milforum.net - fra  sikkerhetspolitikk til stridsteknikk
Milforum - Fra sikkerhetspolitikk til stridsteknikk
milrab.no - gears you there
Side 7 av 7 FørsteFørste ... 567
Viser resultatene 241 til 279 av 279

Tråd: Generell Spilltråd

OR-6 Oversersjant
    Ble medlem
    2014

Sv: Generell Spilltråd

Noen som har testet?

http://reentrygame.com
    Artillery is the God of War

OR-5 Sersjant
    Ble medlem
    2013

Sitat Opprinnelig skrevet av 88charlie Vis post
    Noen som har testet?

http://reentrygame.com

OF-2 Rittmester
    S-1 Milforum

Ble medlem
    2006

Nei, derimot spilte jeg denne i sin tid: http://moonlander.seb.ly/
    Those who beat their swords into plowshares will plow for those who don't.

OR-6 Oversersjant
    Ble medlem
    2014

Sitat Opprinnelig skrevet av Rittmester Vis post
    Nei, derimot spilte jeg denne i sin tid: http://moonlander.seb.ly/
    Funker dårlig.

5 1/4’’ stasjonen min trenger et oljeskift og nye støtdempere så det spillet der får jeg ikke loadet dessverre...
    Artillery is the God of War

OR-4+ Ledende konstabel
    Ble medlem
    2005

akkurat renset min med elektronikkrens og trykkluft, og testet med multimeter. Alle kretser hele. Da legger jeg den til side for senere oppkobling og gyver løs på neste diskettstasjon.
    Shaking the ground with the force of a thousand guns

OR-5+ Senior kvartermester
    Ble medlem
    2010

Sitat Opprinnelig skrevet av yamaha Vis post
    Skal forresten i gang med Xcom 2 nå. Blir vel å se dagslys i mai en gang tenker jeg...
    Holdt på å få en stygg overraskelse:

Her har man satt opp patruljen for et fint lite bakhold, i god dekning og så videre. Fienden har to tomannspatruljer som vi må ta ut, og de står ved siden av en dataterminal som vi må hacke. Greit nok, tenkte jeg, og sendte avgårde en drone for å gjøre hackinga, mens min patrulje lå klar til å begynne skytinga om fiende reagerte på drona. Og det gjorde de jo, selvfølgelig.

Vi tok ut første patrulje uten problem, men hackinga medførte at fienden fikk forsterkninger, og plutselig var mitt bakhold havnet i et L-formet bakhold, hvor vi kun hadde dekning mot den ene siden....

Lesson learned, ta ut patruljene først.
    "A toast, to absent friends, In Memory Still Bright"

OR-5 Sersjant
    Ble medlem
    2013

Arma III har mye vanvittig bra mods. Har nylig testet ut denne HALO moden i Zeus (som er en modus der en spiller GM som om det var en RTS mens resten spiller vanlig). Funker som en drøm.

Kun UNSC (Innkludert ODST med funksjonelle dropp fra den øvre atmosfæren!) og opprørere men siden Arma funker best med trefninger på lagsnivå så passer det egentlig perfekt.

Ble medlem
    2010

Det var jo en del her inne som likte Subnautica, og nå er oppfølgeren ute i "tidlig adgang", Subnautica below zero. Video under for de som liker sånt:

OR-2 Visekonstabel
    Ble medlem
    2007

Cold Waters.
    Wargame Air land Battle pluss red dragon.

OR-2 Visekonstabel
    Ble medlem
    2017

Nettopp blitt akseptert til closed beta for Division 2. Gleder meg!

OR-5 Sersjant
    Ble medlem
    2013

Sitat Opprinnelig skrevet av 22 Vis post
    Cold Waters.
    Wargame Air land Battle pluss red dragon.
    Er på rulleteksten til ALB

OR-5 Sersjant
    Ble medlem
    2011

Når vinter og plankegåing er mangelvare må man finne seg noe å ta seg til når det er damefri, så da ble det innkjøp av ny rigg, nytt gear og DCS A-10C. Blir morsomt å få den opp og gå, alltid gøy med kompliserte systemer og annet snacks. Skjønner jo at jeg må ta en titt på HOI, samt at det klør i fingrene etter å få spille Tropico 6. Er det andre tips fra folket her inne jeg bør følge opp?

Ble medlem
    2010

Hva liker du?

Jeg vet at mange anbefaler Subnautica.

OR-1+ Ledende menig
    Ble medlem
    2015

Gratulerer med ny rigg, DCS A-10C og HOTAS oppsett er langt oppe på ønskelisten for min del også.

