Støtt Milforum på Vipps #587 879

Fremmedlegionen

Collapse

Brukerinfo

Collapse

$vbphrase[have_x_posts_in_topic_last_y_z]
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Max
    Trådstarter
    RESERVEBEFAL
    • 2012
    • 219

    Boka er ikke så forferdelig og jeg synes at den stort sett er OK. Så vidt jeg kan huske (det er mange år siden jeg leste den) så overdriver han i allefall ikke så forferdelig mye, og bare det er en god plus for meg....
     Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

    Kommentér

    • yamaha
      OR-6 Skvadronmester

      • 2010
      • 20872

      Kan du si noe om hvordan historiske hendelser, som f.eks Putsch d'Alger, har formet legionen?...
       Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet
      There is a curse. They say: may you live in interesting times.

      Kommentér

      • Max
        Trådstarter
        RESERVEBEFAL
        • 2012
        • 219

        Legionen stiller aldri spørsmål og følger alltid sine regimentsjefer. Le putch d’Alger var en kraftig oppvekker for det politiske Frankrike og bortsett fra at to av Legionens regimenter ble nedlak så er siden 1962 utnevnelsen av Legionens regimentsjefer alltid et politisk spørsmål. På den andr...
         Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

        Kommentér

        • Iron-heart-86
          PENSJONIST
          • 2013
          • 7

          Tusen hjertlig takk for svar. Jeg tror nok jeg har nok informasjon til å klare å jobbe mot de mål jeg har satt....
           Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

          Kommentér

          • Telefonoperatør
            RESERVEBEFAL
            • 2012
            • 126

            Tør du si at Legionen har forandret seg noe særlig på den tiden sin "Paulsen" var inne?

            Det er et par ting jeg virkelig ikke skjønner greia med. For eksempel det å bli servert bedriten næringsfattig mat hele tiden omtrent. At legionærer er seige som få er greit nok, men uten ordentlig næring så er...
             Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet
            Last edited by Telefonoperatør; DTG 261718 Apr 13, 17:18.

            Kommentér

            • Iron-heart-86
              PENSJONIST
              • 2013
              • 7

              Ja dette med vold er interessant. Kanskje kan vår favoritt legionær-veteran Max utdype.

              Jeg har snakket med amerikanere som sier det var vanlig å gjøre det samme i usmc. De brakk f eks. en lillefinger på en marine som ikke kunne slutte å stikke den ut når han skjøt med m 16 rifla. Noen officers ku...
               Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

              Kommentér

              • Din_Laban
                OR-5+ Sersjant 1.klasse

                • 2009
                • 3007

                Ikke tro på alt du hører. Noen er mytomane, og forteller historier som er sterkt overdrevet....
                 Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet
                Dulce et decorum est pro patria mori, sed dulcius pro patria vivere, et dulcissimum pro patria bibere.

                Kommentér

                • Telefonoperatør
                  RESERVEBEFAL
                  • 2012
                  • 126

                  Halloo.. Brekke en lillefinger er jo ingenting i forhold til hva som blir beskrevet i boka...

                  Fant forresten en dokumentar. Forfatteren "Paulsen", eller Pedersen som han tydeligvis heter, er i den. Filmcrewet som filmer blir omtalt i boka. Siste del av boka, etter legionen når han er leiesoldat.

                  ...
                   Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                  Kommentér

                  • Iron-heart-86
                    PENSJONIST
                    • 2013
                    • 7

                    Ja, Men jeg tenkte på nrk reportasjen om gardisten da. Kommer an på hvor hardt de slo og sparket, hvor mye av det er indignasjon eller stoltheten som fikk seg en bulk....
                     Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                    Kommentér

                    • Max
                      Trådstarter
                      RESERVEBEFAL
                      • 2012
                      • 219

                      Opprinnelig skrevet av Telefonoperatør
                      Tør du si at Legionen har forandret seg noe særlig på den tiden sin "Paulsen" var inne?

                      Det er et par ting jeg virkelig ikke skjønner greia med. For eksempel det å bli servert bedriten næringsfattig mat hele tiden omtrent. At legionærer er seige som få er greit nok, ...
                       Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet
                      Last edited by Max; DTG 262112 Apr 13, 21:12.

                      Kommentér

                      • Max
                        Trådstarter
                        RESERVEBEFAL
                        • 2012
                        • 219

                        Det å snakke om vold i Legionen blir nesten umulig når vi tar i betraktning at vi har helt forskjellige perspektiver.
                        Når man har mennesker fra hele verden og ofte fra vanskelige miljøer så blir det selvfølgelig helt håpløst å ville beregne det voldelige nivået med normer fra norske ungdomsskoler.

                        ...
                         Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                        Kommentér

                        • Iron-heart-86
                          PENSJONIST
                          • 2013
                          • 7

                          Om nrk innslaget så er det er vel kanskje slik en del av mytene om fremmedlegionen holdes i live. Det er lettere å overdrive om behandlingen man fikk for å ikke fremstå som svak når man returnerer hjem. Rart at han ikke sa fra om at han skulle dra....
                           Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                          Kommentér

                          • milvar
                            RESERVEBEFAL
                            • 2010
                            • 923

                            Opprinnelig skrevet av Telefonoperatør
                            Herregud, denne gutten fremstår jo som tafatt og direkte kort i hodet. Skjønner ikke hva han tenkte på engang....
                            [/QUOTE]
                             Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                            Kommentér

                            • Max
                              Trådstarter
                              RESERVEBEFAL
                              • 2012
                              • 219

                              Ja det er sikkert ikke så enkelt å komme hjem med halen i mellom beina og det kan nok bli fristene å "smøre litt på"

                              Uansett i Legionen så blir det fort et slitsomt og uinterresant liv uten facebook og andre moderne dingser som mange trenger for å eksistere. Det å bo på en brakke med andre menneske...
                               Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                              Kommentér

                              • sahara
                                RESERVEBEFAL
                                • 2013
                                • 81

                                Synes denne serien er ganske bra. Om den gir et godt bilde av hvordan det egentlig har jeg ingen kjennskap til.
                                [URL="http://www.youtube.com/results?search_query=bear+grylls+es cape+to+the+legion&oq=bear+grylls+es&gs_l=youtube.3.0.0l10.2097.6862.0.8 117.18.12.1.5.5.1.647.3079.3j1j5j5-3.12.0...0.0...1a...
                                [HIDETEXT]Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet[/HIDETEXT]

                                Kommentér

                                • Max
                                  Trådstarter
                                  RESERVEBEFAL
                                  • 2012
                                  • 219

                                  Nå er ikke reality tv min sterke side og Bear Grylls er i min mening et tullete fjols som gjør at bare navnet hans utsletter all mulighet for at dette skal kunne tas seriøst.
                                  På den andre siden så kjenner jeg meget godt den unge sersjant Ferguson (som aldri ble sersjant i Legionen). Han var legionna...
                                   Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet
                                  Attached Files

                                  Kommentér

                                  • MMB

                                    RESERVEBEFAL
                                    • 2005
                                    • 5777

                                    Opprinnelig skrevet av Max
                                    og Bear Grylls er i min mening et tullete fjols
                                    Tommel opp! Han der er virkelig noe, eventuelt ingenting ja....
                                    [/QUOTE]
                                     Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet
                                    Elite Som En Trensoldat

                                    Kommentér

                                    • M72
                                      OF-2 Kaptein
                                      Ops.off. (S-3)
                                      Sponsor
                                      • 2010
                                      • 3321

                                      Er Bear Grylls og den unge "sersjant" Ferguson samme person?...
                                       Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet
                                      All animals are equal, but some animals are more equal than others.
                                      Moderator

                                      Kommentér

                                      • Max
                                        Trådstarter
                                        RESERVEBEFAL
                                        • 2012
                                        • 219

                                        Opprinnelig skrevet av M72
                                        Er Bear Grylls og den unge "sersjant" Ferguson samme person?
                                        Nei for all del ;-) Ferguson has sine sider, men han er milevis bedre enn det andre fjolset Grylls.
                                        Ferguson er han lille fyren som gneldrer en masse i filmen og har en alt for stor kepi ;-)...
                                        [/QUOTE]
                                         Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                                        Kommentér

                                        • sahara
                                          RESERVEBEFAL
                                          • 2013
                                          • 81

                                          Morsomt å høre fra folk som har kjenskap til legionen ...
                                           Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                                          Kommentér

                                          • Johandsome92
                                            PENSJONIST
                                            • 2011
                                            • 15

                                            Det jeg har lest om Fremmedlegionen er fra dette forumet. Men har aldri skjønt, hva/hvem er det som bestemmer om legionen skal i krig/konflikt? Styres de av den franske regjeringen, eller hvordan er det?...
                                             Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                                            Kommentér

                                            • Sofakriger
                                              OR-7 Stabssersjant

                                              Sponsor

                                              • 2005
                                              • 24482

                                              Opprinnelig skrevet av Johandsome92
                                              Styres de av den franske regjeringen, ?
                                              Ja....
                                              [/QUOTE]
                                               Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet
                                              "Gjør Ret, Frygt Intet"

                                              Kommentér

                                              • Johandsome92
                                                PENSJONIST
                                                • 2011
                                                • 15

                                                Men hva er oppgaven til legionen da, siden Frankrike allerede har militæret?...
                                                 Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                                                Kommentér

                                                • yamaha
                                                  OR-6 Skvadronmester

                                                  • 2010
                                                  • 20872

                                                  Tja, si det.

                                                  Wiki skriver blant annet følgende:

                                                  The French Foreign Legion (French: Légion étrangère, L.E.) is a military service wing of the French Army established in 1831, unique because it was exclusively created for foreign nationals willing to serve in the French Armed Forces. Commande...
                                                   Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet
                                                  There is a curse. They say: may you live in interesting times.

                                                  Kommentér

                                                  • AGR416
                                                    OR-6 Oversersjant


                                                    • 2013
                                                    • 3685

                                                    Den franske presidenten kan deployere legionen uten godkjenning fra regjeringen.

                                                    Det er forskjellen mellom regulære franske væpnede styrker og legionen....
                                                     Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet
                                                    It's not about surviving, it's about winning.

                                                    Kommentér

                                                    • Max
                                                      Trådstarter
                                                      RESERVEBEFAL
                                                      • 2012
                                                      • 219

                                                      Fremmedlegionen er en fullstendig integrert del av den Franske hæren hvor hver enhet tilhører sin oprasjonelle ledelse som ikke nødvendigvis er en del av Legionen.
                                                      Regimenter som 1REC, 2REI, og 1REG tilhører 6BLB (Lett pansret brigade) mens 2REP tilhører fallskjerm brigaden og 1REG tilhører alpinbri...
                                                       Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                                                      Kommentér

                                                      • mgjeger
                                                        PENSJONIST
                                                        • 2008
                                                        • 59

                                                        Kjempe tråd Max! Veldig informativ, håper det det gir større forståelse for ungdommen der ute av hva fremmedlegionen er og hva de står for!

                                                        Jeg har prøvd å sette meg inn i tanken på og dra til f.eks fremmedlegionen og jeg spør alltid meg selv om jeg kommer til å få en feil følelse av å kjempe for e...
                                                         Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                                                        Kommentér

                                                        • Max
                                                          Trådstarter
                                                          RESERVEBEFAL
                                                          • 2012
                                                          • 219

                                                          Legionen gjør vel egentlig alt den kan for at all «tilhørighet» skal føles som om at den er først og fremst til Legionen, og Frankrike som nasjon kommer langt etter. Det blir lakt stort trykk på at det er kameratene, laget, troppen, skvadronen, regimentet. og tilslutt Legionen som man eventuelt kjem...
                                                           Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                                                          Kommentér

                                                          • just me
                                                            RESERVIST
                                                            • 2014
                                                            • 1

                                                            Hei.

                                                            Kan du ikke fortsette med å skrive om dette? Noen operasjoner eller livet ditt nå og hvilke oppgaver du har?!meget interessant lesing....
                                                             Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                                                            Kommentér

                                                            • Max
                                                              Trådstarter
                                                              RESERVEBEFAL
                                                              • 2012
                                                              • 219

                                                              Jeg beklager, men jeg ble litt profesjonelt opptatt med andre ting og fikk ikke så veldig mye tid til å skrive på dette forumet.
                                                              Helt ærlig så blir det litt vanskelig å legge ut i det vide og brede om de forskjellige operasjonene jeg har deltatt i. Det er ikke at nordlendingen i meg er så veldig bes...
                                                               Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                                                              Kommentér

                                                              Googleannonse

                                                              Collapse

                                                              Forumstruktur

                                                              Collapse

                                                              Working...