sv: Søke i utlandet

Om jeg husker rett er dette mulig dersom du først får oppholdstillatelse (som regel gjennom greencard eller jobbtilbud).

Menig
    Ble medlem
    Nov 2016
    Pondusfaktor
    0

Kan man jobbe innenfor alle grener om oppholdstillatelse er innvilget (f.eks. SpecialForces og etteretning)?

Sjefssersjant
    Ble medlem
    Mar 2005
    Pondusfaktor
    46

Det skal være mulig med arbeids- og oppholdstillatelse (green card). Noen tjenestestillinger (som krever sikkerhetsklarering) er unntatt.

En annen ting er at det finnes en del muligheter for utveksling og studier i USA for norsk militært personell.
    With 5000 years of recorded military history, there is no excuse for the lack of constant study.

Menig
    Ble medlem
    Nov 2016
    Pondusfaktor
    0

Det var svaret jeg trengte, takk!

Sersjant 1. klasse
    Ble medlem
    Feb 2009
    Pondusfaktor
    15

USA deler ikke ut greencards helt uten videre... Særlig ikke til unge folk uten utdanning eller jobberfaring som dem har brukt for.
    Sist jeg sjekket så kan en ikke verve seg feks under studie opphold.

Og jeg mener at SOF (og trolig etterretning) ikke er mulig. De fleste grenene har gode sider som forklarer alt du trenger å vite som utlending som vil tjenestegjøre der.

Sent from my iPhone using Tapatalk
    - Don't confuse enthusiasm with capability

Visekorporal
    Ble medlem
    Feb 2006
    Pondusfaktor
    6

Jeg tror du vil få problemer med å få tjeneste på eget initiativ uten å være statsborger.
    Men kjenner flere norske statsborgere som tjenestegjort I flere deler av det amerikanske forsvaret.
    Men dette er personell som amerikanske interesser har søkt kontakt med, med bakgrunn I egne behov.
    MVH.
    XM177A2

Tilpasset MILFORUM søk

Søkemotor

Tilpasset søk
Støtte
Støttemuligheter