Milforum - militært diskusjonsforum. Forsvaret, Luftforsvaret, Etterretningstjenesten, Hæren, Marinen, Sjøforsvaret, debatt, Geopolitikk

Milrab - Milforum - Nettbutikk - Militært Utstyr - Friluftsliv
Side 5 av 6 FørsteFørste ... 3456 SisteSiste
Viser resultatene 161 til 200 av 202

Tråd: Generell Spilltråd

Moderator
    Ble medlem
    Nov 2008
    Pondusfaktor
    26

Sv: Generell Spilltråd

Sitat Opprinnelig skrevet av yamaha Vis post
    Så med andre ord, det er et spill man kan sette på lista over ting som må kjøpes?
    Det var ganske rimelig i Steam, og jeg har allerede brukt 5 timer i spillet og det kommer til å bli mer. Men mistenker jo at gjenspillbarheten er lavere enn med endel andre spill, i og med at storyen er den samme hver gang. Kan visstnok spilles med VR briller.

Sent from my iPad using Tapatalk
    TTTF - Trykk, Tal, Tenk, F***!

Ledende menig
    Ble medlem
    Oct 2015
    Pondusfaktor
    2

Gjenspillbarheten kommer nok i form av Creative- eller Hardcore-mode i såfall, selve historien vil jo være den samme gang etter gang, så det vil stå på hvilke mål og utfordringer du setter for deg selv.

Det sagt, om det å utforske en spennende verden og å bygge baser høres engang litt tiltalende ut, så er Subnautica et spill som bør ligge øverst i ønskelisten på Steam.

Angående VR har jeg hørt at det er litt så som så, dog basert på noe utdatert informasjon. Det kan nok være kult for de som har et VR-headdset å prøve Subnautica, men jeg ville ikke anbefalt å kjøpe det utelukkende for å spille det i VR.
    - Ulf

Sersjant 1. klasse
    Ble medlem
    Nov 2010
    Pondusfaktor
    21

Jeg må innrømme at VR har jeg et blandet forhold til, uten å ha prøvd det.

Det jeg er redd for er at du får det samme der som i en del andre spill; "oi, se hva vi kan få til/gjøre", mens storyline o.l. blir nedprioritert.
    Better by you, better than me.

Ledende menig
    Ble medlem
    Oct 2015
    Pondusfaktor
    2

Bare så det er helt klart: Subnautica er et helt vanlig standalone singleplayer-spill med en rik bakgrunnshistorie og spennende verden å utforske.

Mulighet for å spille i VR er noe som er lagt til på toppen av dette som en ekstra mulighet - det har ikke vært førende for utviklingen av spillet, med dertilhørende problemstillinger.

Som en ekstra fun fact kan jeg legge til at Unknown Worlds Entertainment er studioet som i sin tid først lagde Natural Selection-modden til Half-Life, og så senere standalone-spillet Natural Selection 2.
    - Ulf

Sersjant 1. klasse
    Ble medlem
    Nov 2010
    Pondusfaktor
    21

Joda, men min kommentar gikk på dette med VR generelt(og som jo er et generelt poeng når det kommer til spill, uansett plattform og type), det hjelper lite med mye eye-candy når storyen er fraværende.

En annen debatt ligger jo i det du sier med pre-acsess. Før i tiden så var det jo alfa, beta og så et spill. Nå virker det hele litt mer flytende, og det forder jo at produsentene har en klar tanke med hvor de faktisk vil. Endringer er vel de fleste innforstått med, men det bør jo være veloverveide grunner til at endringer skjer.

Det er jo et annet spill på markedet nå hvor(i hvert fall i blant mine kanaler) det har blitt stille i det siste, og det er jo Star Citizen. Pre-acsess eller ikke, men det virker som om spillet har vært tyngre å få frem slik de ønsker enn det man tenkte seg til da de startet.

For øvrig et hjertesukk, men var det ikke sånn før, i gamle dager da Win95 og pinball var konge på haugen, så var spill mer komplette når de kom, mer ferdige og generelt hadde mer stoff i seg. Det virker som om dagens spill ofte baseres på DLCer i ettertid, kontra at man får noe bra ut av boksen. Men så liker jeg jo spill med lange kampanjemoduser, og der ble jeg skuffet av Sniper:Elite....

Ledende menig
    Ble medlem
    Oct 2015
    Pondusfaktor
    2

Ja, det er jeg strengt tatt enig i - ville bare få det gjort klart og tydelig slik at ingen lar Subnautica forbigå uprøvd kun på grunn av VR-biten.

Jeg bestilte HTC Vive ved release, og hadde det i et knapt år før jeg solgte det videre.
    Jeg angret aldri på kjøpet, og er storfornøyd med underholdningsverdien og tech-nerdingen jeg fikk ut av det. Jeg fikk i den perioden prøvd veldig mye forskjellig, og var fornøyd med å ha prøvd en del morsomme spill, og en solid andel kule "narrative experiences".
    En av hovedgrunnene til at jeg solgte var at de store narrative spillopplevelsene lot vente på seg, så jeg fant det like greit å selge unna slik at jeg unngikk å bli sittende igjen med en nær verdiløs papirvekt når neste generasjon VR-hardware kom på markedet.

Historiefortelling gjennom VR er såpass drastisk annerledes fra måten det gjøres på i tradisjonelle spill, at jeg helt ærlig tror vi må vente på at en ny generasjon med VR-spillutviklere som ikke er formet av en lang karriære innenfor utvikling av tradisjonelle spill skal få komme inn og revolusjonere metodene som brukes.

Inntil det skjer er VR ekstremt kul teknologi som kan levere mye moro, men det kan ikke erstatte tradisjonell historiefortelling gjennom spill som vi kjenner det i dag. Eller for å si det på en annen måte: Jeg finner det påfallende at de VR-opplevelsene jeg kom tilbake til gang på gang, og hadde mest moro over tid med var Audioshield og Space Pirate Trainer.
    Sist endret av Ulfhednar; 01-02-18 kl 16:11
    - Ulf

Ledende menig
    Ble medlem
    Oct 2015
    Pondusfaktor
    2

(Beklager dobbelpost, men jeg måtte avslutte halvveis inn i posten og hadde ikke mulighet til å lagre teksten der og da.)

Hva alfa/beta og Early Access angår, så er det rett og slett en pervers misbruk av språk i markedsføringsøyemed som er problemet - og da i hovedsak fra større utgiverhus som Electronic Arts.

En alpha - som i sin tid var første testversjon med major features complete, men helt uten polish og bugfiksing - er nå det som het "demo" den gang jeg var ung, mens er blitt synonymt med en preview-/anmelderversjon - altså i praksis det ferdige spillet.

Early Access er i utgangspunktet et godt konsept i mine øyne, men Valve har vært alt for generøse med hvem som slipper inn i EA-programmet.

Star Citizen var fra børjan det mest ambisiøse spillprosjektet jeg noen sinne har sett, og jeg er rimelig sikker på at alle involvert visste hvor vanskelig det kom til å bli å få et produkt som svarer til forventningene.
    Der de sviktet er i mine øyne at de ikke evnet å kommunisere dette godt nok til fanbasen, og får som resultat (noen vil kanskje påstå som fortjent - dog er ikke jeg en av dem) horder av folk som forventet en standard AAA tre-års utviklingssyklus, og bæljer nå om refunds til krampa tar dem.
    Nå hører det med til historien at jeg faktisk kjøpte meg inn i Star Citizen tidlig, men jeg vil påstå med et langt mer realistisk syn på hvor lang tid dette ville ta (om det i det hele tatt var mulig) og har glemt både brukernavn og passord siden den gang, og har ingen intensjon om å gå i nærheten av prosjektet før det er helt ferdig.

Det sagt, så ble jeg gjort oppmerksom på tidenes Early Access-versting i spillet Rust tidligere denne uka. De har nå gått fra Early Access til full release fordi de "føler at det er veldig stor forskjell mellom det de startet med og hvordan spillet er i dag", men anmoder samtidig om at kundene skal anse det som at de nå er ferdig med prototype-stadiet og nå er på vei inn i Alpha.
    Dette er vel langt på vei den største vridningen av språket vi (inntil for noen år siden) var enige om betydningen av jeg har sett:

I still think it's too soon.
    Please try not to compare the game to some other finished game or some idealised version you have in your head. Compare the game now to how it was when we entered Early Access. That's the delta that we feel qualifies us to leave Early Access.

Think of it more like we're leaving Prototyping and entering Alpha. Obviously we don't consider that we're actually entering Alpha, this is an example. We're entering a more stable version of what we have been doing.
    - Ulf

Sersjant 1. klasse
    Ble medlem
    Nov 2010
    Pondusfaktor
    21

Jeg er uansett glad for at timetelling ikke eksisterte da jeg spilte RA og RAII. Mange timer i to relativt enkle spill, men mye spillglede.

Subnautica skal testes ved leilighet, men jeg må bare se om det blir før eller etter cold waters. Mye vannbasert moro for tiden.

Oversersjant
    Ble medlem
    Apr 2014
    Pondusfaktor
    24

Sv: Civilization

Vi har ikke begynt å snakke om turbotape enda....
    Artillery is the God of War

Sersjant 1. klasse
    Ble medlem
    Nov 2010
    Pondusfaktor
    21

Da burde jo dette være en kjent lyd...

Korporal
    Ble medlem
    Jun 2012
    Pondusfaktor
    8

Nevnte noen Red Alert?

Sier meg forøvrig enig med yamaha, gikk en del timer til RA 1 og 2
    Ubique quo fas et gloria ducunt

Battle Captain
    Ble medlem
    Sep 2006
    Pondusfaktor
    93

På begynnelsen av 1980-tallet var det er spill på RBK, "Regneanlegget Blindern-Kjeller" som var datidens "tungregnemaskin", som het B-52. RBK var en Cyber-74 med én prosessor som var felles for Universitetet i Oslo, Meteorologisk Institutt, Forsvarets forskningsinstitutt, Luftforsvarets Forsyningskommando og Institutt for Atomenergi (i dag Institutt for Energiteknikk).

Spillet var ytterst avansert: Man tastet inn hvilken retning flyet skulle fly og hvor mange timer det skulle fly før det slapp bomben, så fikk man som svar hvilken by bomben traff nærmest....
    At sauene vedtar at alle skal leve av gress hjelper dem lite hvis ikke ulvene er enige.

Oversersjant
    Ble medlem
    Apr 2014
    Pondusfaktor
    24

Da burde jo dette være en kjent lyd...
    Det der var et modem med minst 28.8k i baudrate.

Vi holdt vel på med 2400bps hvis jeg ikke tar feil.

BBB Bergen By Byte var en sånn....eh....hva faen het det igjen? Ala en server på en måte, som man ringte opp og chattet med og lastet ned fra....djeez nå står det stilt her ass.

Jaaah. BBS

Moderator
    Ble medlem
    Nov 2008
    Pondusfaktor
    26

Ohh, 2400 bps var stas. Ringte opp til den lokale BBSen. Der kunne man laste ned et bilde på et par minutter eventuelt musikk av typen MOD eller MIDI. Og viktigst av alt, tekstfiler med lure triks til Civ og SimCity. (Og juksekoder til Leisuresuite Larry og Police Quest,)

Sent from my iPhone using Tapatalk
    TTTF - Trykk, Tal, Tenk, F***!

Sersjant 1. klasse
    Ble medlem
    Nov 2010
    Pondusfaktor
    21

Sitat Opprinnelig skrevet av aquila Vis post
    Ohh, 2400 bps var stas. Ringte opp til den lokale BBSen. Der kunne man laste ned et bilde på et par minutter eventuelt musikk av typen MOD eller MIDI. Og viktigst av alt, tekstfiler med lure triks til Civ og SimCity. (Og juksekoder til Leisuresuite Larry og Police Quest,)

Sent from my iPhone using Tapatalk
    Da skal vi kanskje ikke tipse deg om denne:
    https://www.openttd.org/en/

Battle Captain
    Ble medlem
    May 2014
    Pondusfaktor
    35

Ohhhh.... Har sittet mange timer med Transport Tycoon back in the days! Knall spill, gode minner.
    (hørtes ikke eldgammel ut i det hele tatt.....)
    Svolten og tyst, samband fyst

Battle Captain
    Ble medlem
    May 2005
    Pondusfaktor
    63

Pizza tycoon. Det var saker.
    Beidh a lá leo

Battle Captain
    Ble medlem
    May 2014
    Pondusfaktor
    35

Aldri prøvd men det ser moro ut

Sersjant 1. klasse
    Ble medlem
    Nov 2010
    Pondusfaktor
    21

Det var vel en hel serie med spill som het Tycoon et eller annet?

Battle Captain
    Ble medlem
    May 2014
    Pondusfaktor
    35

Stemmer det. Spilte også Railroad tycoon.

Moderator
    Ble medlem
    May 2004
    Pondusfaktor
    23

Det var vel en hel serie med spill som het Tycoon et eller annet?
    https://en.m.wikipedia.org/wiki/Busi...imulation_game

Sent fra min SM-A520F via Tapatalk
    Odd objects attract fire. You are odd.

Rabagast
    Ble medlem
    Aug 2006
    Pondusfaktor
    11

Har spilt pizza tycoon mye. Det er veldig gøy. Så har du railroad tycoon, airport tycoon, transport tycoon - som jeg anbefaler på det sterkeste, og flere. Open transport tycoon Deluxe- ottd er veldig kult.

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

Korporal 1. klasse
    Ble medlem
    Jan 2012
    Pondusfaktor
    13

Spilte litt Rust i dag, et spill som har vert i alfamodus noen år og kommer kanskje aldri ut av alfa, men det er litt moro.

Dette er et spill som er for de med dårlig moral, liker basebygging, samle materialer og krige litt. Det er et perfekt klan spill.

Og litt clan krig

Trenger bare litt flaks, så går det godt

Oversersjant
    Ble medlem
    Apr 2014
    Pondusfaktor
    24

Das Boot (teknoversjonen) på MIDI var konge

Sersjant 1. klasse
    Ble medlem
    Nov 2010
    Pondusfaktor
    21

Hva blir det neste, Winamp...?

Jeg fant forøvrig en mappe med gamle program og spill på en ekstern disk her om dagen.

Hvem av dere husker Supaplex?

Sersjant 1. klasse
    Ble medlem
    Nov 2010
    Pondusfaktor
    21

For de av dere som liker FPS, så skal altså Far Cry 5 slippes om to dager, dvs 27. mars 2018.

De av oss som spiller slike spill på pc bør nok sjekke at man har en maskin som klarer å kjøre spillet:
    https://far-cry.ubisoft.com/game/en-...m:154-76770-32

Håper dere ikke hadde noen planer i påska!

Sersjant 1. klasse
    Ble medlem
    Nov 2010
    Pondusfaktor
    21

For de av dere som enda ikke har kjøpt Far Cry 5, men som har tenkt til å gjøre det. Filmen under kan inneholde spoilere. For andre som vil ha en video av spillet, er det bare å se:

Visekorporal
    Ble medlem
    Jul 2016
    Pondusfaktor
    3

For de av dere som enda ikke har kjøpt Far Cry 5, men som har tenkt til å gjøre det. Filmen under kan inneholde spoilere. For andre som vil ha en video av spillet, er det bare å se:
    Takk for tips om dette spillet! Har storkost meg siden det kom ut.

Anbefales på det varmeste!

Sersjant 1. klasse
    Ble medlem
    Nov 2010
    Pondusfaktor
    21

Må vel kanskje kjøpe det jeg og. Ser at elkjøp har det til 479, kontra 549 på steam.

Sersjant
    Ble medlem
    Mar 2013
    Pondusfaktor
    7

DCS world har bydd på mye morro i det siste. Nå er jeg endelig komfortabel med Mirage 2000C etter ørten timer i cockpiten. SU25T er gratis for de som vil prøve.

Driver og sikler litt etter horneten, muligens jeg investerer etter at den er ferdig. I mellomtiden har jeg trent på BFM

https://steamuserimages-a.akamaihd.n...1033A58E24225/
    https://steamuserimages-a.akamaihd.n...61F8FE5C9D935/
    https://steamuserimages-a.akamaihd.n...4E345A3912BC5/
    https://steamuserimages-a.akamaihd.n...2CE55097B452C/
    https://steamuserimages-a.akamaihd.n...300DDFF1F584B/
    https://steamuserimages-a.akamaihd.n...66F207DF6BF2A/

Korporal 1. klasse
    Ble medlem
    Oct 2005
    Pondusfaktor
    13

Journey Down-serien er noe jeg og EARLYBIRD spiller. Og vi koser oss med Maniac Mansion, Zak McKraken også.

Hun har fått se the Dig men siden hun er noe ustø på engelsken enda, så lar vi den vente litt til.
    I must kill all free radicals

Visekorporal
    Ble medlem
    Jan 2017
    Pondusfaktor
    1

Developeren av DCS kommer med ny simulator til høsten: https://www.youtube.com/watch?v=yNWXWOWspYQ

Sersjant
    Ble medlem
    Mar 2013
    Pondusfaktor
    7

MAC er en modul til DCS.tilsvarende flaming cliffs serien. Er rett og slett en flypakke.

