Viser resultatene 1 til 8 av 8
    Rekrutt
    Ble medlem
    Mar 2013
    Pondusfaktor
    0

Fjernoppklaringssoldat sommer 2013

Hei
    Jeg har søkt Fjernoppklaringssoldat nå til sommer, og lurer på et par ting
    1. Er det noen som vet når i Juli innrykket er.
    2. Når får man bekreftelse på om man har komt videre til opptaket/innrykket
    3. Hvordan fungerer dette opptaket, og hvor mange er det som pleier og komme gjennom
    4. Om det er noen med erfaring med/som fjernoppklaringsoldat som kunne tenke seg å fortelle litt om det, sitter med en del antagelser, men kunne hvert greit å fått disse bekreftet

Tusen takk

2. Peshmerganor - Min kamp mot Kalifatet.

Menig
    Ble medlem
    Oct 2006
    Pondusfaktor
    0
    Hvorfor ikke sende mail/ringe fjernoppklaring og spørre kilden direkte?

Menig
    Ble medlem
    Dec 2012
    Pondusfaktor
    0
    Hei!
    1. Skal inn til samme opptak som deg, og har fått vite at opptaket er den 24. juli.
    2. Jeg ble ringt opp av Etteretningsbataljonen med ønske om å ha meg med på opptaket. da du skrev dette 1. mars vil jeg anta at du allerede har fått brev om innkalling?
    3. Etter hva jeg fikk opplyst av befalet jeg snakket med på telefon så starter opptaket med at man har en spkalt "grovseleksjon". Her vil kun de som oppfyller de fysiske minstekravene gå videre. Deretter antar jeg at det følger uker med lange marsjer, lite søvn, og mat. Fikk opplyst at en del av opptaket går ut på at man skal lære seg avansert overlevelsesstrategier, som man vil bli testet i under opptaket.

Sersjant 1. klasse
    Ble medlem
    Oct 2004
    Pondusfaktor
    9
    Tror dere får lære mye om gnagsår og tung sekk.
    What happens in the garage, stays in the garage

Rekrutt
    Ble medlem
    Sep 2012
    Pondusfaktor
    0
    Skal selv inn på opptak i juli til sommeren. Fikk forresten mail om at opptaket var endret til 22. juli. Noen fler som fikk denne beskjeden?

Menig
    Ble medlem
    Feb 2013
    Pondusfaktor
    0
    Skal også på opptak i Juli, men har ikke fått noe beskjed om at opptaket er flyttet til 22.. Står 24 i innkallelsen.

Rekrutt
    Ble medlem
    Sep 2012
    Pondusfaktor
    0
    Sto også i innkallelsen min at det var 24. Men fikk senere en mail om at 22. juli var den korrekte datoen. Vet om flere som fikk den samme beskjeden.

Menig
    Ble medlem
    Feb 2013
    Pondusfaktor
    0
    Takker for svar! Har akkurat sendt en e-post til forsvaret om dette, så får se om jeg får noe svar snart. Det er fullt mulig at de har sendt til en gammel e-postadresse..

Tilpasset MILFORUM søk

Søkemotor

Tilpasset søk
Støtte
Støttemuligheter