Milforum - militært diskusjonsforum. Forsvaret, Luftforsvaret, Etterretningstjenesten, Hæren, Marinen, Sjøforsvaret, debatt, Geopolitikk

Milrab - Milforum - Nettbutikk - Militært Utstyr - Friluftsliv
Liker Liker:  0
Viser resultatene 1 til 8 av 8

Tråd: Jurist – vernepliktig akademisk befal (VAB)

Rekrutt
    Ble medlem
    Sep 2013
    Pondusfaktor
    0

Jurist – vernepliktig akademisk befal (VAB)

Jurist – vernepliktig akademisk befal (VAB),

Jeg er utdannet sosionom (bachelor), og avslutter våren 2014 femårig juristutdanning ved UiO.

Jeg har lest om VAB ordningen for jurister og ønsker gjerne å søke på denne, men har noen spørsmål og kanskje noen av dere har gjennomgått dette eller kjenner til ordningen?

Har for øvrig også sendt mail til forsvaret, men er litt ivrig og kanskje sitter dere på nyttig erfaring som jeg ikke vil få svar på av forsvaret i en mail?

På siden til forsvaret om vab ordningen for jurister leser jeg at at kravene blant annet er ”oppfylle de medisinske kravene” og ”være i rimelig god fysisk form”. Hva ligger i disse kravene?

Jeg syns jeg er i ”rimelig god fysisk form”. Trener regelmessig, hovedsakelig styrke og er mye ute i skogen. Bruker imidlertid kontaktlinser til daglig. Har brukket foten en gang for et par år siden, men ellers er alle ben hele og velfungerende

Er det andre fysiske krav jeg skal forholde meg til? Og eventuelt noen opptakskrav som jeg bør trene spesielt mot?
    Nå er det litt under et år til jeg sier meg ferdig med studiene, så har litt tid på å trene meg opp om det er noen spesielle krav som jeg må klare.

Og om du eller noen dere kjenner har vært vab jurist hva slags faglige oppgaver er vanlig å ha for en vab jurist?
    Leste i en tidligere tråd her at man fikk stor ansvar, og det syns jeg lover godt!