Som yamaha nevner er Subnautica fantastisk (stand-alone DLC/Expansion er under utvikling i Early Access, anbefaler å vente til faktisk release før du begir deg ut på den).
    Squad kan være svært moro om du liker kooperativ multiplayer.

Etter å ha lagt ned alt for mange vel anvendte timer i Ghost Recon: Wildlands spiller jeg for tiden Cities Skylines (med et firesifret antal mods/assets) og Far Cry: New Dawn.
    Cities er vel kjent for de fleste som en svært god citybuilder, og New Dawn er en jevnt over god opplevelse for de som likte Far Cry 5 og er nysgjerrig på hva som skjedde etter slutten på spillet.

Om du er fryktelig lei deg for at du ikke får leke i snøen kan jeg også anbefale Steep - kjøpte det på salg for et år eller to tilbake, og fikk et greit antall timer god moro utav det i stekvarmen midtsommers mens jeg slet med varmen.

Har også snublet over videoer av en ny lovende citybuilder på youtube; Workers & Resources - Soviet Republic - som har en solid dose sjarm for de som finner det tematisk interessant, og i tillegg har potensiale til å bli en svært kompetent citybuilder når det er ferdig utviklet. Anno 1800 ser også lovende ut.

Det er generelt utrolig mye bra på spillfronten de siste par-tre årene at du nok aldri vil gå tom for nye morsomme ting å prøve.
    - Ulf

OR-5 Sersjant
    Ble medlem
    2011

Subnautica var et tips jeg hadde glemt, konge! Takk! Cities og New Dawn ser veldig spennende ut.

Liker igrunn alt mulig rart, og prøver gjerne for mye enn for lite. Har spilt en del Arma, Skyrim, AoE, Tropico og den type spill, men er åpen for alt.

OR-1+ Ledende menig
    Ble medlem
    2015

Anbefaler å spille Far Cry 5 før New Dawn, hvis du ikke allerede har gjort det, ettersom historien fortsetter direkte fra slutten av FC5.

Om du likte Arma vil du nok like Squad også - det er mindre janky, basert på en bedre spillmotor, og er fokusert mer på aktivt teamplay og strategi enn rollespill og milsim-biten av det.
    Personlig synes jeg Squad har funnet et godt mellompunkt mellom milsim-spill som er så realismefokuserte at de knapt er spillbare, og mer hjernedøde FPS-actionspill som CoD - som riktig nok er morsomme, men ikke gir særlig rom for verken strategi eller lagarbeid.

Frostpunk kan jeg også anbefale. Tematisk interessant satt i en Steampunk-verden midt i en verdensomspennende istid, og en del interessante valg gameplay-messig, kombinert med kompetent (om enn noe begrenset) city-building. Det er vel et sted mellom 10 og 15 timer med innhold i campaign-scenarioene, samtidig som det har en del replay-value om du liker en utfordring; det er alltid rom for å gjøre ting mer optimalt.
    - Ulf

OR-5 Sersjant
    Ble medlem
    2013

http://www.heatblur.se/F-14Manual/in...mtm4TM8DVEhDVE

Noen som trenger F-14B Tomcat manual før den slippes ut?

Ble medlem
    2010

Når det gjelder spill, så har jeg hatt mye moro i Party hard, Master of Orion samt XCOM2, men det er jo selvsagt litt smak og behag. Har og hørt mye bra om Cold Waters, men det tror jeg er et spill litt for ubåtnerder.

OR-5 Sersjant
    Ble medlem
    2013

Da fikk jeg endelig gjort meg ferdig med M2000C Red flag. 16 meget bra oppdrag satt til en øvelse med fokus på øvelsesprosedyre og sambandsoversikt samt formasjonsflygning.

Anbefales også for de med dokumentasjon og briefingsfetishe.

Nevada er også ett godt kart å snappe screenshots i.

Navn:		223750_20190221183908_1.png
Visninger:	255
Størrelse:	926,6 KB

Navn:		223750_20190215033529_1.png
Visninger:	260
Størrelse:	1,37 MB

Navn:		223750_20190215033517_1.png
Visninger:	264
Størrelse:	1,79 MB

OF-1 Løytnant
    S-2 Milforum

Ble medlem
    2008

Generell Spilltråd

Hvis du likte gode gamle Theme Hospital så er Two Points Hospital omtrent det samme. Noen timer med moro.
    Sist endret av aquila; DTG 212148A Feb 19 kl Thursday Begrunnelse: Skriveleif
    TTTF - Trykk, Tal, Tenk, F***!

OR-5 Sersjant
    Ble medlem
    2013

VR enkeltmannsferdigheter for gjennomsnittsgameren er omtrent som forventet.

OR-5 Sersjant
    Ble medlem
    2013

Snart...