Visekorporal
    Ble medlem
    Jan 2017
    Pondusfaktor
    1

Mente jeg leste et sted at det var en komplett stand-alone pakke/spill. Regardless, ser veldig bra ut!

Korporal
    Ble medlem
    Jun 2006
    Pondusfaktor
    10

Holy Diver!! Ser jeg må investere i nytt utstyr etterhvert.. For en grafikk!
    Har utviklet seg en del siden jeg satt timesvis med denne godbiten her:

Sist endret av onkel smerte; 14-09-18 kl 08:17 Begrunnelse: alt såg rart ut, ser litt bedre ut nå. Kaffi er godt
    *smerte er midlertidig, ære varer evig*

Sersjant
    Ble medlem
    Mar 2013
    Pondusfaktor
    7

Sitat Opprinnelig skrevet av onkel smerte Vis post
    Holy Diver!! Ser jeg må investere i nytt utstyr etterhvert.. For en grafikk!
    Har utviklet seg en del siden jeg satt timesvis med denne godbiten her:

Bare å velge en modul, finne manualen og begynne å lese. Mye å velge mellom men selv foretrekker jeg fly somhar alle funksjoner simulert og har en 100% interaktiv cockpit.

Sersjant
    Ble medlem
    Mar 2013
    Pondusfaktor
    7

Noen flere bilder fra DCS der jeg trener på BFM. Begynner å få teken. Mirage flyr ganske annerledes en 2.VK fly for å si det mildt. Ting går kjapt og vertikal climb over tid føles lett absurd ut i forhold..

https://steamuserimages-a.akamaihd.n...69DE890713D73/

Nesa skutt av, radar ute av drift. Wingman fikk jævelen før han fikk skutt resten. klarte å lande uten større problemer.

https://steamuserimages-a.akamaihd.n...8BED717B9D425/

MIG-23 er litt for klønete til å kunne være en god dogfighter. Blir fort mat.

https://steamuserimages-a.akamaihd.n...0B325CC5F729B/

I en slik situasjon er det å kunne tracke rundt seg effektivt jævlig viktig. Ønsker meg trackIR til jul om noen vil spante. Thrustmaster warthog throttle og joystick kostet skjorta som det er.

https://steamuserimages-a.akamaihd.n...F920DDC7DBC65/

Navn:		26-280-021-07.jpg
Visninger:	56
Størrelse:	28,7 KB

Formasjon er viktig :P

https://steamuserimages-a.akamaihd.n...32CF1678CDB93/
    https://steamuserimages-a.akamaihd.n...57EB1E114023E/

Også moneyshot selvsagt.

https://steamuserimages-a.akamaihd.n...6241201F22808/
    https://steamuserimages-a.akamaihd.n...71FEAA984F017/
    https://steamuserimages-a.akamaihd.n...5E507D534064F/
    https://steamuserimages-a.akamaihd.n...8E7F0D40E3C86/

Replay funksjon er uvurdelig både for å ta skrytebilder og for å finne ut av hva man gjorde galt.

Miragen generelt er ett nydelig fly. Anbefaler modulen på det varmeste til de som vil prøve fullfunksjons cockpit uten at det blir komplisert. Eneste som kan være vanskelig er Navigasjonssystemet. Også en utmerket måte å lære radar på.

For de som virkelig vil bite tenna i noe VIRKELIG komplisert blir det A-10C. Dette beistet av en modul har en vanvittig mengde funksjoner og samtlige er simulert. Høres kanskje rart ut at A-10 er mer komplisert enn Mirage 2000 men det viser seg at å bombe ting er kompliserte greier når alt kan programeres og designeres i flyet.

.

Korporal
    Ble medlem
    Jun 2006
    Pondusfaktor
    10

Budsjett for ny rigg er etablert og har sett på samme HOTAS-oppsettet som du har der.
    TrackIR er vel og fint, men hva med Oculus i DCS?
    *smerte er midlertidig, ære varer evig*

Sersjant
    Ble medlem
    Mar 2013
    Pondusfaktor
    7

Har ikke prøvd VR i DCS men det er VR modus innebygd.

Sersjant
    Ble medlem
    Mar 2013
    Pondusfaktor
    7

Og om du lurer så er warthogen en fantastisk joystick.

Side 5 av 6 FørsteFørste ... 3456 SisteSiste
Milrab - Milforum - Nettbutikk - Militært Utstyr - Friluftsliv

Trådinformasjon

Users Browsing this Thread

1 stk leser denne tråden nå (0 er registrert og 1 er gjester)

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •