Side 3 av 3 FørsteFørste 123
Viser resultatene 81 til 85 av 85
    Sersjant
    Ble medlem
    May 2005
    Pondusfaktor
    16

Sv: Stoltenberg ny generalsekretær i NATO?

Sitat Opprinnelig skrevet av yamaha Vis post
    På tide å fiske fram en gammel tråd, for hva synes vi om Stoltenberg så langt?

USA sier i hvert fall at de vil forlenge med et år.
    https://www.aftenposten.no/verden/i/...jef-ett-ar-til
    Tja, har observert at både høgreekstreme og venstreekstreme meine at han gjere ein dårleg jobb, så det må jo bety at han har gjort ein ok jobb.

Sersjant
    Ble medlem
    Mar 2008
    Pondusfaktor
    9

Synes slett ikke han har gjort seg bort, men er ikke helt sikker på hva mer jeg forventer av generalsekretæren for at det skal være en flott jobb.

Burde kanskje klart å guffe opp spendingen enda et hakk mer.

Sent fra min G8441 via Tapatalk

Korporal
    Ble medlem
    Mar 2013
    Pondusfaktor
    5

Robert Mood i intervju med Tv2 i forbindelse med boka si, har noen ord om Stoltenberg som jeg kanskje kan si meg enig i:
    Tidligere statsminister Jens Stoltenberg får også sitt pass påskrevet.

– Jeg er bevisst på å bringe eksempler fra begge sider av det politiske spektrum, sier Mood og understreker at kritikken ikke går på individ, men er ment som eksempler på hvordan lederskap i hans øyne bør utøves.

Mood stiller i den sammenheng spørsmål ved Stoltenbergs beslutning om ikke å gå av etter terrorangrepet mot Norge 22. juli 2011.

– Like åpenbart som at sittende statsminister hadde ansvaret for det som gikk galt den dagen, er det at hans regjering hadde ansvaret for at vi var for dårlig forberedt, mener Mood.

– Og ansvar kan ikke delegeres, sier han.

Passer godt i NATO

Ved ikke å gå av, sendte Stoltenberg et uheldig signal til framtidige ledere og gjorde det lettere «å velge bort viktige beslutninger og langsiktige tiltak, til fordel for det som ventes å gi politisk gevinst i morgendagens medier», mener han.

Jens Stoltenberg får også kritikk av Mood.

– Sympatiske og hyggelige mennesker, lette å like som Jens Stoltenberg, er ikke nødvendigvis mer effektive ledere enn Gro Harlem Brundtland, konstaterer Mood, som beskriver Brundtland som «uhøflig, brå og arrogant».

– Tvert imot er det vel kanskje slik at ledere som alltid søker kompromiss og viker unna de mindre populære beslutningene, er de svake lederne. De passer på den annen side godt i NATO, hvor konsensus, kompromiss og lite tydelig lederskap er akkurat det som etterspørres, mener Mood.

Visekorporal
    Ble medlem
    Jul 2016
    Pondusfaktor
    2

Det faktum at NATO fordrer konsensus og kompromiss kan da ikke brukes mot Stoltenberg. Alliensen består tross alt av *google* 29 forskjellige land.

Oversersjant
    Ble medlem
    Sep 2007
    Pondusfaktor
    42

Sitat Opprinnelig skrevet av Viking80 Vis post
    Det faktum at NATO fordrer konsensus og kompromiss kan da ikke brukes mot Stoltenberg. Alliensen består tross alt av *google* 29 forskjellige land.
    Fortjener en like.

Sitat Opprinnelig skrevet av magskor Vis post
    Tja, har observert at både høgreekstreme og venstreekstreme meine at han gjere ein dårleg jobb, så det må jo bety at han har gjort ein ok jobb.
    Dette er en god ledestjerne i alt.
    Død ved Kølle!
    Bla bla... Hybrid warfare is easy

Tilpasset MILFORUM søk

Side 3 av 3 FørsteFørste 123

Søkemotor

Tilpasset søk
Støtte
Støttemuligheter