Milforum - militært diskusjonsforum. Forsvaret, Luftforsvaret, Etterretningstjenesten, Hæren, Marinen, Sjøforsvaret, debatt, Geopolitikk

Milrab - Milforum - Nettbutikk - Militært Utstyr - Friluftsliv
Liker Liker:  0
Viser resultatene 1 til 7 av 7

Tråd: Gjorde det dårlig på sesjon

Menig
    Ble medlem
    Nov 2015
    Pondusfaktor
    0

Gjorde det dårlig på sesjon

Hei, var på sesjon i dag og gjorde det ganske dårlig:
    Løping: Karakter 6
    Styrke: Karakter 2
    Teori: Karakter 5

Kom derfor ikke inn på det jeg ønsket.
    Men jeg kom inn på sanitetsbataljonen, noe jeg ikke ville. Går det ann å bytte til noe annet? Og er det noe annet jeg kunne kommet inn på? Og noen som har vært i sanitetsbataljonen, og kan fortelle hvordan det er?

Sersjant
    Ble medlem
    Mar 2008
    Pondusfaktor
    10

Sv: Gjorde det dårlig på sesjon

Rent subjektivt vil jeg si at det er en avdeling med potensiale til å gi en meget givende førstegangstjeneste.

Om du absolutt ikke vil dit, så skader det aldri å kontakte vernepliktsverket, de kan svare på spørsmål rundt din tildeling. Jeg personlig ble i utgangspunktet plassert i infanteriet, men ringte inn og spurte om det ikke var noen sjanse for å komme i sjøforsvaret heller, og det tror jeg at de fikset helt på direkten om jeg ikke husker feil.

Korporal
    Ble medlem
    Jun 2013
    Pondusfaktor
    10

Er du singel og heterofil mann? I så fall anbefaler jeg å bli værende i sanitetsbataljonen. Det er også rimelig fet tjeneste om man ikke bare tenker pangpang, og veldig attraktivt i det sivile liv å ha avtjent fgtj. der.

Menig
    Ble medlem
    Nov 2015
    Pondusfaktor
    0

Hvordan gjorde du det på testene på sesjonen da? Sesjonsoffiseren jeg hadde sa at jeg gjorde det får dårlig til sjøforsvaret generelt, selvom det var det jeg ønsket.

Sersjant
    Ble medlem
    Mar 2008
    Pondusfaktor
    10

Nå var det ikke noen fysiske tester på sesjonen på nittitallet, alle skulle jo stort sett inn. Hadde bra syn og hørsel. Vil tro jeg acet iqtesten dog.

Korporal 1. klasse
    Ble medlem
    Sep 2009
    Pondusfaktor
    11

https://snl.no/Sanitetsbataljonen

Til tross for det ikke så mye action på skyte og eksplosivfronten så er det mye fagaction.
    Hvis du vil se blod, så er dette rette stedet.
    Denne bataljonen har kapasitet til å sette opp et sykehus i skogen, hvor de kan behandle personell, tilogmed kirurger har de med seg.

De det trenger er fortsatt soldater som kan bistå, både teknisk som mekaniker, som vognfører på lastebil/beltevogn/sisu/MB, som administrerende assiatent eller mest av alt som sanitetssoldat.

Hvis du utøver sanitet som primæroppgave i førstegangstjenesten og senere velger et studie innenfor helse, så har du et meget stort fortrinn forran de uten den kompetansen.

Skulle du finne på å værve deg, så har du uansett en kompetanse som er krevende å tilegne seg, som alle enheter trenger; en medic som har primæroppgave og kompetanse/erfaring innenfor førstehjelp.
    Det kan fort bli et springbrett til videre karriere, du kan velge nesten hva som helst som grenader, så fremt du møter de kravene som stilles. Samt at du også kan søke befalskole og bli lagfører i en annen avdeling, om det skulle 'behage herren' bedre. (av mangel for bedre uttrykk.)

Sent fra min Sony Xperia Z3 via Tapatalk
    Your signature cannot be longer than 70 characters long.

Sersjant
    Ble medlem
    Mar 2013
    Pondusfaktor
    8

Sanitetsoldat er mest sannsynlig en av de mest givende tjenestene du kan finne deg i Fgtj. Til og med infanteriet setter pris på sanitet

Milrab - Milforum - Nettbutikk - Militært Utstyr - Friluftsliv

Trådinformasjon

Users Browsing this Thread

1 stk leser denne tråden nå (0 er registrert og 1 er gjester)

Lignende tråder

1. Dårlig Hørsel! Hvor dårlig får den være?
    By Raga in forum Tips før opptak
    Svar: 1
    Nyeste innlegg: 15-10-12, 15:17
  2. Lagførere som gjorde forskjelden
    By lukman in forum Militærhistorie og tradisjoner
    Svar: 5
    Nyeste innlegg: 12-05-11, 23:37
  3. dårlig sesjon
    By olsemaen in forum Tips før opptak
    Svar: 17
    Nyeste innlegg: 19-04-05, 23:20
  4. Hva gjorde du under førstegangstjenesten?
    By Recon in forum Mannskapsmessa
    Svar: 3
    Nyeste innlegg: 02-07-04, 02:19

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •