Viser resultatene 1 til 5 av 5
    Menig
    Ble medlem
    Jan 2015
    Liker (gitt)
    0
    Liker (mottatt)
    1
    Nevnt
    0 innlegg
    Sitert
    2 innlegg
    PONDUS
    Basert på brukerens evne til å gi ris/ros (stjerna), mottatte likes, antall innlegg og fartstid
    0

HVU-glemt brilleseddel

Jeg sendte inn søknad til HVU i januar. Ser ganske dårlig, så jeg skrev ganske enkelt ned hvor dårlig jeg ser, ettersom dette er mulighet. Innser i ettertid at dette antageligvis var fryktelig dumt gjort, men er det så ille at jeg bør gi beskjed, og prøve å få rettet det opp?

2. Trond Bolle - marinejeger e-14 Tommy Fjeldheim Tenk som en kriger Bertrand-Larssen Mental Trening bli tøff Chris Ryan Bravo Two Zero Spionbasen The real Bravo Two Zero

Korporal
    Ble medlem
    May 2007
    Liker (gitt)
    11
    Liker (mottatt)
    6
    Nevnt
    6 innlegg
    Sitert
    17 innlegg
    PONDUS
    Basert på brukerens evne til å gi ris/ros (stjerna), mottatte likes, antall innlegg og fartstid
    5
    Kan ikke huske at noen måtte levere brilleseddel da jeg var HVU. Hvis befalet ikke sier noe på det, trenger du ikke uroe deg. Det er nok noe strengere på syn hvis du tenker førstegangstjeneste, hvor dårlig ser du? Ser du omrisset av mennesker 5 meter foran deg? Er ikke noen ekspert, men det skal være ille for å ikke bli godkjent.
    Langt å gå, løk å få!
    Treningsdagboka -> http://tinyurl.com/coglo3s

Menig
    Ble medlem
    Jan 2015
    Liker (gitt)
    0
    Liker (mottatt)
    1
    Nevnt
    0 innlegg
    Sitert
    2 innlegg
    PONDUS
    0
    Sitat Opprinnelig skrevet av struksa Vis post
    Kan ikke huske at noen måtte levere brilleseddel da jeg var HVU. Hvis befalet ikke sier noe på det, trenger du ikke uroe deg. Det er nok noe strengere på syn hvis du tenker førstegangstjeneste, hvor dårlig ser du? Ser du omrisset av mennesker 5 meter foran deg? Er ikke noen ekspert, men det skal være ille for å ikke bli godkjent.
    Jeg har -2,0 og -2,25, så jeg kan ikke kjøre uten briller, men jeg ser jo omriss på greit hold.

Ledende menig
    Ble medlem
    Mar 2015
    Liker (gitt)
    11
    Liker (mottatt)
    30
    Nevnt
    6 innlegg
    Sitert
    16 innlegg
    PONDUS
    3
    Vil ikke tro dette er noe problem, HVU er en hobby, og jeg tenker at om du må bruke briller/linser så er ikke det noe problem i det hele tatt. For førstegangstjeneste er det en annen sak, men det er fortsatt mange avdelinger som ikke krever perfekt ukorrigert syn.

Korporal
    Ble medlem
    Dec 2010
    Liker (gitt)
    96
    Liker (mottatt)
    110
    Nevnt
    8 innlegg
    Sitert
    76 innlegg
    PONDUS
    6

Sv: HVU-glemt brilleseddel

Litt trådnekrofili og informasjon til fremtidige søkere til HVU.

Kavet til syn og helse forøvrig er forandret fra å være relativt avslappet, til å bli de samme kravene som stilles ved sesjon og førstegangstjeneste.
    Dette grunnet i at HV ikke ser seg tjent med å bruke midler på personell som ikke oppfyller helsekravene, og derfor ikke kan brukes videre i militær tjeneste. Les: Fgtj, BS, Verving.

Mer militær avdeling, mindre fritidsaktivitet.
    Bitit fyrst!

Trådinformasjon

Users Browsing this Thread

1 stk leser denne tråden nå (0 er registrert og 1 er gjester)

Om Milforum
Milforum ® er det militære debattforumet hvor innholdet styres av brukerne. Siden 2004 har vi holdt deg oppdatert på det som er skjer innen Forsvaret, Heimevernet (HV), NATO, og det geopolitiske spenningsforholdet verden over.

- litt besøksstatistikk
Støtt Milforum
Støttemuligheter
Sosiale Medier