Foto:Forsvaret

Milrab - Milforum - Nettbutikk - Militært Utstyr - Friluftsliv
Liker Liker:  0
Viser resultatene 1 til 2 av 2

Tråd: Gjennomgående Krigsskole?

Rekrutt
    Ble medlem
    Mar 2015
    Pondusfaktor
    0

Gjennomgående Krigsskole?

Hei!
    Jeg er en svensk man som bodd i Norge de siste ti åren.
    Jeg har lyst og starte en karriere i forsvaret.
    Men i med min alder (30år) så har jeg skjønt at eneste alternativ jeg har i Norge er gjennomgående Krigsskole på 4 år? Plus 4.5 år plikttjeneste? Og eneste kravet selvfølgelig generell studiekompetanse og statsborgerskap? Og bli utatt på FOS iblant ungdomer på 18-20 år 😊 Kanskje ikke helt lett? Førstegangstjenesten min gjorde jeg selvfølgelig i Sverige. Kunde godt søkt på Officersskolan i Stockholm men vill av personlige grunner bli i Norge.

2. Milrab - Milforum - Nettbutikk - Militært Utstyr - Friluftsliv

Visekorporal
    Ble medlem
    Sep 2015
    Pondusfaktor
    3

Sv: Gjennomgående Krigsskole?

Det er flere ting som gjør at det ikke nødvendigvis er noe enkelt svar på om du kan starte på gjennomgående KS. Det er blant annet krav om bestått sesjon del 1 og 2, og minimum karakteren 5 på teoritesten man gjennomfører nettopp der. Hvordan dette blir for deg som ikke har vært på sesjon i Norge tør jeg ikke svare på, men erfaringsmessig så er opptakskrav til utdanning i Forsvaret meget rigide da man alltid har en enorm pool med søkere som har opptakskravene i orden. Når det kommer til den rent fysiske konkurransen med 18-20-åringene du snakker om, så er nok en gruppe med trente og motiverte 20-åringer vanskelig å slå for alle og enhver. Det kan være svært vanskelig å komme inn på militær utdanning i Norge rent fysisk, da populariteten til disse studiene har vært skyhøy de siste årene.

PS: Det er forøvrig ikke noe i veien for å søke seg til en sivil stilling i Forsvaret; noe som ikke krever militær bakgrunn.

Milrab - Milforum - Nettbutikk - Militært Utstyr - Friluftsliv

Trådinformasjon

Users Browsing this Thread

1 stk leser denne tråden nå (0 er registrert og 1 er gjester)

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •