Milforum - militrt diskusjonsforum. Forsvaret, Luftforsvaret, Etterretningstjenesten, Hren, Marinen, Sjforsvaret, debatt, Geopolitikk

Milrab - Milforum - Nettbutikk - Militrt Utstyr - Friluftsliv
Liker Liker:  0
Viser resultatene 1 til 11 av 11

Trd: Treningsplan, hvilket, hva, hvor? Hvor br man gjre, hva br man prve ? Etc etc

Menig
    Ble medlem
    Jan 2014
    Pondusfaktor
    0

Treningsplan, hvilket, hva, hvor? Hvor br man gjre, hva br man prve ? Etc etc

Hei Hei, og god kveld i stuen.

Jeg er da det man kan kalle en som er en treningsjeger. ( Skjnt at det er tabbe , ingen vits forklare meg det )
    Da jeg har tenkt i flere r, hva er den beste mten og trene for SOF, jeg har vrt innom det som finnes fler jeg. Og ikke funnet min nisje enda. Eksempler p ting jeg har sett p.

Her er en del linker der jeg vil forklare litt hva jeg mener om de enkelte og hva jeg mener til slutt.

www.sealfit.com
    Programmet: Denne siden operer med en bok som heter 8 weeks to sealfit, og wods som man for via av og betale en slant i mned. Disse er wods ( crossfit ) ganske brutale. Eksempler fra dagens wods. 4 niver:

""
    OPWOD WEDNESDAY 8/27/14

(0)

Baseline: Pre-SOP and box breathing, then ROM Drills. 20 minutes of grinder PT.
    Endurance: LSD run, bike, swim.
    Benchmark WOD: Angie. Complete the following for time:

​​100x pull up
    ​​100x push up
    ​100x sit up
    ​100x air squat
    Durability: SEALFIT Yoga Mobility drills. Hydrate and fuel within 30 minutes. Journal post training session SOP. "

Op wods er operator wod.

Og noe som heter SOF Wod.

Warm up: Swim 500m any stroke

10x100m sprint freestyle (:30 interval)
    10x 50m sprint freestyle (:15 interval)
    4x 25m underwater swims (:30 interval)
    Cool down: Drown proofing practice

. Min erfaring fra disse typer programmer.
    Passer ikke for de svake og kanskje litt brutalt. Men folk sier det funker og at de blir mentalt sterkere.
    Noen som har brukt det en del og stoppet sier at det tar altfor lang tid og gjennomfre og ha et liv ved siden av.

Sprsml: pm.

http://forsvaret.no/utdanning-karrie...jkTrening.aspx
    Marinejegerer planen, som er ny. Jeg tror dette er mer for meg for yeblikket da jeg har blitt en "sofa" gris. Men det jeg liker er at det starter lett og det har hele tiden fokus p rehablitering, og ikke for brutalt. Og du trenger ikke bruke altfor mange timer om dagen p trening.

Navy seal:

http://www.sealswcc.com/navy-seals-b...l#.U_52Nvl_ty4
    Fra Navy seal sine offsielle sider , veldig bra programmer. Krever lite vekt trening, kanskje litt for mye jogging for noen i starten ( meg for eksmpel ) lite fokus p sekk og diverse. Men ellers veldig greit program.

Crossfit
    www.crossfit.com
    Bra mte og komme i form p, men for lite strukturert mener da jeg for at man skal oppn en god form

Til slutt:
    Da lurer du p hva slags kompetanse jeg har for og mene det jeg gjr.
    Bror teknologi. hahah.
    Jeg har bare lest mange bker, om tjenesten, googla, prata, opplevd og sett litt forskjellig. Det jeg tror er viktig for en marinejeger/SOF generelt. Er fokus p hva som trengs i tjenesten. Man trenger jo selvsagt funksjonell trening. Bodybuildere er ikke det de trenger. Allsidig personell, alt fra store til sm folk . Men det som er det viktigste av alt nr man mter p opptak er, flg med n: SKADEFRI, Tff psyke, og en helvetes vilje til og lykkes. Og til slutt, en god dose fysisk form, jeg tror at alt det kommer av seg "selv". Har du en veldig god fysisk form, fr du selvtillit, styrker din ege motivasjon. Som gjr at du for et sterkere sinn. Da er det bare 1 ting som mangler. Skadefriiii. Vr forsiktig.

Skriveleif og diverse finnes. Kom heller med possssssitive innspill og vis du vil kritisere noe eller har sprsml fyr ls. Men og nevne skrivefeil bryr jeg meg svrt lite om . Lagde denne for og hjelpe andre som kanskje titter innom altfor mange planer fr de bestemmer seg, som MEG.. Idioti.

Men kom med gode inspill, pent for alt.

Menig
    Ble medlem
    Sep 2013
    Pondusfaktor
    0
    Motivasjon, motivasjon og motivasjon.. Alt som skal til.
    G latterlig mye med sekk, tren egenvekt og ta lengre lpeturer.

Ellers er vedlagt Crossfitvelse veldig bra for trene hodet, dog litt brutal.
    Gjennomfrer den 1 gang i uken selv og vil ikke anbefale noe mer..

3km m/skuddsikker vest
    100 Pull-ups
    300 Push-ups
    200 Sit-ups
    300 Squats
    3km m/skuddsikker vest

Menig
    Ble medlem
    Jan 2014
    Pondusfaktor
    0
    Sitat Opprinnelig skrevet av TheLaw Vis post
    Motivasjon, motivasjon og motivasjon.. Alt som skal til.
    G latterlig mye med sekk, tren egenvekt og ta lengre lpeturer.

Ellers er vedlagt Crossfitvelse veldig bra for trene hodet, dog litt brutal.
    Gjennomfrer den 1 gang i uken selv og vil ikke anbefale noe mer..

3km m/skuddsikker vest
    100 Pull-ups
    300 Push-ups
    200 Sit-ups
    300 Squats
    3km m/skuddsikker vest
    Er ikke den skalte Murph ?

Menig
    Ble medlem
    Sep 2013
    Pondusfaktor
    0
    Jo, en revidert versjon. Men jeg har tilpasset den etter hva jeg nsker f ut av det.
    Nr man inkluderer magevelser vil den siste lpeturen fles enda tyngre ut. Dette spesielt hvis man har en
    skuddsikker som sitter trangt!

Murph:

1 mile Run
    100 Pull-ups
    200 Push-ups
    300 Squats
    1 mile Run

Menig
    Ble medlem
    Jan 2014
    Pondusfaktor
    0
    Stemmer
    Bra med tips til meg og andre
    Leste at mjk vil fokusere mer p navy seal sin trening enn crossfit grunnet belastning g skader. Vet ikke hva du / dere mener om det. Nr jeg ser sealfit wods er det overkill.
    "My warmup is your workout" den stemme der

Visekorporal 1. klasse
    Ble medlem
    Feb 2014
    Pondusfaktor
    4
    Hei!
    Er en gutt p 18 r som gr studiespessialiserende siste ret p videregende (VG3). Har alltid hatt lyst til bli Marinejeger og har bestemt meg for at jeg skal prve n det mlet! Har ingen form for sykdommer, har topp syn (tok nylig helseattest hos legen med synstest, blodsjekk og alt det der) og generelt alt er i bra stand! Har alltid vrt aktiv med trening, 4-5 ganger i uken (2-3 timer hver gang). Slutta nylig p svmming etter ha gtt p det i 5 r pga mangel p tid. Trener Thai boxing, grappling og MMA 5 ganger i uken + styrke og lping/jogging av og til n. Har over gjennomsnittlig kondisjon. Har testa ut de minstekravene jeg har hat mulighet til teste ut (svmming over og under vann, pushups, situps og pullups). Syns det er morro g i naturen med tung oppakning samtidig som jeg tler mye. Jeg bruker ogs MJK treningsprogrammet noen ganger!

S kommer sprsmlene mine:
    Har dere noen tips til andre ting jeg kan trene meg p frem til eventuelt opptaket?
    Nr skal jeg ske MJK opptaket (skal jeg ske i 2015 eventuelt)? Er ikke ferdig p skolen fr til sommeren.

Takk for svar!

Menig
    Ble medlem
    Jan 2014
    Pondusfaktor
    0
    Sitat Opprinnelig skrevet av Alex96 Vis post
    Hei!
    Er en gutt p 18 r som gr studiespessialiserende siste ret p videregende (VG3). Har alltid hatt lyst til bli Marinejeger og har bestemt meg for at jeg skal prve n det mlet! Har ingen form for sykdommer, har topp syn (tok nylig helseattest hos legen med synstest, blodsjekk og alt det der) og generelt alt er i bra stand! Har alltid vrt aktiv med trening, 4-5 ganger i uken (2-3 timer hver gang). Slutta nylig p svmming etter ha gtt p det i 5 r pga mangel p tid. Trener Thai boxing, grappling og MMA 5 ganger i uken + styrke og lping/jogging av og til n. Har over gjennomsnittlig kondisjon. Har testa ut de minstekravene jeg har hat mulighet til teste ut (svmming over og under vann, pushups, situps og pullups). Syns det er morro g i naturen med tung oppakning samtidig som jeg tler mye. Jeg bruker ogs MJK treningsprogrammet noen ganger!

S kommer sprsmlene mine:
    Har dere noen tips til andre ting jeg kan trene meg p frem til eventuelt opptaket?
    Nr skal jeg ske MJK opptaket (skal jeg ske i 2015 eventuelt)? Er ikke ferdig p skolen fr til sommeren.

Takk for svar!
    Hva jeg ville ha gjort, kanskje kutta ut en av kampsportene og fortsatt p svmming. Men Tren med alt fra base velser, bygg opp en sterk men utoldenkropp.

Fra boken til en i MJK. Tren som en Elite soldat, s skal du f noe fra boka,

De fysiske krava og gjennnomsnittet nr han var p opptak.

5000 meter med uniform, feltstvler,vpen 2kg bly : Minimum 27 min , gjennomsnitt: 21,10
    400 meter svmming : min 10 min, gjennomsnitt : 8,05
    Push up: min 45, 71 gjennomsnitt
    Pull up: 10, gjennomsnitt 16
    Sit up : 45, gjennomsnitt 74

Menig
    Ble medlem
    Jan 2014
    Pondusfaktor
    0
    Det gir deg en pekepinn p formen til folk

Visekorporal 1. klasse
    Ble medlem
    Feb 2014
    Pondusfaktor
    4
    Takk for tips! Skal f lest den boka ganske snart!

Menig
    Ble medlem
    Jan 2014
    Pondusfaktor
    0
    Sitat Opprinnelig skrevet av Alex96 Vis post
    Takk for tips! Skal f lest den boka ganske snart!
    Inntektene av den boka gr til Trond bolle sitt fond for veteraner etc innenfor MJK etc

Visekorporal 1. klasse
    Ble medlem
    Feb 2014
    Pondusfaktor
    4
    Da skal den ihvertfall kjpes! Har lest Bkene om Trond Bolle og m si at det er noe av de bedre bkene jeg har lest!

Milrab - Milforum - Nettbutikk - Militrt Utstyr - Friluftsliv

Trdinformasjon

Users Browsing this Thread

1 stk leser denne trden n (0 er registrert og 1 er gjester)

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye trder
  • Du kan ikke svare p innlegg / trder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •