Viser resultatene 1 til 14 av 14
    Menig
    Ble medlem
    Jan 2015
    Liker (gitt)
    12
    Liker (mottatt)
    2
    Nevnt
    0 innlegg
    Sitert
    8 innlegg
    PONDUS
    Basert på brukerens evne til å gi ris/ros (stjerna), mottatte likes, antall innlegg og fartstid
    0

Opptak KJK 2016

Noen som planlegger opptak hos KJK i 2016? Søknadskjema er nå ute og åpen!

Har noen få spørsmål noen kanskje kan svare meg på:

Man skal gjennomføre 5000 meter løpetest; er det noe formelt krav når det kommer til tidsfrist?

Har fått innkalling til hæren i august 2016. Får jeg godkjent søknad sendes jeg til sjøforsvaret i juli (ref. KJK sine sider).
    Hvis jeg av en eller annen grunn skulle ryke tidlig i opptaksfasen; vil jeg da sendes til hæren eller forbli i sjøforsvaret?

Visekorporal 1. klasse
    Ble medlem
    Sep 2015
    Liker (gitt)
    83
    Liker (mottatt)
    79
    Nevnt
    14 innlegg
    Sitert
    84 innlegg
    PONDUS
    Basert på brukerens evne til å gi ris/ros (stjerna), mottatte likes, antall innlegg og fartstid
    3

Sv: Opptak KJK 2016

Uten å kjenne reglane godt

Normalen er vel at viss ein ikkje kjeme inn på skule/avdeling.- er at du blir dimmitert og møter til 1.gangstjenesten ved innkallingen.

For du må ha igjennomført "rekrutten" i Hær/sjø/luft før du kan bli sendt til ein ny avdeling.

Oversersjant
    Ble medlem
    Oct 2006
    Liker (gitt)
    125
    Liker (mottatt)
    235
    Nevnt
    74 innlegg
    Sitert
    258 innlegg
    PONDUS
    15
    Bli mental med best trening - Lars Bertrand Erikssen

Visekorporal 1. klasse
    Ble medlem
    Feb 2014
    Liker (gitt)
    2
    Liker (mottatt)
    40
    Nevnt
    2 innlegg
    Sitert
    8 innlegg
    PONDUS
    3

Har de fjernet opptakskravet hvor du skal ha 20 korrekte utfall på annenhver fot med 20kg belastning på skuldrene?

Oversersjant
    Ble medlem
    Oct 2006
    Liker (gitt)
    125
    Liker (mottatt)
    235
    Nevnt
    74 innlegg
    Sitert
    258 innlegg
    PONDUS
    15

Minstekrav....
    Bli mental med best trening - Lars Bertrand Erikssen

Visekorporal 1. klasse
    Ble medlem
    Feb 2014
    Liker (gitt)
    2
    Liker (mottatt)
    40
    Nevnt
    2 innlegg
    Sitert
    8 innlegg
    PONDUS
    3

"Har de fjernet det FYSISKE MINSTEKRAVET hvor du skal ha 20 korrekte utfall på annenhver fot med 20kg belastning på skuldrene? "

Rekrutt
    Ble medlem
    Dec 2015
    Liker (gitt)
    0
    Liker (mottatt)
    2
    Nevnt
    0 innlegg
    Sitert
    1 innlegg
    PONDUS
    0

Det vil jeg ikke tro, men hvis du har prøvd testen før, er det nok den enkleste

Menig
    Ble medlem
    Dec 2015
    Liker (gitt)
    1
    Liker (mottatt)
    0
    Nevnt
    0 innlegg
    Sitert
    0 innlegg
    PONDUS
    0

Har innkalling i Kampeskadronen Januar 2017, men planlegger å søke meg inn i som kystjeger 2016, istedet! Slik jeg har forstått det, blir vi kalt inn til madla på rekruttskole om søknaden innvilges, og deretter opptaket til KJK. Siden vi allerede har fått rekruttskole i sjøforsvaret regner jeg med at man blir overført til annen tjeneste i sjøforsvaret om man stryker på opptaket... Jeg er selv ganske usikker på hva jeg tenker å gjøre siden jeg ikke synes noen av de andre stillingene i sjøforsvaret virker interresante og er derfor redd for at jeg ikke kommer til å trives om jeg stryker på opptaket...

Rekrutt
    Ble medlem
    Nov 2015
    Liker (gitt)
    0
    Liker (mottatt)
    0
    Nevnt
    0 innlegg
    Sitert
    0 innlegg
    PONDUS
    0

En som nå er i esk 3 panserbataljonen, var på kjk 2015 men røyk ut. Så nei du kan havne andre steder også.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Rekrutt
    Ble medlem
    Dec 2015
    Liker (gitt)
    0
    Liker (mottatt)
    2
    Nevnt
    0 innlegg
    Sitert
    1 innlegg
    PONDUS
    0

Det er helt riktig. Var selv på opptak i 2015, og skulle opprinnelig inn i artilleribataljonen i januar(fikk også tilbud om sjøforsvaret når jeg ble kalt inn til opptak, men takket nei). For meg blir det 2 år før jeg studerer uansett, så jeg utsatte førstegangstjenesten min til August 2016, slik at jeg kan møte til opptak igjen.

Menig
    Ble medlem
    Dec 2015
    Liker (gitt)
    1
    Liker (mottatt)
    0
    Nevnt
    0 innlegg
    Sitert
    0 innlegg
    PONDUS
    0

Sitat Opprinnelig skrevet av Daniel96 Vis post
    Det er helt riktig. Var selv på opptak i 2015, og skulle opprinnelig inn i artilleribataljonen i januar(fikk også tilbud om sjøforsvaret når jeg ble kalt inn til opptak, men takket nei). For meg blir det 2 år før jeg studerer uansett, så jeg utsatte førstegangstjenesten min til August 2016, slik at jeg kan møte til opptak igjen.
    Hvordan var opptaket?

Rekrutt
    Ble medlem
    Dec 2015
    Liker (gitt)
    0
    Liker (mottatt)
    2
    Nevnt
    0 innlegg
    Sitert
    1 innlegg
    PONDUS
    0

Kan ikke svare på det. Bare pass på at du klarer minstekravene med god margin, kom med inngåtte m/77 støvler og tren med sekk.

Ledende menig
    Ble medlem
    May 2015
    Liker (gitt)
    23
    Liker (mottatt)
    12
    Nevnt
    1 innlegg
    Sitert
    7 innlegg
    PONDUS
    2

Jobber det noen sykepleiere i operative stillinger i KJK ?

Visekorporal 1. klasse
    Ble medlem
    Feb 2014
    Liker (gitt)
    2
    Liker (mottatt)
    40
    Nevnt
    2 innlegg
    Sitert
    8 innlegg
    PONDUS
    3

Spørsmål rettet mot søkere til tidligere kystjeger opptak!

Er det slikt for de som søker Kystjeger opptak, at de får et brev i midten-slutten av april hvor det står at du har kommet inn eller ikke, hvor du så må sende tilbake en svarslipp med svar "ja, du møter til opptak" eller "nei, du møter ikke" om du har kommet inn (fått godkjent søknaden)? Har nå søkt både Kystjeger og Fallskjermjeger opptak og om jeg da skulle kommet inn på begge opptakene så må jeg jo takke nei til den ene (VPV som sa at jeg bare kan møte på det ene opptaket).. :/

Stikkord for denne tråden

Om Milforum
Milforum ® er det militære debattforumet hvor innholdet styres av brukerne. Siden 2004 har vi holdt deg oppdatert på det som er skjer innen Forsvaret, Heimevernet (HV), NATO, og det geopolitiske spenningsforholdet verden over.
Støtt Milforum
Støttemuligheter
Sosiale Medier