SPESIALJEGER.NET
Opptaksforum på Milforum - Spesialjeger.net

Nytt opptaksforum - Spesialjeger.net
Kun for dere som ligger i trening til opptak. Trykk på bildet for mer info!

Viser resultatene 1 til 5 av 5
    Visekorporal
    Ble medlem
    Jan 2009
    Liker (gitt)
    0
    Liker (mottatt)
    0
    Nevnt
    0 innlegg
    Sitert
    0 innlegg
    PONDUS
    Basert på brukerens evne til å gi ris/ros (stjerna), mottatte likes, antall innlegg og fartstid
    5

Sykepleier og Telemark bataljonen

Dimiterte i januar etter fullført førstegangstjeneste. Tenker neste år å søke sykepleier. Vil deretter fortsette i militæret, helst i Telemark bataljonen. Men opptaket er i mai, mens skolen er ferdig i juni. Problemet er at jeg vil inn samme året jeg er ferdig med sykepleier skolen, og ikke vente et år. Har hørt om en som var i lignende situasjon og tok seg fri fra skolen for å møte opp på grovvutak og opptak til Telemark bataljonen. Deretter fikk han bli ferdig med skolen og kom tilbake etter dette.

Er det noen som vet om dette kan stemme? Har sendt inn en mail, men ikke fått noe svar. Har heller ikke spesielt ønske om å være i sanitets troppen, men heller i mek eller kavesk. Å jobbe som sanitet i et lag hadde ikke gjort noe, men vil altså ikke være igjen i leir. Lurte derfor også om folk med sykepleier utdanning kan få disse stillingene, eller om de som oftest blir sendt til san troppen, om de vil eller ei?

Takker for svar
    - Remember when it's dark, you can see the stars

2. Trond Bolle - marinejeger e-14 Tommy Fjeldheim Tenk som en kriger Bertrand-Larssen Mental Trening bli tøff Chris Ryan Bravo Two Zero Spionbasen The real Bravo Two Zero

Sersjant
    Ble medlem
    Mar 2006
    Liker (gitt)
    0
    Liker (mottatt)
    15
    Nevnt
    9 innlegg
    Sitert
    15 innlegg
    PONDUS
    Basert på brukerens evne til å gi ris/ros (stjerna), mottatte likes, antall innlegg og fartstid
    6
    Har du sykepleier utdanning, så er det en stor fare for at du havner i San troppen, her vil du virkelig få utviklet deg som sykepleier, ta fagrelaterte kurs, mulighet til å ta fagbrev som ambulansesjåfør og skarpe øvelser.

Men muligheten for å bli medic i Mek er der, absolutt. Men det kreves at Mek, san troppen & utvalget er enige om personellprioriteringene og havner du ikke i Mek, så har du alltid valget til å takke nei til kontrakten.

Lykke til!
    ...we few, we happy few, we band of brothers

Visekorporal
    Ble medlem
    Jan 2009
    Liker (gitt)
    0
    Liker (mottatt)
    0
    Nevnt
    0 innlegg
    Sitert
    0 innlegg
    PONDUS
    5
    Sitat Opprinnelig skrevet av Frost Vis post
    Har du sykepleier utdanning, så er det en stor fare for at du havner i San troppen, her vil du virkelig få utviklet deg som sykepleier, ta fagrelaterte kurs, mulighet til å ta fagbrev som ambulansesjåfør og skarpe øvelser.

Men muligheten for å bli medic i Mek er der, absolutt. Men det kreves at Mek, san troppen & utvalget er enige om personellprioriteringene og havner du ikke i Mek, så har du alltid valget til å takke nei til kontrakten.

Lykke til!
    Ja, det var det jeg fryktet. Men jeg vil jo tenke at om man er i god fysisk form, virker som typen og har relevant utdanning, så vil de heller ta vare på en med sykepleier utdanning og sende han dit han vil, istedenfor å miste han?

Vet du noe om hvordan MEK lagene fungerer? Altså hvordan de er satt opp med medic, samband, speider osv?
    Hadde i grunn et håp om å bli med i skarp i kavesk, men der er det kanskje ikke noen sanitetsmenn i det hele tatt?

Også, om jeg eventuelt kommer inn i san troppen, er det da noe spesielt vanskelig å gå over til mek/kavesk ved en senere anledning? altså når du først har fotfeste...

Og takker for bra svar

Sersjant
    Ble medlem
    Mar 2006
    Liker (gitt)
    0
    Liker (mottatt)
    15
    Nevnt
    9 innlegg
    Sitert
    15 innlegg
    PONDUS
    6
    Sitat Opprinnelig skrevet av Quebec Vis post
    Ja, det var det jeg fryktet. Men jeg vil jo tenke at om man er i god fysisk form, virker som typen og har relevant utdanning, så vil de heller ta vare på en med sykepleier utdanning og sende han dit han vil, istedenfor å miste han?
    De ser og på sosiale antenner sammen med fysisk form og bakgrunn.
    Utvalget er som sagt de som bestemmer prioriteringene og de plasserer folk der de har behov.
    Hvis kandidaten ikke vil inn i tilbudt stilling, så er faren for at Utvalget kommer til å tilby deg noe helt annet, eller leter etter andre kandidater.
    Glem ikke, Utvalget er en slags form for politisk spill mellom Eskadronene/kompaniene, alle vil ha de beste kandidatene og det er derfor viktig at du er ærlig og gjør det beste under opptaket.

Vet du noe om hvordan MEK lagene fungerer? Altså hvordan de er satt opp med medic, samband, speider osv?
    Hadde i grunn et håp om å bli med i skarp i kavesk, men der er det kanskje ikke noen sanitetsmenn i det hele tatt?
    De har nivå 3ere i lagene sine, de er oppsatt med samband, våpen og sanitetsekk. De tar også del i kamphandlinger
    Kavesk har også Nivå 3ere, helst en i hvert lag.

Også, om jeg eventuelt kommer inn i san troppen, er det da noe spesielt vanskelig å gå over til mek/kavesk ved en senere anledning? altså når du først har fotfeste...
    Regelen er 2 år, så kan du søke deg hvor du vil i HRS SØR, men jeg tror du vil finne ut at San.troppen er en utrolig bra plass å være og jeg tviler faktisk på at du vil bort derfra etter å ha blitt kjent med miljøet.

Lykke til

Sent from my iPad using Tapatalk
    ...we few, we happy few, we band of brothers

Visekorporal
    Ble medlem
    Jan 2009
    Liker (gitt)
    0
    Liker (mottatt)
    0
    Nevnt
    0 innlegg
    Sitert
    0 innlegg
    PONDUS
    5
    Ok, takker så mye for informasjon. høres bra ut

Trådinformasjon

Users Browsing this Thread

1 stk leser denne tråden nå (0 er registrert og 1 er gjester)

Om Milforum
Milforum ® er det militære debattforumet hvor innholdet styres av brukerne. Siden 2004 har vi holdt deg oppdatert på det som er skjer innen Forsvaret, Heimevernet (HV), NATO, og det geopolitiske spenningsforholdet verden over.

- litt besøksstatistikk
Støtt Milforum
Støttemuligheter
Sosiale Medier