OR-5 Sersjant
    Ble medlem
    2013

Da er F-14B Lansert og kan melde at det er noe av det kuleste jeg har spilt noensinne. Har fått oversikt på det meste i pilotsetet men RIO setet er fortsatt en skummel gåte og spesielt radaren skremmer vannet av meg. Heldigvis så er RIO-AI ekstremt imponerende og tar seg av det meste av det mens jeg leker Maverick.

Apropos Top gun....

Skal dog inrømme at Miragen fortsatt er desidert mest behagelig å fly. Tomcaten rister som en parkinsonspasient og krever flittig rorbruk og liker ikke AoA over 20 grader men gudbedre for noen motorer den har. Var livredd for hangarskiplandinger men det går overaskende lett. Måpte da jeg klarte det på første forsøk.

OR-5 Sersjant
    Ble medlem
    2013

Må si at F-14 er den beste modellen i DCS så langt.

OR-5 Sersjant
    Ble medlem
    2011

Jeg sitter og sikler på F-14-modulen, jeg må si det. Foreløpig jobber jeg med å lære meg A-10C'en, etter å ha slitt med konfigurasjon av joystick+pedal-problemer en laaaang stund. Hva slags setup har du, @orcbuster? Som i kontrollere, evt headtracking hardware osv?

Den Tomcat-modulen ser helt rå ut, og jeg ender nok opp der etterhvert selv. Er den vanskelig å lære seg ift A-10C?

OR-2 Visekonstabel
    Ble medlem
    2016

DCS.... som ufrvillig for-tiden-ikke flightsimnerd, så håper jeg at det blir tid til dette i framtiden.

Skille.

Noen som blir gira av denne:

OR-6 Skvadronsmester
    Ble medlem
    2010

Skeptisk til utrustningen jeg ser på bildet. Enhver F-14 som ikke har med seg 6x Phoenix vil jeg kalle ubevæpnet Ev. 15x AIM-152, hvis spillet virkelig har skrudd på sjarmen!
    "Whoever reads history with a mind free from prejudice cannot fail to arrive at a conviction that of all military virtues, energy in the conduct of operations has always contributed the most to the glory and success of arms"

OR-5 Sersjant
    Ble medlem
    2013

Sitat Opprinnelig skrevet av 9echo Vis post
    Jeg sitter og sikler på F-14-modulen, jeg må si det. Foreløpig jobber jeg med å lære meg A-10C'en, etter å ha slitt med konfigurasjon av joystick+pedal-problemer en laaaang stund. Hva slags setup har du, @orcbuster? Som i kontrollere, evt headtracking hardware osv?

Den Tomcat-modulen ser helt rå ut, og jeg ender nok opp der etterhvert selv. Er den vanskelig å lære seg ift A-10C?
    Pilotdelen er forholdsvis enkel, RIO er svart radarmagi fra 60-tallet.

Ang oppsett bruker jeg Warthog HOTAS, I A-10C så bruker jeg standardoppsettet på den med unntak at jeg har gjort Coolie-hat til se rundt knapp og overført dens funksjoner til trimhatten. Det og increase aksen er zoomfunksjon.

OR-5 Sersjant
    Ble medlem
    2011

@orcbuster: Godt valg! Er så frista til å gå for VR, men penger og det faktum at jeg muligens må bruke keyboard til enkelte ting (det gjenstår å se) gjør at jeg avventer. Bruker du keyboard noe særlig, eller bruker du kun clickable cockpit og HOTAS?

OR-5 Sersjant
    Ble medlem
    2013

bruker keyboard der det er praktisk, mest til radiofunksjoner, landing gear, master warning osv.

OR-5 Sersjant
    Ble medlem
    2013

Sitat Opprinnelig skrevet av Eisenhower Vis post
    Skeptisk til utrustningen jeg ser på bildet. Enhver F-14 som ikke har med seg 6x Phoenix vil jeg kalle ubevæpnet Ev. 15x AIM-152, hvis spillet virkelig har skrudd på sjarmen!

Om man faktisk skal lære hva flyet kan gjøre er BFM beste måte å lære på din lømmel! (mener og å huske at 6x Phoenix ikke var vanlig loadout da det slet mye på flyet) :P

Navn:		223750_20190315124901_1.png
Visninger:	163
Størrelse:	2,39 MB

Navn:		223750_20190315125316_1.png
Visninger:	153
Størrelse:	3,41 MB

OR-5 Sersjant
    Ble medlem
    2013

Sitat Opprinnelig skrevet av 9echo Vis post
    @orcbuster: Godt valg! Er så frista til å gå for VR, men penger og det faktum at jeg muligens må bruke keyboard til enkelte ting (det gjenstår å se) gjør at jeg avventer. Bruker du keyboard noe særlig, eller bruker du kun clickable cockpit og HOTAS?
    Ekstrasvar, om du vil ha en god jager å starte med som er enklere en Tomcaten å lære seg så prøv Miragen. Jeg vet jeg har sagt det før men det er det desidert beste flyet med klikkbar cockpit å lære seg å fly Luft til luft med.

