Milforum - militært diskusjonsforum. Forsvaret, Luftforsvaret, Etterretningstjenesten, Hæren, Marinen, Sjøforsvaret, debatt, Geopolitikk

Milrab - Milforum - Nettbutikk - Militært Utstyr - Friluftsliv
Liker Liker:  0
Viser resultatene 1 til 4 av 4

Tråd: "minstekrav fysikktestene"

Rekrutt
    Ble medlem
    Apr 2015
    Pondusfaktor
    0

"minstekrav fysikktestene"

Skal på FOS til sommeren men får ikke mer enn 2.5-3 i fysikktesten sånn som det ligger an nå. Er det sånn at jeg blir tatt ut med en gang da eller lar de meg gå videre ? Er veldig motivert, men har aldri vært veldig god i styrketester.

fikk 7 på kunnskapstesten og har 4.2 i snitt.

Oversersjant
    Ble medlem
    Oct 2006
    Pondusfaktor
    21
    Det er vanskelig å gi ett godt svar på. Du kan være så motivert du vil, men havner du nederst på lista, og det er veldig stort antall søkere, så ligger du dårlig an.

"Hvor mange plasser er det på de ulike linjene? Hvor mange kommer inn? Hvor mange søker?

Forsvaret går ikke ut med disse tallene i forkant av opptaket.

Hvis du kvalifiserer deg under opptaket og blir vurdert blant de beste, så er det plass til deg."

https://forsvaret.no/karriere/fos-faq
    It's a joke, not a cock. Don't take it so hard

Menig
    Ble medlem
    Dec 2011
    Pondusfaktor
    0

Sv: "minstekrav fysikktestene"

Sitat Opprinnelig skrevet av Snowball Vis post
    Skal på FOS til sommeren men får ikke mer enn 2.5-3 i fysikktesten sånn som det ligger an nå. Er det sånn at jeg blir tatt ut med en gang da eller lar de meg gå videre ? Er veldig motivert, men har aldri vært veldig god i styrketester.

Hvis du ligger såpass dårlig ann anbefaler jeg deg, å lytte til din indre motivasjon. Det er lite vits å møte til et opptak og komme uforberedt. Egentlig mener jeg det er direkte uhøflig ovenfor de som bruker tiden på å selektert personell. I værste fall resulterer det i at du tok plassen til en som var mer motivert en deg selv og bedre forberedt. Dette er da min personlige oppfatning av situasjonen og er ikke noen fasit.

Menig
    Ble medlem
    May 2013
    Pondusfaktor
    0

Sv: "minstekrav fysikktestene"

Sitat Opprinnelig skrevet av Snowball Vis post

Det blir litt det samme som å sende inn en søknad på en jobb med klare krav til søker, hvor du egentlig ikke oppfyller kravet.
    Som befal skal du kunne gå forran og lede som et eksempel. I det laget du skal styre, evt troppen, så er det du som burde være mest fysisk og psykisk oppegående, for at laget/troppen skal følge etter.

Mitt beste råd til trening for deg, tatt i betraktning at det er litt over en måned til opptaket finner sted, er å trene på å mestre din egen kropp. I dette legger jeg å trene med din egen kroppsvekt; jogge, ta push ups, pull ups, intervalltrening, svømming osv. Det er ingen øvelser på opptaket som finner sted forran manualstativet på et treningssenter, derfor er relevant trening en nøkkelfaktor. Tren deg seig !

Dernest kommer det mentale. Løs oppgaver, spis sunt, les bøker og utfordre dine egne mentale svakheter; Dusj i kaldt vann, stå opp tidlig (05:30), ligg ute og tenk utenfor boksen.

Lykke til !

Milrab - Milforum - Nettbutikk - Militært Utstyr - Friluftsliv

Trådinformasjon

Users Browsing this Thread

1 stk leser denne tråden nå (0 er registrert og 1 er gjester)

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •