Side 2 av 2 FørsteFørste 12
Viser resultatene 41 til 51 av 51
    Menig
    Ble medlem
    Apr 2013
    Pondusfaktor
    0
    Er Madlamoen samme plass som KNM Harald Haarfagre? Om ikke, hvor ligger Madlamoen?

Battle Captain
    Ble medlem
    Sep 2006
    Pondusfaktor
    54

Kystjegeropptak 2013

Det er det.
    At sauene vedtar at alle skal leve av gress hjelper dem lite hvis ikke ulvene er enige.

Menig
    Ble medlem
    Sep 2012
    Pondusfaktor
    0
    Sitat Opprinnelig skrevet av MelkA Vis post
    Er faktisk tillatt med svømmebriller med tanke på svømmekravet
    Sist jeg svømte svømmekravet på opptak, så var det ikke lov med svømmebriller! Men det kan jo ha endret seg siden sist mandag da

Menig
    Ble medlem
    Apr 2013
    Pondusfaktor
    0
    Sitat Opprinnelig skrevet av meidal Vis post
    Sist jeg svømte svømmekravet på opptak, så var det ikke lov med svømmebriller! Men det kan jo ha endret seg siden sist mandag da
    Spurte KJK på mail, og de sa det gikk greit Å de burde nesten vite svaret.. men dersom du ikke fikk lov så begynner jeg å lure litt..

Stabssersjant
    Ble medlem
    Mar 2005
    Pondusfaktor
    18
    Jeg har aldri sett en kystjeger i felt med svømmebriller. Så hvis du er helt avhengige av de er det kanskje lurt å tenke annerledes.
    "Gjør Ret, Frygt Intet"

Menig
    Ble medlem
    Apr 2013
    Pondusfaktor
    0
    Sitat Opprinnelig skrevet av Sofakriger Vis post
    Jeg har aldri sett en kystjeger i felt med svømmebriller. Så hvis du er helt avhengige av de er det kanskje lurt å tenke annerledes.
    Er jo ikke verre enn at mann bare lar brillene ligge da Ingen som ønsker å bli kystjeger burde være avhengig av svømmebriller, men at det er mer behagelig å svømme/dykke med er helt klart.

Menig
    Ble medlem
    Sep 2012
    Pondusfaktor
    0
    Sitat Opprinnelig skrevet av MelkA Vis post
    Spurte KJK på mail, og de sa det gikk greit Å de burde nesten vite svaret.. men dersom du ikke fikk lov så begynner jeg å lure litt..
    Var ikke KJK opptaket jeg var på må jeg påpeke, men et annet grovopptak til spesialtjeneste! Vi måtte svømme 400m uten briller, derav de første 25m av 400m måtte være under vann! Men jeg vil tro at KJK og MJK, som er martime styrker må kunne svømme 400m på under 10 min uten å ha svømmebriller!
    Å svømme med briller er jo en gigafordel, jeg brukte 2 min mer uten briller enn hva jeg gjør med briller!

Menig
    Ble medlem
    May 2013
    Pondusfaktor
    0
    Er det noen som har fått innkallinga enda? Begynte å bli bekymra så jeg ringte vpv og de bekrefta at søknaden min var mottatt hvertfall

Edit: Dere som skal inn til førstegangstjeneste må vel ha fått den nå.. ?? Jeg dimma i mars. Flere som skal inn etter endt fgt?
    Sist endret av KJK13; 27-05-13 kl 23:05

Menig
    Ble medlem
    Apr 2013
    Pondusfaktor
    0
    Har fått svar ja. Fikk du ikke brev om at de hadde mottatt søknaden din heller?:/

Menig
    Ble medlem
    May 2013
    Pondusfaktor
    0
    Har ikke mottatt noe brev nei..

Rekrutt
    Ble medlem
    Mar 2014
    Pondusfaktor
    0
    Du skal jo tross alt starte med 25m under vann og deretter 375m til, så jeg vil tro det ja.

Side 2 av 2 FørsteFørste 12

Om Milforum
Milforum ® er det militære debattforumet hvor innholdet styres av brukerne. Siden 2004 har vi holdt deg oppdatert på det som er skjer innen Forsvaret, Heimevernet (HV), NATO, og det geopolitiske spenningsforholdet verden over.