SPESIALJEGER.NET
Opptaksforum på Milforum - Spesialjeger.net

Nytt opptaksforum - Spesialjeger.net
Kun for dere som ligger i trening til opptak. Trykk på bildet for mer info!

Viser resultatene 1 til 4 av 4

Tråd: Grovuttaket

Menig
    Ble medlem
    Jul 2010
    Liker (gitt)
    0
    Liker (mottatt)
    0
    Nevnt
    0 innlegg
    Sitert
    0 innlegg
    PONDUS
    Basert på brukerens evne til å gi ris/ros (stjerna), mottatte likes, antall innlegg og fartstid
    0

Grovuttaket

Hei! Jeg lurer bare på hva som skjer i det tilfelle man ikke klarer grovutakket? Ettersom jeg har skjønt starter det 21. juli og slutter den 28.

Sa også når jeg ringte inn at de som ikke klarte det ble sendt inn til dit de egentlig skulle. Jeg har oppmøte den 6. august. Blir jeg da sendt hjem igjen den 28. for å så dra ut igjen til den 6. august hvis jeg ikke klarer det, eller hva skjer?

2. Trond Bolle - marinejeger e-14 Tommy Fjeldheim Tenk som en kriger Bertrand-Larssen Mental Trening bli tøff Chris Ryan Bravo Two Zero Spionbasen The real Bravo Two Zero

Menig
    Ble medlem
    Apr 2013
    Liker (gitt)
    0
    Liker (mottatt)
    0
    Nevnt
    0 innlegg
    Sitert
    0 innlegg
    PONDUS
    Basert på brukerens evne til å gi ris/ros (stjerna), mottatte likes, antall innlegg og fartstid
    0
    Det er feil. Fysiske tester, legesjekk osv er første uka. Grovuttakket starter 28.juli. Det er slik jeg har forstått det hvertfall..
    Har du lest brevet du fikk så står det at de som ikke er egnet til tjenesten vil bli fordelt til sjøforsvarets avdelinger hvor de har behov for flere folk...vet du hvorfor du har fått annen oppmøtedato?

Menig
    Ble medlem
    Jul 2010
    Liker (gitt)
    0
    Liker (mottatt)
    0
    Nevnt
    0 innlegg
    Sitert
    0 innlegg
    PONDUS
    0
    Jeg ringte inn til vernepliktsverket, der sa han jeg snakket med at de som ikke besto grovutakket til Kystjeger ville bli sendt til 2. Bataljon i Skjold. Dit jeg egentlig skulle ha vært hvis jeg ikke hadde søkt Kystjeger.

Så det som skjedde er at først fikk jeg brev fra Kystjegerkommandoen om oppmøte dato osv. og alt det der. Ca en måned senere fikk jeg brev om oppmøte dato for 2.bataljon. Dette var 6. august på Fornebu. Jeg ringte inn og de sa at jeg skulle møte på Madla, og hvis jeg ikke besto kravene der ville jeg bli sent til 2. Bataljon. Jeg syns dette virker greit ettersom jeg syns 2. bataljon er et kjempebra andre alternativ.

Har jeg fått feil info?

Menig
    Ble medlem
    Apr 2013
    Liker (gitt)
    0
    Liker (mottatt)
    0
    Nevnt
    0 innlegg
    Sitert
    0 innlegg
    PONDUS
    0
    Nei, da stemmer nok informasjonen du har fått!

Trådinformasjon

Users Browsing this Thread

1 stk leser denne tråden nå (0 er registrert og 1 er gjester)

Om Milforum
Milforum ® er det militære debattforumet hvor innholdet styres av brukerne. Siden 2004 har vi holdt deg oppdatert på det som er skjer innen Forsvaret, Heimevernet (HV), NATO, og det geopolitiske spenningsforholdet verden over.

Antall sideoppslag siden oppstart:
Støtt Milforum
Støttemuligheter
Sosiale Medier