milforum.net - fra  sikkerhetspolitikk til stridsteknikk

Milforum - Fra sikkerhetspolitikk til stridsteknikk

milrab.no - gears you there
Liker Liker:  0
Viser resultatene 1 til 3 av 3
    OR-1+ Ledende menig
    Ble medlem
    2013
    Nevnt
    0 innlegg
    Sitert
    6 innlegg

Comtac XP Dualcoms, MRR, og ROVIS... Trenger en HI Samband (eventuelt GUD samband...)

Sit: Jeg er oppsatt på en vogn, type panserjævel, type gammel, som bruker ROVIS internsamband. Utgangspluggen til headsettene oppdaget jeg nylig var standard 6-pin NATO. Tilfeldigvis det samme på PTTen fra Peltor jeg hadde. Plugget derfor inn Peltor COMTAC XP headsettet med håp om å slippe det som er standard på panserbeistet mitt. Dette funket ikke. Jeg kan høre, men ikke snakke.

Vogna har også noen slike MRR paneler, type IP. Igjen tenkte jeg å være smarte og koblet derfor på Comtacsene på en LFR PTT via et utlevert adapter, og slang PTTen inn i MRR koblinga. Her kan jeg verken høre eller snakke.

Nå hadde det vært deilig å få all trafikk i og utenfra vogna inn på det aktive hørselvernet, kontra å måtte operere div PTTer, microtelefoner, osv... Derfor dette prekære behovet for en GUD samband (eventuelt HI) for å besvare følgende spørsmål, og gjerne komme med løsninger.

1. Easy fix for ROVIS problemet mitt? Er det noe adapter, innstilling eller utstyr som kan nyttes for å fikse dette?
    2. Fix for MRR problemet? Regner med PTTen er ødelagt, den funker ikke på andre MRR panel vi har. Per nå ingen replacements for denne, men den kan jo brukes som deler for å lage noe gøy.

Utstyr tilgjengelig: 2 x Peltor til 6-pin NATO PTT, 1 x LFR PTT, kan sikkert skaffe andre former for kabler og slikt som nødvendig.

OR-2 Visekorporal (T35)
    Ble medlem
    2010
    Nevnt
    3 innlegg
    Sitert
    19 innlegg

Sv: Comtac XP Dualcoms, MRR, og ROVIS... Trenger en HI Samband (eventuelt GUD samband...)

Funker det med et standard håndsett koblet til mrr?
    Det er forskjeliige audioprofiler så det er ikke sikkert de er kompatible

OR-1+ Ledende menig
    Ble medlem
    2013
    Nevnt
    0 innlegg
    Sitert
    6 innlegg

Sv: Comtac XP Dualcoms, MRR, og ROVIS... Trenger en HI Samband (eventuelt GUD samband...)

Funker med microtelefon på MRR, og bytter over til comtac xp når jeg bruker denne på mrr

Lignende tråder

1. Trenger hjelp: Hva slags samband er dette?
    By ing-cognito in forum 03 Utrangerte Sambandssystemer
    Svar: 7
    Nyeste innlegg: DTG 150044A Dec 18,
  2. DIS: Samband
    By MMB in forum Fagforum
    Svar: 132
    Nyeste innlegg: DTG 061444A Sep 17,
  3. K: Peltor comtac for samband
    By Zaskar in forum Kjøp og salg
    Svar: 2
    Nyeste innlegg: DTG 261743A Sep 15,
  4. Nye samband på vei!