Viser resultatene 1 til 14 av 14
    Menig
    Ble medlem
    May 2013
    Pondusfaktor
    0

Kystjegeropptaket 2015 !

Alle som virkelig er motiverte, starter i god tid med å forberede seg, for å være best mulig rustet til å komme seg gjennom opptak og utdanning. Jeg akter å starte tidlig, og for de som er i samme båt og er likedan innstilt, vil jeg gjerne invitere til en treningsgruppe i Nord-Trønderlag !

Det gjelder å trene funksjonelt, ikke gro fast på treningsstudioet, det er ingen opptaksprøve som heter "benkpress".

På denne tråden kan dere spørre spørsmål, dele trenings-tips og generellt diskutere, slik at dere blir best mulig forberedt til Kystjegeropptaket i 2015 !

Lykke til og gi gass!
    Sist endret av Sofakriger; 22-06-14 kl 21:16 Begrunnelse: Fjernet rød skrift, hold deg til svart

Menig
    Ble medlem
    Mar 2013
    Pondusfaktor
    0
    Poster her fordi det ikke er noen "fremtidig KJK opptak"-tråd. Skal ikke på opptak i år eller i 2015, fokuserer på en bachelor i ingeniørfag først... Skal derimot bruke de 3-4 årene godt på å forberede meg, med mye svømming og styrketrening som grunnlag de første årene, og øke gradvis med mer og mer løping og utholdende styrke det siste året. Noen i samme båt/lignende tanker her?

En treningsgruppe høres veldig bra ut forresten, men ikke la den bli for stor. 3-4 stk. som samles ukentlig for å gå lange marsjer og presser grensene til hverandre virker smart

Menig
    Ble medlem
    May 2013
    Pondusfaktor
    0
    Det er veldig greit å ha noe å falle tilbake på, 100% med på den, så lenge man ikke bruker det som en hvilepute.
    Skriv gjerne fra hvilket fylke dere kommer fra, slik at det går lettere å etablere treningslag/grupper !

Rekrutt
    Ble medlem
    Aug 2014
    Pondusfaktor
    0
    Er gjerne med på å trene med andre som skal prøve seg bor i Akershus området. Startet nettopp med å trene opp mot de forskjellige kravene, sliter kanskje litt med svømminga, i det og med at det er ca bare åpent 1 gang i uka rundt der jeg bor. :/

Har også en irriterende Beinhinnebetennelse jeg prøver å bli kvitt ..

Menig
    Ble medlem
    Jan 2014
    Pondusfaktor
    0
    Sitat Opprinnelig skrevet av HærenForAlltid Vis post
    Alle som virkelig er motiverte, starter i god tid med å forberede seg, for å være best mulig rustet til å komme seg gjennom opptak og utdanning. Jeg akter å starte tidlig, og for de som er i samme båt og er likedan innstilt, vil jeg gjerne invitere til en treningsgruppe i Nord-Trønderlag !

Det gjelder å trene funksjonelt, ikke gro fast på treningsstudioet, det er ingen opptaksprøve som heter "benkpress".

På denne tråden kan dere spørre spørsmål, dele trenings-tips og generellt diskutere, slik at dere blir best mulig forberedt til Kystjegeropptaket i 2015 !

Lykke til og gi gass!
    Jeg er helt enig at funksjonel trening er viktig. Jeg har akuratt gått til innkjøp av Tren som en elitesoldat fra en i Marinejeger kommandoen. Han skriver veldig mye om Base øvelser, alt fra benkpress til markløft. Men selvsagt mye om Robusthet ,og gå mye med sekk ++++ . Men En robust kropp ( sterk og solid ) vil sørge for at du klarer deg hele veien.

Visekorporal
    Ble medlem
    Mar 2014
    Pondusfaktor
    2
    Her finner dere egentlig alt dere trenger av informasjon om forberedelser.
    http://forsvaret.no/utdanning-karrie...ersjon%202.pdf

Rekrutt
    Ble medlem
    Aug 2014
    Pondusfaktor
    0
    Skal ikke søke opptak til KJK enda (er bare 16), men når den tid kommer, så høres det genialt ut å ha en treningsgruppe. Har vurdert å starte egen gruppe nå til sommeren, bare for å se hvordan vi ligger ann og hvordan vi kan forbedre resultatene våre.
    One shot, one kill.

Menig
    Ble medlem
    Jan 2015
    Pondusfaktor
    0

Sv: Kystjegeropptaket 2015 !

Intet opptak i 2015 for min del, men jeg skal søke opptak i 2016 under fgtj.

Jeg har allerede startet smått opp med litt trening med sekk, men selve treningen mot kystjegeropptaket starter jeg med om et par uker. Utholdenhet er min sterkeste side (nåværende, men avtroppende utholdenhetsutdøver), men styrken er det jeg må forbedre mest mulig før opptak.

Jeg låner denne tråden for å spørre dere som har søkt opptak til 2015 eller har gjennomgått opptak; hvordan mener dere at man kan forbrede seg best mulig? Vil det være å følge treningsprogrammene til FSK og MJK, eller er det noen andre tips til gode forbredelser?
    Hvor mye trener dere i vann i løpet av en uke? Hvordan trener dere i vannet?

Menig
    Ble medlem
    Jan 2015
    Pondusfaktor
    0

Fortsatt interessert i tips.

Rekrutt
    Ble medlem
    Jul 2015
    Pondusfaktor
    0

Opptaket er nå drøye to uker unna, og treningen har for så vidt godt bra lenge. Men, for ca. en uke siden nå begynte jeg å kjenne smerter i leggen, og som fryktet var det beinhinnebetennelse.

Det har selvfølgelig gjort meg ganske stressa. Gjør mitt beste for å bli kvitt det her, men tiden er knapp. Er sjansene mine for å komme inn lik null nå, hvis jeg ikke blir kvitt det før opptaket? Vil de hele tatt vurdere å ta inn en med pågående beinhinnebetennelse? Min tante mente at fetteren min ble dimmitert fra nettopp KJK-opptaket pga. beinhinnebetennelse, men hun var ikke helt sikker på detaljene.

Sersjant
    Ble medlem
    Mar 2005
    Pondusfaktor
    14

Sitat Opprinnelig skrevet av entourage Vis post
    Opptaket er nå drøye to uker unna, og treningen har for så vidt godt bra lenge. Men, for ca. en uke siden nå begynte jeg å kjenne smerter i leggen, og som fryktet var det beinhinnebetennelse.

Det har selvfølgelig gjort meg ganske stressa. Gjør mitt beste for å bli kvitt det her, men tiden er knapp. Er sjansene mine for å komme inn lik null nå, hvis jeg ikke blir kvitt det før opptaket? Vil de hele tatt vurdere å ta inn en med pågående beinhinnebetennelse? Min tante mente at fetteren min ble dimmitert fra nettopp KJK-opptaket pga. beinhinnebetennelse, men hun var ikke helt sikker på detaljene.
    Ikke noe vits å gå og bekymre seg for dette. Tren som vanlig frem mot opptaket (eller ta to uker med lett trening nå hvis du er bekymret for leggen) og møt opp og prøv! Det er få som kommer seg gjennom et slikt opptak uten en eller annen form for skade og dem som klarer dette er dem som bare biter tennene sammen og står på, koste hva det koste vil. Har lest flere bøker om opptak hvor hovedpersonen har så mye betennelse i beina at det bokstavelig poser seg ut over toppen på støvlene.
    Du er/bør nå være godt trent og forberedt til dette så du taper ingenting på å møte opp og gi 100% nå.

Hvis du vil ha et tips om hvordan du bli kvitt beinhinnebetennelse så har jeg brukt følgende:
    Bruk en slik massasjerulle. Gjør slik som han gjør her (fra 00:20 i videoen) How to Cure Shin Splints in About 5 Minutes - YouTube.
    Dette pleier jeg å gjøre hvis jeg har hatt en treningsøkt og kjenner antydning til noe betennelse i leggen. Gjør det rett etter økten når du enda er litt varm. Det er svært ubehagelig men etter et par-tre sånne runder med rulling etter noen treninger så forsvant beinhinebetennelsen min helt og har vært borte nå i flere måneder.
    Legg evt det andre beinet i kryss oppå det du ruller og løft deg opp på hendene så du ikke sitter på ræva, for ekstra vekt på rullen.
    As you wish.

Rekrutt
    Ble medlem
    Aug 2015
    Pondusfaktor
    0

Skal søke KJK i 2016 og trener derfor mot det nå. Samlet noen folk og trent sammen hadde vært glimrende! Noen som bor rundt Akershus?

Kunne også tenkt meg å hørt hvordan det har gått med dere som er under opptak/ferdig!

Rekrutt
    Ble medlem
    Aug 2015
    Pondusfaktor
    0

Sitat Opprinnelig skrevet av HærenForAlltid Vis post

Lykke til og gi gass!
    Er ikke så langt unna nord trøndelag. 😀
    Men hvor stor er sjansen for en karriere innenfor forsvaret,når en er 31 år.. Trener allsidig hele tiden.mye svømming i sjø.

Sent fra min LG-D855 via Tapatalk

Menig
    Ble medlem
    Jan 2015
    Pondusfaktor
    0

Noen som var på opptak i år (eller i fjor etc..) som kunne sendt meg filen med treningstips fra KJK?

Tilpasset MILFORUM søk

Søkemotor

Tilpasset søk
Støtte
Støttemuligheter