milforum.net - fra  sikkerhetspolitikk til stridsteknikk

Milforum - Fra sikkerhetspolitikk til stridsteknikk
Liker Liker:  0
Viser resultatene 1 til 3 av 3

Tråd: Milforums Paradigme

Banned Utestengt
    Ble medlem
    2011
    Nevnt
    0 innlegg
    Sitert
    0 innlegg

Milforums Paradigme

Nå har flere tråder blitt lukket av moderatorer, under påskudd av at tema var ferdig debattert. Da må jeg spørre - hvem har gitt moderatorene på Milforum myndighet til å vurdere, og avslutte tråder etter eget velbefinnende, når disse mener at debatten er over? Jeg har vært en av debattantene i begge trådene som (foreløpig) har blitt stengt med denne begrunnelsen, og jeg finner det sterkt kritikkverdig av moderatorene. Begge ganger var jeg nemlig i ferd med å poste et lengre motinnlegg, da jeg ble avvist av meldingen "tråden er stengt". Åpenbart var ikke debattantene enige i at debatten var over!

Dette leder meg til en annen kritikk - personangrep og forskjellige regler for forskjellige brukere.
    Moderatorenes oppgave oppfattes vanligvis som å være begrenset til å veilede debatter som sklir ut, samt å advare brukere som overskrider reglene. Det er også oppfattet som normalt at moderatorer sletter innlegg som er langt over grensen. Dette har jeg ingen problemer med, men hva skjer når moderatorene selv deltar i debatter som sporer av? Da har moderatoren sikret seg muligheten til å dra det videre så lenge som ønskelig, for alltid ha muligheten til å kutte av debatten hvis ens argumenter ikke holder mål. Jeg føler at det er dette som har utløst denne nye praksisen på Milforum, der man lukker debatter når moderatorene finner det for godt.

Det skal også sies at flere moderatorer har kommet med de groveste personangrep mot meg. Jeg er ikke uskyldig i dette selv, men skal man ikke forvente mer av moderatorer? Er ikke det en opphøyet ansvarsstilling der man skal lede med eksempel? AGR har blandt annet funnet det for godt å be meg legge fra meg "Crack pipen min" og heller bli "brevvenn med Anders Behring Breivik". Dette er så grovt at det ville vært straffbart om det ble ytret i et trykket format, men ingen moderator reagerte på dette. Åpenbart danner moderatorene på forumet en egen "klikk" som støtter hverandre og som tøyer grensene for hverandre, samtidig som de støtter hverandre når de har funnet en felles fiende. Dette blir svært gjennomsiktig når man leser Isaks avsluttende kommentar i den andre tråden som ble stengt:

Sitat Opprinnelig skrevet av Isak
    Får si som hvlt i en annen tråd, virker som temaet er utdebattert og tråden har gått seg vill, så jeg stenger denne.
    Her er det alltså en intern forståelse av at man har funnet en måte å stoppe kjeften på meg, noe som kun kan beskrives som meningsundertrykkelse eller sensur. Jeg blir ikke tilbakevist med saklige argumenter, men heller hetsende påstander om at jeg må komme meg bort og finne noe annet å gjøre på. Lille-Arne, som riktig nok ikke er moderator, ber meg om å flytte over til arabisktalende jihadistforum og rapportere tilbake om et halvt år, implisitt at jeg ikke er velkommen her og at han ønsker seg 6 måneders fred og ro uten mine meninger. Er det slik dere ønsker at forumet deres skal være? Det enkleste og mest ønskelige for dere var nok at jeg ikke var her, men det er jeg, og det er min rett. Vil dere ikke fremstå som seriøse voksne mennesker med bred livserfaring og en evne til å holde hodet kaldt? Vil dere ikke gjerne fremstå som forkjempere for det som er rett og sant?

Dere har skapt et paradigme på Milforum som kort kan beskrives slik: Du er enig med moderatorene ellers er du en idiot, og hvis moderatorene ikke kan demonstrere det med argumenter så er tråden ferdig debattert og skal stenges. Det er ikke nødvendig å bevise at noen tar feil, det holder å være mange nok som er uenige, ref Isaks post der han skrev:

Sitat Opprinnelig skrevet av Isak
    Det var en gang en mor som stod å så på sin sønn gardisten som marsjeret sammen med de andre opp Karl Johan, se ropte moren stolt "JanKristian" er den eneste som går i takt"...

OR-4 Korporal (T60)
    Ble medlem
    2006
    Nevnt
    8 innlegg
    Sitert
    73 innlegg
    Er et privat eid forum. Admin utnevner moderatorer etter eget skjønn og de kan moderere som de føler for.
    Synd trist leit.
    Men kan se at det virker irriterende fra ditt ståsted. Det skjønner jeg faktisk.
    Dette er en irriterende signatur

OR-6 Oversersjant
    Ble medlem
    2005
    Nevnt
    18 innlegg
    Sitert
    53 innlegg
    For å svare på ditt spørsmål, det er admin som har gitt moderatorene rettigheter, har du noe å klage på foreslår jeg at du sender skriftlig klage på modereringen på DM til admin.

Tråden stenges.
    "saaatan din lille heltjævel, du berga dæ faen mæ den hær gangen å!"

Lignende tråder

1. Milforums Militære QuizShow
    By Zapata in forum Mannskapsmessa
    Svar: 9007
    Nyeste innlegg: 5 Dager siden,
  2. Milforums Militære Kjenningstjeneste
    By NK Milforum in forum S-4 1. Kjøretøy, fartøy og fly
    Svar: 120
    Nyeste innlegg: DTG 121613A Oct 15,

User Tag List