milforum.net - fra  sikkerhetspolitikk til stridsteknikk
Milforum - Fra sikkerhetspolitikk til stridsteknikk
Liker Liker:  0
Viser resultatene 1 til 10 av 10

Tråd: Samband, rekrutt hvor?

OR-0 Milforum rekrutt
    Ble medlem
    2015
    Nevnt
    0 innlegg
    Sitert
    0 innlegg

Samband, rekrutt hvor?

Hei! Skal i SBBN i august og lurer på noen ting. Har oppmøteplass på Sessvollmoen den 12 august. Blir rekrutten også der, eller i Bardufoss? Hvor lenge varer den?

Lurer også på dette med helse. Var hos legen for en måned siden eller to for å høre på hjertet. Har en liten bilyd men legen sa det var nokså normalt og sjeldent farlig, men jeg skal få det undersøkt på sykehuset en gang før april 2016, for å være sikker. Er dette noe forsvaret reagerer på?

OF-2 Kaptein
    Moderator
    S-6 Milforum

Ble medlem
    2014
    Nevnt
    194 innlegg
    Sitert
    462 innlegg

Sv: Samband, rekrutt hvor?

På Sessvollmoen så er det en rekke poster man går igjennom før man enten dimmiteres eller settes på flyet til Bardufoss. All utdanning gjøres i avdelingene i Brigaden, dvs for din del så starter grunnutdanningen når du kommer opp og varer ca ut september før fagperioden starter.

Når du har vært til kontroll så vet du litt mer om dette er noe du trenger å ta hensyn til. På Sessvollmoen så er det lege slik at hvis helsesituasjonen din har endret seg siden sesjon så kan du si fra.

Hvis denne bilyden fremdeles er der og du også får dette diagnostisert på kontroll så kan du få nedskrevet helseprofil eller blir dimmitert, avhengig av alvorlighetsgrad.

Hva som vektlegges her fra FSAN det vet jeg ikke og det tørr jeg ikke spekulere i.

OR-0 Milforum rekrutt
    Ble medlem
    2015
    Nevnt
    0 innlegg
    Sitert
    0 innlegg

Sitat Opprinnelig skrevet av 93A Vis post
    På Sessvollmoen så er det en rekke poster man går igjennom før man enten dimmiteres eller settes på flyet til Bardufoss. All utdanning gjøres i avdelingene i Brigaden, dvs for din del så starter grunnutdanningen når du kommer opp og varer ca ut september før fagperioden starter.

Når du har vært til kontroll så vet du litt mer om dette er noe du trenger å ta hensyn til. På Sessvollmoen så er det lege slik at hvis helsesituasjonen din har endret seg siden sesjon så kan du si fra.

Hvis denne bilyden fremdeles er der og du også får dette diagnostisert på kontroll så kan du få nedskrevet helseprofil eller blir dimmitert, avhengig av alvorlighetsgrad.

Hva som vektlegges her fra FSAN det vet jeg ikke og det tørr jeg ikke spekulere i.
    Takk for svar. Da regner jeg med at det kun blir noen dager på Sessvollmoen da Kontrollen blir sikkert å skje etter jeg har begynt i forsvaret, men får håpe de ikke er pirkete på småting

OF-2 Kaptein
    Moderator
    S-6 Milforum

Ble medlem
    2014
    Nevnt
    194 innlegg
    Sitert
    462 innlegg

Tiden på Sessvollmoen er kort. Du møter på morgenen, er igjennom endel poster i løpet av dagen og sitter på flyet nordover før kvelden er omme. Så vi krysse fingrene for at helse ikke blir noe problem for din del.

Lykke til i august

OR-0 Milforum rekrutt
    Ble medlem
    2015
    Nevnt
    0 innlegg
    Sitert
    0 innlegg

Såpass fort ja. Takk

OR-7 Stabssersjant
    Ble medlem
    2005
    Nevnt
    90 innlegg
    Sitert
    520 innlegg

Ta med dokumentasjon fra legen på denne bilyden. Hverken du eller Forsvaret er tjent med at det ikke kommer frem, og noe Forsvaret må "finne ut av" kan få deg dimittert av rene kosteffektivitetshensyn.
    "Gjør Ret, Frygt Intet"

OR-0 Milforum rekrutt
    Ble medlem
    2015
    Nevnt
    0 innlegg
    Sitert
    0 innlegg

Sitat Opprinnelig skrevet av Sofakriger Vis post
    Ta med dokumentasjon fra legen på denne bilyden. Hverken du eller Forsvaret er tjent med at det ikke kommer frem, og noe Forsvaret må "finne ut av" kan få deg dimittert av rene kosteffektivitetshensyn.
    Har ingen skikkelig dokumentasjon på dette, kun et brev om at jeg skal få innkalling til kontroll innen april 2016. Men det står jo i min medisinske journal, noe kanskje legen hos forsvaret har tilgang til?

Har sendt en epost til forsvaret med noen spørsmål for en stund siden der jeg bl.a. spurte om dette, men de lot være å svare på det...

OF-1 Løytnant
    Moderator
    S-4 Milforum

Ble medlem
    2004
    Nevnt
    168 innlegg
    Sitert
    986 innlegg

Spør gjerne legen din om dokumentasjon du kan ta med deg.
    Ville ikke stolt på at legen der oppe har tilgang journalen din.
    Odd objects attract fire. You are odd.

OR-0 Milforum rekrutt
    Ble medlem
    2015
    Nevnt
    0 innlegg
    Sitert
    0 innlegg

Får gjøre det. Hadde vært antiklimaks å få permisjon fra jobb samt si opp leiligheten for å kun returnere etter noen dager.

OR-6 Skvadronsmester
    Ble medlem
    2005
    Nevnt
    89 innlegg
    Sitert
    314 innlegg

Sitat Opprinnelig skrevet av Baguett Vis post
    Har ingen skikkelig dokumentasjon på dette, kun et brev om at jeg skal få innkalling til kontroll innen april 2016. Men det står jo i min medisinske journal, noe kanskje legen hos forsvaret har tilgang til?

Har sendt en epost til forsvaret med noen spørsmål for en stund siden der jeg bl.a. spurte om dette, men de lot være å svare på det...
    Din militære lege har ikkje tilgang til din sivile journal.

Lignende tråder

1. Svar: 2
    Nyeste innlegg: DTG 271917A Oct 16,
  2. Livet som rekrutt
    By millo6 in forum Førstegangstjeneste og verneplikt
    Svar: 7
    Nyeste innlegg: DTG 010030A Sep 08,
  3. Hvordan er livet som ny rekrutt?
    By sinnadyr in forum Generelt om norske militære avdelinger
    Svar: 23
    Nyeste innlegg: DTG 102139A Aug 07,
  4. Testing på rekrutt førstegangstjeneste