milforum.net - fra  sikkerhetspolitikk til stridsteknikk
Milforum - Fra sikkerhetspolitikk til stridsteknikk
Liker Liker:  0
Viser resultatene 1 til 7 av 7

Tråd: Børsemaker i forsvaret.

OR-1 Menig
    Ble medlem
    2013
    Nevnt
    0 innlegg
    Sitert
    0 innlegg

Børsemaker i forsvaret.

Lurer på om det er mulig å ta børsemaker/våpensmed under førstegangs tjenesten i forsvaret, nokon som veit?

OR-5 Sersjant
    Ble medlem
    2005
    Nevnt
    13 innlegg
    Sitert
    147 innlegg
    Let og du finner

http://forsvaret.no/utdanning-karrie...akerfaget.aspx

Dette er riktignok lærlingeplass, men mye mer spennende enn noe sivilt.
    As you wish.

OR-1 Menig
    Ble medlem
    2013
    Nevnt
    0 innlegg
    Sitert
    0 innlegg
    Der hadde dei ei side ja, mitt problem er at eg har ei utdanning som ender i fagbrev som industrimekaniker, ser at en må ha gått vg2 børsemaker for å kunne søke.

OR-5 Sersjant
    Ble medlem
    2005
    Nevnt
    13 innlegg
    Sitert
    147 innlegg
    Sitat Opprinnelig skrevet av IR10 Vis post
    Der hadde dei ei side ja, mitt problem er at eg har ei utdanning som ender i fagbrev som industrimekaniker, ser at en må ha gått vg2 børsemaker for å kunne søke.
    Skader ikke å ringe dem og høre så får du svar, verste du kan få er et nei. Beste du kan få er et annet forslag til jobb/lærlingeplass som kan være vel så spennende! Stå på!
    As you wish.

OR-1 Menig
    Ble medlem
    2013
    Nevnt
    0 innlegg
    Sitert
    0 innlegg
    Sant nok, takker for hjelpen.

OF-2 Kaptein
    Moderator
    S-5 Milforum

Ble medlem
    2006
    Nevnt
    545 innlegg
    Sitert
    1301 innlegg
    Ved lesing på diverse utdannings-hjemmesider ser det jo ut som om man må ha VG2 Børsemaker for å bli lærling i børsemakerfaget, også sivilt? Jeg regner jo med at du har VG1 Teknikk og industriell produksjon (som er en bra start) og at du har eller nå holder på med VG2 Industriteknologi. Nå er det bare en skole i Norge som har VG2 Børsemaker, det er landslinja på Gauldal VGS med 8 plasser, så de kan jo ikke ta inn mange lærlinger!

Forresten, med VG2 Industriteknologi har du en meget interessant mulighet i Forsvaret: Lærling-befal ved Hærens befalsskole - teknisk (tidligere Forsvarets tekniske befalsskole) på Sessvollmoen. Det er en toårig utdannelse med påfølgende to praksisår som sersjant der du både får lederutdanning, allmenfaglig påbygging og fagbrev som industrimekaniker. Men det er temmelig krevende, mye teori ved siden av det praktiske. Du kan lese mer om det her: http://forsvaret.no/utdanning-karrie...trooptisk.aspx
    At sauene vedtar at alle skal leve av gress hjelper dem lite hvis ikke ulvene er enige.

OR-1 Menig
    Ble medlem
    2013
    Nevnt
    0 innlegg
    Sitert
    0 innlegg
    Har tenkt litt på mekaniker i forsvaret og då helst på stridsvogner, så trur eg blir å satse på det.

Lignende tråder

1. Svar: 2
    Nyeste innlegg: DTG 201250A May 14,

User Tag List

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •