milforum.net - fra  sikkerhetspolitikk til stridsteknikk

Milforum - Fra sikkerhetspolitikk til stridsteknikk
Side 6 av 6 FørsteFørste ... 456
Viser resultatene 201 til 212 av 212

Tråd: Fremmedlegionen

OR-0 Milforum rekrutt
    Ble medlem
    2015
    Nevnt
    0 innlegg
    Sitert
    0 innlegg
    Jeg har nettopp vært på opptaksprøven i Paris, jeg besto og ble videresendt til Aubagne i Sør Frankrike. Var igjennom ett psykologisk interju på nesten 2 timer i Aubagne og noen iq tester. Jeg hadde kun igjen avhør med "Gestapo" og vaksine da jeg skadet foten min og jeg dro til legen de har der og ble sendt hjem og kan komme tilbake 23 juni med røntgen bilde av foten og bevis for at foten er bra igjen. Uansett, noen som kunne tenke seg å bli med å prøve?

OR-1 Menig
    Ble medlem
    2014
    Nevnt
    0 innlegg
    Sitert
    0 innlegg
    Sitat Opprinnelig skrevet av kimn1988 Vis post
    Jeg har nettopp vært på opptaksprøven i Paris, jeg besto og ble videresendt til Aubagne i Sør Frankrike. Var igjennom ett psykologisk interju på nesten 2 timer i Aubagne og noen iq tester. Jeg hadde kun igjen avhør med "Gestapo" og vaksine da jeg skadet foten min og jeg dro til legen de har der og ble sendt hjem og kan komme tilbake 23 juni med røntgen bilde av foten og bevis for at foten er bra igjen. Uansett, noen som kunne tenke seg å bli med å prøve?

Heisann, veldig kult at du har kommet så langt, trist med foten din... Har ett spm, må du gjøre alt på nytt igjen når du kommer tilbake med frisk fot? eller får du lov til å fortsette fra der du slapp?

Selv har jeg tenkt å prøve meg, men det er etter jeg har gjort ferdig førstegangstjenesten min, vill få en liten smak på militærlivet før jeg tar et så stort valg. Kan med sikkerhet si at jeg er 95% sikker på at jeg kommer til å gjøre det etter FGT.

OF-1 Løytnant
    Moderator
    S-4 Milforum

Ble medlem
    2004
    Nevnt
    181 innlegg
    Sitert
    1053 innlegg
    Post gjerne her når du er ferdig med førstegangstjenesten.
    Odd objects attract fire. You are odd.

OR-0 Milforum rekrutt
    Ble medlem
    2015
    Nevnt
    0 innlegg
    Sitert
    0 innlegg

Sv: Fremmedlegionen

Hei
    Ja må desverre gjøre alt fra starten igjen men skal være litt mere forberedt neste gang. Muligens jeg stikker rett til Aubagne istedet for Paris grunnet ting går fortere i Aubagne..Akkurat no er foten blitt 100% igjen, Sitter nå bare og venter på 23 juni slik at jeg får dra ned igjen.

OR-4 Korporal (T60)
    Ble medlem
    2011
    Nevnt
    16 innlegg
    Sitert
    109 innlegg

Må du ta IQ-testene om igjen også? Det er i så fall veldig rart ettersom slike tester normalt har en "rekonvalenstid" på min. ett år (altså at det normalt må gå ett år innen man kan testes med samme test, hvis man skal være sikker på at resultatet ikke påvirkes av tidligere testing).

OR-0 Milforum rekrutt
    Ble medlem
    2015
    Nevnt
    0 innlegg
    Sitert
    0 innlegg

Jeg sporte legen før jeg ble sendt hjem om jeg måtte ta alt opp igjen og det måtte jeg. Regner med at legen mente absolutt alt,medisinsk test,fysisk test,iq testene og alle interjuvene. Muligens jeg slipper unna og skifte navn igjen og at jeg kan bruke navnet jeg fikk der inne når jeg var der.

OR-0 Milforum rekrutt
    Ble medlem
    2015
    Nevnt
    0 innlegg
    Sitert
    0 innlegg

Hei, kjempeflott skrevet og mye flott info. Jeg er personlig i en alder av 23 år, og da jeg var 19 deltok jeg på sesjon i Norge, etter å ha fullført vgs(hvilket kunne regnes som en prestasjon) ble jeg tross viljestyrke og motivasjon for endringer avvist grunnet en sak jeg pådro meg som sekstenåring som innebar besittelse av hasj. Dette kastet meg da ut i et videre liv av lavklasse jobber (logistikk og salg primært) for ikke å nevne videre bruk av hasj og ved anledning kokain. Dette har jo da holdt meg i en viss grad i søkelyset til politiet og jeg har på dratt noen flere saker for besittelse og i tillegg en fengselsstraff. Nå er jeg kommet ut igjen og sitter med store problemer å ikke falle på feil spor igjen. Lurer litt på hvordan dette ses på hos fremmedlegionen nå?
    Sjekker de vandel av narkotika/fengsel eller er det kun Interpol de sjekker som man kan lese på gamle forumposter?

Dette er noe jeg har reflektert på å gjøre mang en gang men tidligere har det vært for å rømme fra problemer, nå handler det mer om en fresh start og ikke havne i problemer igjen... Ønsket om en militærtjeneste er fremdeles sterkt og tenker det vil lære meg disiplinen jeg trenger eller kanskje gjennomføre en militær karriere, uavhengig om det blir 5 eller 15 år i hvert fall komme vekk fra miljøet her. Ingen helte eller leiesoldat drøm men et ønske om å fullføre noe hvilket jeg ikke fikk gjort var med å kaste meg på en destruktiv sti.

Takker for svar!

OR-6 Oversersjant
    Ble medlem
    2006
    Nevnt
    128 innlegg
    Sitert
    523 innlegg

Her står det meste du trenger å vite, resten er opp til deg.

http://en.legion-recrute.com/
    It's a joke, not a cock. Don't take it so hard

OR-0 Milforum rekrutt
    Ble medlem
    2016
    Nevnt
    1 innlegg
    Sitert
    0 innlegg

Hei

Vet det er 1.5 år siden du sist skrev noe her, men jeg prøver uansett.
    I løpet av de første 5 årene, hvordan er mulighetene for å reise?
    Er tapstallene for Legionen store i strid? Sammenliknet med andre konvensjonelle styrker.

OF-2 Rittmester
    Moderator
    S-1 Milforum
    SPONSOR

Ble medlem
    2006
    Nevnt
    613 innlegg
    Sitert
    2648 innlegg

Hei, og velkommen til forumet, @sgtebb! Du har nok rett i at det er en god stund siden @Max var inne, men har du lest gjennom hele denne tråden fra start til slutt, inkludert lenkene som ligger her?
    Those who beat their swords into plowshares will plow for those who don't.

OR-0 Milforum rekrutt
    Ble medlem
    2016
    Nevnt
    1 innlegg
    Sitert
    0 innlegg

Takk. Jeg har lest tråden fra start til slutt, ikke lenkene. Finner ikke helt svar på akkurat disse 2 spørsmålene føler jeg, ellers er det veldig utfyllende.
    Jeg spør da jeg føler en økende motivasjon for å verve meg i LE, fordi muligheten min per nå til å oppleve strid i "ung" alder er for liten, og da blir jobben litt tom. Det eneste som holder meg tilbake er sosiale forhold her, men bare ved å kunne dra tilbake 1 gang i året så hadde jeg vært fornøyd. Uten at de trenger å vite hva jeg egentlig driver med.

OF-2 Rittmester
    Moderator
    S-1 Milforum
    SPONSOR

Ble medlem
    2006
    Nevnt
    613 innlegg
    Sitert
    2648 innlegg

Til glede for nye lesere har jeg lyst til å løfte frem denne tråden av norske @Max, som tjenestegjorde 15 år i Legionen, og gir et usminket bilde av livet der.
    Sist endret av Rittmester; DTG 052341A Feb 19 kl
    Those who beat their swords into plowshares will plow for those who don't.

13. Liker Znuddel, Niko likte dette
Side 6 av 6 FørsteFørste ... 456

Lignende tråder

1. Fremmedlegionen
    By Muligens in forum Mannskapsmessa
    Svar: 13
    Nyeste innlegg: DTG 131534A Feb 15,
  2. Fremmedlegionen
    By vmh in forum S-3 2. Totalforsvaret
    Svar: 299
    Nyeste innlegg: DTG 300207A Nov 11,
  3. Fremmedlegionen