Milforum - militært diskusjonsforum. Forsvaret, Luftforsvaret, Etterretningstjenesten, Hæren, Marinen, Sjøforsvaret, debatt, Geopolitikk

Milrab - Milforum - Nettbutikk - Militært Utstyr - Friluftsliv
Liker Liker:  0
Viser resultatene 1 til 5 av 5

Tråd: Erfaring med MJK Programmet?

Visekorporal 1. klasse
    Ble medlem
    Mar 2015
    Pondusfaktor
    2

Erfaring med MJK Programmet?

Kjørt en del styrke i det siste og gått ned litt i vekt.
    Holder på komme i form men vurderer mjk programmet/ kontra løpe program og styrkeprogram. For et "framtidig" opptak. Hahah

Vis noen har resultater fra før / etter programmet , Awsome , eller andre ting. Spytt ut.

Snakker om tren som en spesial soldat programmet

Sent from my iPhone using Tapatalk

Menig
    Ble medlem
    Jan 2015
    Pondusfaktor
    0

Sv: Erfaring med MJK Programmet?

Følger styrkeøktene til MJK-programmet. Fyr løs om du har spørmål

Visekorporal 1. klasse
    Ble medlem
    Mar 2015
    Pondusfaktor
    2

Merker du progresjon pull ups/push etc? Lyst til å hove meg på del 1 og senke joggingen litt

Menig
    Ble medlem
    Jan 2015
    Pondusfaktor
    0

Sitat Opprinnelig skrevet av Gammlingen Vis post
    Merker du progresjon pull ups/push etc? Lyst til å hove meg på del 1 og senke joggingen litt

Når det kommer til pull ups og push ups har jeg valgt å kjøre mitt eget løp. Har til nå droppet den økten med push ups og pull ups og fordeler push ups utover uka som trening før jeg legger meg/når jeg våkner (skal begynne å ta i bruk denne økta til neste uke). Hang ups har jeg alltid hatt "taken" på, så har ikke noe fokus på det uten om de settene med hang ups som finnes i to av styrkeøktene.

Men for å si det slik; jo flere push ups og hang ups du tar ila en uke, jo større progresjon vil du se

Kan forresten dele min variant av del 2 og 3 av programmet om du sender meg PM.

Oversersjant
    Ble medlem
    Apr 2014
    Pondusfaktor
    24

Har ikke sett MJK programmet men av egen erfaring anbefaler jeg å kjøre trekkeøvelser hvis man vil bli god på hangups. Selve hangups øvelsen med overtak osv. er egentlig ikke noe særlig å trene på fordi den er så tung. Jeg kjørte stigende sett på "bortovertrekk/robevegelse" og nedtrekk foran/bak med færre repetisjoner etterhvert som jeg økte vekten. Det siste settet var da kanskje på 3-4 reps @ 120 kg nå jeg nærmet meg BS-opptaket. Jeg er ikke spesielt muskuløs men tok 15 hangups under opptaket, som den gangen var 1 over sekserkravet/toppkravet.

Grunnen til at jeg nevner dette er at jeg har sett mange svært godt trente mennesker som totalt feiler på denne testen. Kanskje hadde de gamblet på å klare bestått og så ble prøven litt annerledes enn de hadde forestilt seg og det hele endte med stryk. Det er bare 10-15 repetisjoner så det skal lite til før man får et dårlig resultat, kontra f.eks. push-ups

Milrab - Milforum - Nettbutikk - Militært Utstyr - Friluftsliv

Trådinformasjon

Users Browsing this Thread

1 stk leser denne tråden nå (0 er registrert og 1 er gjester)

Lignende tråder

1. Noen med erfaring fra FP Coy?
    By Revenant in forum Forsvarets deltakelse i Internasjonale operasjoner - INTOPS
    Svar: 10
    Nyeste innlegg: 22-05-11, 08:05
  2. Erfaring fra Forsvaret?
    By larwar87 in forum Politiet, Brann, Redning, Sivilforsvaret
    Svar: 9
    Nyeste innlegg: 16-10-09, 22:01
  3. Dips og Push - MJK programmet
    By panzer in forum Tips før opptak
    Svar: 10
    Nyeste innlegg: 01-02-07, 15:08

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder