Foto:Forsvaret

Milrab - Milforum - Nettbutikk - Militrt Utstyr - Friluftsliv

Tilpasset sk
Liker Liker:  0
Viser resultatene 1 til 4 av 4

Trd: sprsml om niv 3 versus godkjent ambulansepersonell

Menig
    Ble medlem
    Nov 2015
    Pondusfaktor
    0

sprsml om niv 3 versus godkjent ambulansepersonell

Er godkjent ambulansepersonell fra rde kors i mange r og har vrt vikar i ambulansetjenesten, i forbindelse med tjeneste i HV er det snakk om tjenestegjre som san. Hvor mye mangler jeg? m jeg p san. 3 kurset? Hvilken niv san. soldat i HV troppen kan jeg utfre uten mer kursing?

2. Milrab - Milforum - Nettbutikk - Militrt Utstyr - Friluftsliv

Oversersjant
    Ble medlem
    May 2005
    Pondusfaktor
    19

Sv: sprsml om niv 3 versus godkjent ambulansepersonell

Ut i fr det du skriv har du ikkje fagbrev ambulanse. Det vil vere vanskeleg sei noko sikkert utan studere papira dine og p den mten vite kva kompentanse du sete p, kor mykje du har jobba som vikar vil og ha noko sei. Kva intern kursing du har osv. Utan kunne sei noko sikkert vil eg anta at du har omtrent sanitetsdelen av niv 3, men vil trenge kortversjonen av niv 3. Generelt sett vil eg uansett anbefale deg ta niv 3 kurset, du fr ein del oppfrisking og lre forsvaret sin mte tenke sanitet. I tillegg alt etter stilling vil du trenge evak kurs eller hjelpeplass kurs.

Visekorporal 1. klasse
    Ble medlem
    Jun 2007
    Pondusfaktor
    6

Gammel trd men skal forske og oppklare litt her.

Rde Kors Ambulansekurs/Norsk Folkeghjelp:
    Flger gamle lreplanen til ambulansepersonell kurset i NOU 76/2 regi. Dette krevde 4rs tid i full stilling for kunne g til fagprve. idag er denne muligheten oppimot proffesjonell tjeneste sgodt som utelukket. Kurset bestod av medisinsk.kjreteknisk.redningstekn isk del.

Sanitetskurs niv3 dette er minste kravet for soldater som skal fungere som rene sanitetspersonell. Kurset er lagt opp slik at man kan skal kunne g ifra null til hundre innen 2mneders intensiv kursing teoretisk svell som mye praksis. Kurset har stor fokus p relevans innenfor grnn tjeneste.

Korporal
    Ble medlem
    Jun 2006
    Pondusfaktor
    9

Norsk frstehjelpsrd (hvor FSAN og i sin tid HSAN) er medlem av har standardisert utdanningene gjennom ulike niver som bygger p hverandre; grunnkurs, utvidet, videregende og spesialisert. Bde niv3 og RKH/NFS ambulansepersonellkurs hrer til kategorien spesialisert, men jeg er usikker p om de er ekvivalente slik kursene er i de tre vrige kategoriene uavhengig av hvem som er kurstilbyder (de tre frste kategoriene flger samme lreplan, evt. med mindre tilpasninger tilpasset den enkelte organisasjon). Ut i fra kategoriens navn aner det meg at organisasjonene fra dette nivet kjrer ulike lp med egne organisasjonsinterne lreplaner.

Uansett s er det lreplanen(e) for de(t) aktuelle kurs(ene) du har besttt som m danne vurderingsgrunnlaget for hvor du kan innplasseres. Her br FSAN vre rette myndighet til foreta vurderingen.
    Det er bedre ta toget med NSB enn fly med LSD.

Milrab - Milforum - Nettbutikk - Militrt Utstyr - Friluftsliv

Tilpasset sk

Trdinformasjon

Users Browsing this Thread

1 stk leser denne trden n (0 er registrert og 1 er gjester)

Lignende trder

1. MJ versus SBO
    By tintin in forum Rekruttering og Opptak til tjeneste i Forsvaret
    Svar: 1
    Nyeste innlegg: 27-11-13, 15:44
  2. Ambulansepersonell kan for lite..
    By 84mm in forum Politiet, Brann, Redning, Sivilforsvaret
    Svar: 16
    Nyeste innlegg: 29-10-12, 00:12
  3. Slektninger truet ambulansepersonell, kvinne dde
    By Fenrikinf in forum Politiet, Brann, Redning, Sivilforsvaret
    Svar: 119