Foto:Forsvaret

Milrab - Milforum - Nettbutikk - Militrt Utstyr - Friluftsliv
Liker Liker:  0
Viser resultatene 1 til 5 av 5

Trd: Kalt inn til (Fos) Hrens befalsskole forvaltningslinje, hva gr det ut p?

Rekrutt
    Ble medlem
    May 2015
    Pondusfaktor
    0

Kalt inn til (Fos) Hrens befalsskole forvaltningslinje, hva gr det ut p?

Fikk brev i dag om at jeg hadde blitt kalt inn til Fos, til min store forferdelse s jeg at jeg var kalt inn til opptak til Hrens befalskole forvaltningslinje. Da jeg skte meg inn til befalskolen ville jeg inn p operativ utdanning ikke en linje der man sitter inne p et kontor hele dagen. Jeg lurer p hva en befal som har gtt forvaltningslinjen driver med, sitter de p et kontor hele dagen eller er de ogs ute i felten og leder et lag?

2. Milrab - Milforum - Nettbutikk - Militrt Utstyr - Friluftsliv

Menig
    Ble medlem
    Jul 2014
    Pondusfaktor
    0

Sv: Kalt inn til (Fos) Hrens befalsskole forvaltningslinje, hva gr det ut p?

Om du skte p en mer operativ del av befalsskolen men havnet p forvaltning ville jeg ringt 03003. Str en god del om forvaltning p forsvaret.no, men blir en mer administrativ enn opperativ linje.

Oversersjant
    Ble medlem
    Oct 2006
    Pondusfaktor
    17

Samtlige befalselever gjennomgr den samme grunnutdanningen helt til fokuset skifter over til den siste delen - linjevalg, der det spisses mot den jobben du skal gjre ute i avdeling. Etter utdanningsret skal du ut i ett rs praksis som pliktsersjant i fagfeltet ditt.
    Dersom du ikke skte forvaltning i det hele tatt, s br du jo ringe og f det oppklart.

Ellers kan du lese litt her: https://forsvaret.no/karriere/utdann...le/forvaltning

Det er ikke s ille som alle skal ha det til, vi kan b.la lese flgende: "Forvaltningslinjen tilbyr spesialisering innen to ulike fagretninger:

Ammunisjon

Her fr du mulighet til spesialisere deg innen ammunisjonsforvaltning. Du vil blant annet lre teknisk oppbygning og virkemten til ammunisjon, sikker hndtering, lagring og transport av eksplosiver, regnskapsfring av ammunisjon og praktisk sprengningstjeneste for destruering av udetonert ammunisjon i skytefelt. Etter endt utdanning vil du vre i stand til praktisere ammunisjonsforvaltning, samt utdanne soldater innenfor ammunisjonstjeneste."
    Sist endret av jaffar; 14-05-15 kl 14:27
    It's a joke, not a cock. Don't take it so hard

Moderator
    Ble medlem
    Nov 2005
    Pondusfaktor
    27

Sett med sivile ynen vil forvaltningslinjen fremst som en gavepakke til CV.
    Minsk, det nye Utopia

Visekorporal
    Ble medlem
    Sep 2006
    Pondusfaktor
    6

De fleste sersjantene som uteksamineres fra forvaltningslinjen havner i Brigade Nord sine bataljoner eller i HMKG (Garden) og grensevakten p GSV. Det er operativ tjeneste, men innen understttelse av operasjoner i stedet for "lpe i frste linje". Man har soldater som man m lede bde i garnison og i felt. Noen av sersjantene havner i mer kontorrelaterte jobber i FLO og andre avdelinger.
    Den felles forvaltningslinjen p krigsskolene er den det n er vanskeligst komme inn p. De som gr ut derfra er svrt ettertraktet i det sivile svel som internt i Forsvaret.

Milrab - Milforum - Nettbutikk - Militrt Utstyr - Friluftsliv

Trdinformasjon

Users Browsing this Thread

1 stk leser denne trden n (0 er registrert og 1 er gjester)

Lignende trder

1. Generell Studiekompetanse - Hrens befalsskole
    By Dinger in forum Mannskapsmessa
    Svar: 20
    Nyeste innlegg: 17-04-15, 23:12
  2. Hrens befalsskole (HBS)
    By Rittmester in forum Utdanning i Forsvaret
    Svar: 11
    Nyeste innlegg: 28-11-14, 23:47
  3. Opptakskrav for hrens befalsskole?
    By Robertsen in forum Tips fr opptak
    Svar: 1