Side 21 av 21 FørsteFørste ... 11192021
Viser resultatene 801 til 819 av 819
    Ledende menig
    Ble medlem
    Dec 2012
    Pondusfaktor
    3

Sv: Feltvogn til Heimevernet - (P 5044)

Tor Rune Raabye har nå offentliggjort de endelige alternativene på sin facebook-side.

Ledende menig
    Ble medlem
    Mar 2017
    Pondusfaktor
    2

Det var Toyota og ikke Nissan, ja.

https://www.facebook.com/photo.php?f...type=3&theater

Lovlig smal den bakdøra på Iveco, men det er kanskje bare synsbedrag?

Sersjant
    Ble medlem
    Oct 2009
    Pondusfaktor
    8

Ivecoen er vel ett av alternativene til Iveco?
    Dulce et decorum est pro patria mori, sed dulcius pro patria vivere, et dulcissimum pro patria bibere.

Battle Captain
    Ble medlem
    May 2006
    Pondusfaktor
    80

Hmmm. Skulle vel neste tro at _alle_ alternativene Iveco leverte var Iveco??
    "Those who beat their swords into plowshares will plow for those who don't."

på Twitter

Sersjant
    Ble medlem
    Oct 2009
    Pondusfaktor
    8

Sitat Opprinnelig skrevet av Rittmester Vis post
    Hmmm. Skulle vel neste tro at _alle_ alternativene Iveco leverte var Iveco??
    Artigkar!

RETTELSE: Alle_Iveco_er_levert_av_Iveco!

Hvis man utgår(!) fra at avbildet utgave kan leveres i flere konfigurasjoner, så kan det være alternativer vi ikke får se.
    Dulce et decorum est pro patria mori, sed dulcius pro patria vivere, et dulcissimum pro patria bibere.

Sjefssersjant
    Ble medlem
    Mar 2005
    Pondusfaktor
    46

Sitat Opprinnelig skrevet av gigafactory Vis post
    Lovlig smal den bakdøra på Iveco, men det er kanskje bare synsbedrag?
    Iveco har i hvert fall garantert større kupé enn alle de andre viste alternativene. Jeg tittet inn i baksetet på en sivil L200 i dag, og selv en liten tass som meg syntes det så trangt ut... En stor gutt med full utrustning kommer til å mistrives og må nok øve litt på å sitte opp og av i full fart.

Jeg tror i motsetning til @Kdo_Under ikke at den høyere profilen til Iveco gjør noen praktisk forskjell, og pakkedisiplin bør man kunne håndheve med annet enn fysiske begrensninger.

Når det er sagt, så er det kriget mye med kompakt-pick-uper, og alle alternativene bør funke. Velg alternativet som gir flest mulig kjøretøy og lavest mulig driftskostnader.
    With 5000 years of recorded military history, there is no excuse for the lack of constant study.

Battle Captain
    Ble medlem
    May 2006
    Pondusfaktor
    80

Jeg lurer på hvor mange timer det tar før en HV-soldat med litt for mye insj snekrer opp et luftmålstativ for 12,7 bakpå, og lager sin egne private technical.
    "Those who beat their swords into plowshares will plow for those who don't."

på Twitter

Moderator
    Ble medlem
    May 2004
    Pondusfaktor
    20

Finnes sikkert et hemmelig lager fullt av 12,7 lavetter, klar til å festes på enhver sivil pickup, til den dagen dritten treffer viften

Sent fra min SM-A520F via Tapatalk
    Odd objects attract fire. You are odd.

Korporal 1. klasse
    Ble medlem
    May 2011
    Pondusfaktor
    7

Sitat Opprinnelig skrevet av Znuddel Vis post
    Finnes sikkert et hemmelig lager fullt av 12,7 lavetter, klar til å festes på enhver sivil pickup, til den dagen dritten treffer viften

@Znuddel: De ble nok desverre avhendet i perioden 2004 til 2007 ettersom luftmål ikke lengre var ansett som en fare norske soldater kunne møte. :P
    Jeg er ikke sint eller skuffet... bare veldig, veldig bitter!

Moderator
    Ble medlem
    May 2004
    Pondusfaktor
    20

Ja, det kom vel i en stortingsproposisjon, at norske soldater ikke skulle utsettes for vold.

Odd objects attract fire. You are odd.

Korporal 1. klasse
    Ble medlem
    Jan 2012
    Pondusfaktor
    9

12,7 på pick up og MLRS på lastebil vil de fleste mekanisk verksteder i Norge fikse på noen timer, kanskje med blandede resultat men 10 i initiativ.
    Trenger bare litt flaks, så går det godt

Korporal 1. klasse
    Ble medlem
    May 2011
    Pondusfaktor
    7

Sitat Opprinnelig skrevet av 4312 Vis post
    12,7 på pick up og MLRS på lastebil vil de fleste mekanisk verksteder i Norge fikse på noen timer, kanskje med blandede resultat men 10 i initiativ.
    @88charlie, du tegner og mekker noen fjonge montasjer til M270 canister for bruk på Scania P113 i løpet av helga... evt slik at det kan mlrs kan lages i kontainerformat og dermed monteres på lastebil, skip og tog!

Oversersjant
    Ble medlem
    Sep 2007
    Pondusfaktor
    42

Sitat Opprinnelig skrevet av cwo-kp4 Vis post
    @88charlie, du tegner og mekker noen fjonge montasjer til M270 canister for bruk på Scania P113 i løpet av helga... evt slik at det kan mlrs kan lages i kontainerformat og dermed monteres på lastebil, skip og tog!
    Du er klar over at han skyr alle MLR som ikke er på belter som Roy Moore skyr damer over 18?
    Død ved Kølle!
    Bla bla... Hybrid warfare is easy

Oversersjant
    Ble medlem
    Sep 2007
    Pondusfaktor
    42

Sitat Opprinnelig skrevet av Lille Arne Vis post
    Iveco har i hvert fall garantert større kupé enn alle de andre viste alternativene. Jeg tittet inn i baksetet på en sivil L200 i dag, og selv en liten tass som meg syntes det så trangt ut... En stor gutt med full utrustning kommer til å mistrives og må nok øve litt på å sitte opp og av i full fart.

Jeg tror i motsetning til @Kdo_Under ikke at den høyere profilen til Iveco gjør noen praktisk forskjell, og pakkedisiplin bør man kunne håndheve med annet enn fysiske begrensninger.

Når det er sagt, så er det kriget mye med kompakt-pick-uper, og alle alternativene bør funke. Velg alternativet som gir flest mulig kjøretøy og lavest mulig driftskostnader.
    Alle vanlige 4x4 double cab av denne typen er latterlig trange.

At noe som ser ut som Ivecoen sikkert er det beste om man skal kjøre fra Drammen til Rena for øvelse med ratting på skogsbilveier.

Om du skal bruke disse som transport I en situasjon hvor fienden har mer en en Ar15 og dårlige holdninger. Så er det å skli inn I sivil bakgrunnstøy en verdi I seg selv.
    Død ved Kølle!
    Bla bla... Hybrid warfare is easy

Korporal 1. klasse
    Ble medlem
    Jan 2012
    Pondusfaktor
    9

Betaler litt for stelt vettu
    Trenger bare litt flaks, så går det godt

Sersjant
    Ble medlem
    Apr 2014
    Pondusfaktor
    20

Sitat Opprinnelig skrevet av cwo-kp4 Vis post
    Vi må ha oss en prat. Det heter POD og LLM (launcher loader module). Å montere dette tekniske kunstverket på en 113 vil være en synd som nærmer seg 3D på kino.

Containere blir for små med mindre man kjører en pod i gangen (som er meget spesielt) og på en båt må man ringe disse karene og få laget et stabilisert fundament

https://youtu.be/M1DHYJwXwuQ
    Artillery is the God of War

Sersjant
    Ble medlem
    Apr 2014
    Pondusfaktor
    20

Sitat Opprinnelig skrevet av Kdo_Under Vis post
    Du er klar over at han skyr alle MLR som ikke er på belter som Roy Moore skyr damer over 18?
    MÅ HA BELTER!!
    Artillery is the God of War

Korporal 1. klasse
    Ble medlem
    May 2011
    Pondusfaktor
    7

Sitat Opprinnelig skrevet av 88charlie Vis post
    Vi må ha oss en prat. Det heter POD og LLM (launcher loader module). Å montere dette tekniske kunstverket på en 113 vil være en synd som nærmer seg 3D på kino.
    Copy, vi vet begge et passende sted for en slik prat!

Sersjant
    Ble medlem
    Aug 2014
    Pondusfaktor
    6

Sitat Opprinnelig skrevet av 88charlie Vis post

Containere blir for små med mindre man kjører en pod i gangen (som er meget spesielt) og på en båt må man ringe disse karene og få laget et stabilisert fundament

https://youtu.be/M1DHYJwXwuQ
    ...men på togvogner skulle vel gå bra? det er en stund siden det fantes jernbane-artilleri for bruk på Ofot-banen....

Det tilfredsstiller imidlertid ikke kravet om belter.

Tilpasset MILFORUM søk

Side 21 av 21 FørsteFørste ... 11192021

Søkemotor

Tilpasset søk
Støtte
Støttemuligheter