Støtt Milforum på Vipps #587 879

Søke befalsskole med karakter 1 på teoritesten fra sesjon (Hjelp)

Collapse

Brukerinfo

Collapse

$vbphrase[have_x_posts_in_topic_last_y_z]
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Jalal
    Trådstarter
    RESERVIST
    • 2013
    • 22

    Søke befalsskole med karakter 1 på teoritesten fra sesjon (Hjelp)

    Hei!

    i tre år har jeg trent og jobbet mot et bestemt mål, nemlig befalsskole(forsvarets etterretnings høg skole) (FEH). skulle på sesjon idag, noe som skulle være en stor og bra dag for meg. møtte opp klokka 10:00 idag tidlig, fullførte legesjekk og fysiske tester med stil, fikk faktisk topp kara...
     Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet
  • Roleg
    OR-4 Ledende spesialist
    Veteran

    • 2011
    • 317

    #2
    Vet om enkelte som har fått tatt det på nytt. De tok prøven på nytt på FOS, som er opptaket til befalsskolen, altså etter sesjon. Så ikke la alt håpet forsvinne ...
     Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet
    First to fire

    Kommentér

    • Jalal
      Trådstarter
      RESERVIST
      • 2013
      • 22

      #3
      Ok, ahh godt å vite, men hva skal jeg gjøre da ringe og hva skal jeg si har du noen peiling??...
       Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

      Kommentér

      • Sofakriger
        OR-7 Stabssersjant


        Sponsor
        Veteran

        • 2005
        • 24427

        #4
        Dette har jeg vanskelig for å helt tro. 1 er et nivå hvor du fungerer svært dårlig, og jeg tror ærlig talt ikke en ener ville klart å poste et innlegg på internett....
         Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet
        "Gjør Ret, Frygt Intet"

        Kommentér

        • Roleg
          OR-4 Ledende spesialist
          Veteran

          • 2011
          • 317

          #5
          Søk FOS, hvis får du avslag, ring og spør begrunnelse. Er det pga sesjons test, spør om å få ta ny på opptaket, henvis til skolekarakterer. Det er mitt råd. Om det er riktig måte, eller om det fungerer kan jeg ikke love....
           Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet
          First to fire

          Kommentér

          • Jalal
            Trådstarter
            RESERVIST
            • 2013
            • 22

            #6
            Takk for det, men jeg går på Vgs fortsatt jeg skal søke om tre til fire år, men som det er så må man klare seg i sesjon del 2 med 5-5 både fysisk og IQ- testen, for å kunne søke utdanning i forsvaret. Jeg klarte bedre en 5 fysisk, men 1 i IQ-testen, fordi jeg har aldri hatt en slik prøve før, og jeg...
             Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

            Kommentér

            • Lille Arne
              OR-8* Kommandérsersjant
              Sjefssersjant

              Veteran

              • 2005
              • 11734

              #7
              Nå er det en forutsetning at du greier å prestere også under press om du skal ta utdanning i Forsvaret.

              Hvordan er karaktersnittet ditt på Videregående?...
               Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet
              “overestimation of a foe leads to misallocation of resources or missed opportunities. Underestimation of a foe, as Russia is discovering, leads to catastrophe.” - Chris Dougherty
              Administrator

              Kommentér

              • Jalal
                Trådstarter
                RESERVIST
                • 2013
                • 22

                #8
                Vet ikke nå, fordi første termin er ikke over, men i fjor så var den 4,6 i snitt...
                 Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                Kommentér

                • Lille Arne
                  OR-8* Kommandérsersjant
                  Sjefssersjant

                  Veteran

                  • 2005
                  • 11734

                  #9
                  Det er da et anstendig snitt, om enn noe i underkant av det som historisk har vært nødvendig for å komme inn på BSES (~5). Merkelig at du skårer så katastrofalt dårlig på testen på evnenivå med såpass brukbare karakterer. Jeg ville fulgt rådet fra Roleg her oppe, søk FOS, prøv å ta testen på nytt me...
                   Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet
                  “overestimation of a foe leads to misallocation of resources or missed opportunities. Underestimation of a foe, as Russia is discovering, leads to catastrophe.” - Chris Dougherty
                  Administrator

                  Kommentér

                  • EivindM
                    OR-6 Oversersjant
                    Veteran

                    • 2011
                    • 1310

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av Lille Arne
                    Nå er det en forutsetning at du greier å prestere også under press om du skal ta utdanning i Forsvaret.
                    Det er jo forsåvidt et godt poeng, men nå er det jo også slik at man kan ha dårlige dager/perioder i livet. Det blir feil imo. at det skal bety at drømmer knuses a...
                    [/QUOTE]
                     Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet
                    Ved kølle skal ondt fordrives!

                    Kommentér

                    • hvlt
                      OF-2 Kaptein
                      Planoff. (S-5)


                      Sponsor
                      Veteran
                      • 2006
                      • 22443

                      #11
                      Sesjonstesten for alminnelig evnenivå, som er vist å ha meget sterk korrelasjon med WAIS-testen (Wechsler Adult Intelligence Scale), er normalisert som en stanine-skala (dvs. en skala fra 1 til 9 der de laveste 4% får 1, de neste 7% får 2, de neste 12% får 3, den neste 17% får 4, de neste 20% får 5,...
                       Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet
                      Last edited by hvlt; DTG 151337 Nov 13, 13:37. Begrunnelse: presisering
                      At sauene vedtar at alle skal leve av gress hjelper dem lite hvis ikke ulvene er enige.
                      Moderator

                      Kommentér

                      • Sofakriger
                        OR-7 Stabssersjant


                        Sponsor
                        Veteran

                        • 2005
                        • 24427

                        #12
                        Jeg har fremdeles vondt for å tro at trådstarter både fikk 1 på evnetest og klarte å oppnå 4,6 i snitt ved sist karaktersetting i skolen. Jeg lukter troll....
                         Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet
                        "Gjør Ret, Frygt Intet"

                        Kommentér

                        • EivindM
                          OR-6 Oversersjant
                          Veteran

                          • 2011
                          • 1310

                          #13
                          Interessant. Det vil med andre ord si at karakterene 4-6 (54%) ligger godt innenfor det som klassifiseres som normalområdet (68%) i Wechsler-testene. Normalområdet tilsvarer en IQ på 85-115, mens 4-6 dermed (grov regnet) blir 90-110. Karakteren 1 tilsvarer (hvis jeg regner riktig) en IQ på 73 eller ...
                           Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet
                          Ved kølle skal ondt fordrives!

                          Kommentér

                          • Jalal
                            Trådstarter
                            RESERVIST
                            • 2013
                            • 22

                            #14
                            Dette var en feil og alle tar feil i livet, jeg feiler ikke så mye, det er en feil som jeg ikke har gjørt for lenge siden. Jeg har sendt en klage nå. Hvis jeg får en ny sjanse så kommer jeg til å gjøre så godt jeg kan! og det lover jeg....
                             Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                            Kommentér

                            • Jalal
                              Trådstarter
                              RESERVIST
                              • 2013
                              • 22

                              #15
                              Her så ber jeg om hjelp hvis jeg lyver om karakterene mine da får jeg ingen hjelp , så hvorfor skal jeg lyve eller få noen andre til å skrive dette her?? jeg fikk 4,6 i snitt og jeg er flink, men i denne prøven veit jeg ikke hva som skjedde (jernteppe fikk jeg)!!...
                               Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                              Kommentér

                              • EivindM
                                OR-6 Oversersjant
                                Veteran

                                • 2011
                                • 1310

                                #16
                                Bare for å presisere, så tror jeg ikke at du lyver. Skrev det siste der for å understreke i hvor liten grad jeg tror 1'eren stemmer med hvor du egentlig ligger.

                                Kan for øvrig legge til at jeg har erfart at det å klage på vedtak i Forsvaret faktisk kan fungere. Ble selv kjent tjenesteudyktig for i...
                                 Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet
                                Ved kølle skal ondt fordrives!

                                Kommentér

                                • Jalal
                                  Trådstarter
                                  RESERVIST
                                  • 2013
                                  • 22

                                  #17
                                  Kan jeg ta lære tiden min i forsvaret i forhold til dette her??...
                                   Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                                  Kommentér

                                  • hvlt
                                    OF-2 Kaptein
                                    Planoff. (S-5)


                                    Sponsor
                                    Veteran
                                    • 2006
                                    • 22443

                                    #18
                                    Opprinnelig skrevet av EivindM
                                    Interessant. Det vil med andre ord si at karakterene 4-6 (54%) ligger godt innenfor det som klassifiseres som normalområdet (68%) i Wechsler-testene. Normalområdet tilsvarer en IQ på 85-115, mens 4-6 dermed (grov regnet) blir 90-110. Karakteren 1 tilsvarer (hvis jeg regner rik...
                                     Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet
                                    At sauene vedtar at alle skal leve av gress hjelper dem lite hvis ikke ulvene er enige.
                                    Moderator

                                    Kommentér

                                    • Jalal
                                      Trådstarter
                                      RESERVIST
                                      • 2013
                                      • 22

                                      #19
                                      Hei Veldig viktig jeg klarte å komme meg ut av det 1 i IQ-testen , og klagen jeg sendte er tatt opp. Jeg ble innkalt til førstegangstjeneste i Rekruttskole (sjøforsvaret) Madla, men jeg er ikke ferdig på Vgs og vil utdannet meg i forsvaret etter at jeg er ferdig på, så skal jeg rett ta studiekompet...
                                       Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                                      Kommentér

                                      • Lille Arne
                                        OR-8* Kommandérsersjant
                                        Sjefssersjant

                                        Veteran

                                        • 2005
                                        • 11734

                                        #20
                                        Si at du trenger å utsette førstegangstjenesten på grunn av utdanning (fullføre VGS). Det tror jeg skal være ganske rutinemessig. Det skal vel være en rådgiver eller noe på skolen din som kan hjelpe deg med riktig dokumentasjon....
                                         Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet
                                        “overestimation of a foe leads to misallocation of resources or missed opportunities. Underestimation of a foe, as Russia is discovering, leads to catastrophe.” - Chris Dougherty
                                        Administrator

                                        Kommentér

                                        • Sofakriger
                                          OR-7 Stabssersjant


                                          Sponsor
                                          Veteran

                                          • 2005
                                          • 24427

                                          #21
                                          Sv: Søke befalsskole med karakter 1 på teoritesten fra sesjon (Hjelp)

                                          Relatert til diskusjonen i denne tråden om sesjonsresultater: https://www.uis.no/om-uis/nyheter-og...5464-8108.html

                                          Her er det altså funnet korrelasjon ...
                                           Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet
                                          "Gjør Ret, Frygt Intet"

                                          Kommentér

                                          Googleannonse

                                          Collapse

                                          Forumstruktur

                                          Collapse

                                          Working...