Viser resultatene 1 til 6 av 6
    Rekrutt
    Ble medlem
    Apr 2013
    Pondusfaktor
    0

Cool Kystjegeropptak Tjue13

heeey!
    Fikk innkallelse til opptaket i dag og ble kjempegira!!!
    Hvordan ligger folka an ift. opptakskravene? Følger dere et treningsprogram?
    Kunne vært greit å ha noen å trene sammen med å ikke bare trene alene, så
    er det noen som bor i Asker/Bærumsområdet eller Drammen-Oslo som er opp for fellestreninger?
    Burde jeg kjøpe m77 støvler å gå de inn allerede nå?

Resultater ish:
    push-ups: 40
    Hang-ups: (tok 16 på skoletest) vanligvis 12-14
    Planke: (3:30 på skoletest) vanligvis 1-2 min
    Sideplanke: 1 min
    3000m: Aldri løpt, men ingen har slått meg i løping på mange år. 5km på rundt 18min.

Hvordan gjennomføres svømmetesten? står ikke noe om det er lov med stup eller fraspark.
    Tror jeg kommer til å slite greit med svømmetesten. Trodde ikke svømming var en del av opptakravene siden det ikke var en av øvelsene som ble vist på forsvarets hjemmesider? Svømme 25 m. under vann har jeg prøvd en gang.. klarte rundt 15 og var sikker på jeg skulle drukne
    Er det flere som skal ta kjk som førstegangstjeneste?

Gleder meg, og klar for å legge meg i hardtrening selv om kondisjonen er god

2. Peshmerganor - Min kamp mot Kalifatet.

Menig
    Ble medlem
    Apr 2013
    Pondusfaktor
    0
    Bruk heller den tråden som allerede er her istedenfor å opprette en ny:
    http://milforum.net/threads/62182-Kystjegeropptak-2013

Å gå inn egne m77 er en god ide, og kan spare deg for mye smerte under opptaket.
    Lignende svømmetester pleier å være uten fraspark eller startstup. Dvs det kun går på selve svømmingen.
    Og det er en STOR fordel å være komfortabel i vann hvis du vil være kystjeger.

Men som med alle opptak i Forsvaret, klarer du minstekravene betyr det bare at du får lov å starte på selve opptaket.
    Klar minstekravene med god margin, sånn at du vil klare å gjennomføre de selv på en dårlig dag, og gjerne rett etter hverandre.
    Bli komfortabel med å gå med sekk er hett tips.

Og sist, husk at du i stor grad bare konkurrerer mot ditt eget hode.

Menig
    Ble medlem
    Mar 2013
    Pondusfaktor
    0
    Hvis du VIRKELIG vil bli KJK, eller noen annen operativ jegersoldat for den del, er motivasjonen din det viktigeste. Utover de vanlige tipsene om å klare minstekravene med god margin og gå mye med sekk, så må du også gå inni deg selv og finne et viktig moment for motivasjonen din som du kan hente fram når alt er helvette og du blir presset så hardt og lenge at du får lyst til å gi opp... Å ha det klart for deg hvorfor du ikke skal gi opp da, er viktigere enn å kunne springe 3000m på 8:00, osv.

Rekrutt
    Ble medlem
    Apr 2013
    Pondusfaktor
    0
    tusen takk for gode tips!
    Har ikke skaffet meg militærstøvler enda så går ikke mye med sekk..er vell på god tid? klarer kravene greit men sliter litt med å svømme langt under vann så tenkte å svømme 2 ganger i uken og 2 dager med gåing med sekk. Er det lurt å løpe med sekk? Og bør jeg bestemme meg på forhånd hvor langt jeg skal gå eller bare gå til jeg ikke klarer mer? Bør jeg gå uten å spise mat på turene for å vende kroppen til perioder med lite mat?

Menig
    Ble medlem
    Mar 2013
    Pondusfaktor
    0
    Å svømme under vann går vel på lungekapasitet? I så fall kan holde pusten under vann på det dypeste i bassenget være en god måte å øke den på. Hold pusten, dykk ned, og chill der til du føler du må opp til overflaten... Bare ikke svim av der nede

Menig
    Ble medlem
    Dec 2012
    Pondusfaktor
    0
    Sitat Opprinnelig skrevet av von Vis post
    Er det flere som skal ta kjk som førstegangstjeneste?
    Vil bare påpeke at å gå i KJK kun ett år for så å gjøre andre ting (altså bruke det som førstegangstjeneste), ikke er den beste ideen. De utdanner folk til å bruke dem i lang tid etterpå.

Ref: http://www.aftenposten.no/nyheter/ir...cle4156896.ece

Tilpasset MILFORUM søk

Søkemotor

Tilpasset søk
Støtte
Støttemuligheter