OR-2 Visekonstabel
    Ble medlem
    2017

OR-5 Sersjant
    Ble medlem
    2013

Flere skrytebilder

Navn:		223750_20190319054631_1.png
Visninger:	113
Størrelse:	1,14 MB
    Navn:		223750_20190319054639_1.png
Visninger:	115
Størrelse:	1,32 MB
    Navn:		223750_20190319054709_1.png
Visninger:	116
Størrelse:	853,7 KB

OR-5 Sersjant
    Ble medlem
    2013

For å snakke om noe annet enn DCS. Battlestar galactica: Deadlock har akkurat fått sin DLC nr 4 og anbefales på det varmeste. Blanding av turbasert ordregivning og sanntids. Nyeste pakken legger til en ny campaign og flåtesambandsprat.

OR-5 Sersjant
    Ble medlem
    2013

We. The Revolution er ett meget oppegående spill der man spiller en dommer midt under terrorveldet under den franske revolusjonen. Fantastisk historisk gjengivelse og en spillstruktur som gjør hele historien hjerteskjærende. Best beskrevet som en meget forbedret Papers Please.

OR-1 Menig
    Ble medlem
    2019

Hva Med Far Cry New Dawn?

Ble medlem
    2010

Nja, jeg ville ikke ha kjøpt det. Enda.

Jeg ser steam har salg i helga, og da koster det(på halv pris) 215 kroner. For det som jeg betrakter som en DLC.

Ut fra de bildene og spillsekvensene jeg har sett, ser det alt for mye ut som Far Cry 5, bare med nye farger.

OR-1+ Ledende menig
    Ble medlem
    2015

New Dawn faller inn i mønsteret hvor Ubisoft lanserer mindre standalone spill mellom større utgivelser.
    Det kan best beskrives som en post-apokalyptisk "total-conversion" av Hope County, hvor historien starter hvor Far Cry 5 sluttet.

Selv fikk jeg 28 timer utav spillet, og er generelt meget fornøyd.
    Spillverdenen har blitt utrolig pen å se på (heldigvis et avvik fra den tradisjonelt kronisk brune post-apokalypse estetikken), og er spennende å utforske - samtidig som det er interessant å se forskjellene og ulikhetene gjennom spillet i forhold til verdenen du kjenner fra Far Cry 5.
    Selve kjernehistorien, så vel som mindre historier du går gjennom underveis er over snittet OK, selv om "the big bad" dessverre er både klisjéfull og forutsigbar når du kommer så langt.

De har gått litt bort fra ren FPS, og lagt til noen looter-shooter elementer når det kommer til både combat og crafting, noe jeg ærlig talt misliker ganske sterkt - men det var ikke verre enn at jeg fortsatt var interessert i å se verdenen og hvor historien var på vei.
    Noe gjenspillbarhet har de også lagt til, i form av "expeditions", som er stand-alone oppdrag du kan utføre for å få ressurser i hoved-spillet som belønning.
    Jeg var innom samtlige ekspedisjoner som var i spillet ved release, og de var helt OK oppdrag samtidig som de ga utviklerene muligheten til å eksplorere diverse spennende world-/level design som ikke tematisk/geografisk passer i hovedspillet.
    For de som liker slikt er det definitivt potensiale for grinding med økende vanskelighetsgrad der, men rent personlig er det ikke min greie.

Det er definitivt ikke et dårlig spill - men det vil nok variere fra "over snittet bra" til "meget bra", alt etter hva den enkelte setter pris på i slike spill.
    Selv betalte jeg full pris på release, etter å ha vært svært fornøyd med FC5, og jeg kan ikke si jeg angrer. Til halv pris kan det trygt anbefales om du også likte Far Cry 5, eller open-world shooters generelt.
    - Ulf

Side 7 av 7 FørsteFørste ... 567

Lignende tråder

1. Generell panserprat
    By Frost in forum S-4 1. Kjøretøy, fartøy og fly
    Svar: 571
    Nyeste innlegg: DTG 232017A Mar 19, Saturday
  2. Generell nyhetstråd om Danmark
    By Znuddel in forum Fokus: Europa
    Svar: 20
    Nyeste innlegg: DTG 171107A Mar 19, Sunday
  3. Kondisjon - Generell styrke før fgt