Viser resultatene 1 til 8 av 8
    Menig
    Ble medlem
    May 2012
    Pondusfaktor
    0

Question Krav til syn - noen som vet?

Hei, kan noen som vet fortelle litt om hvilke synskrav som kreves for å bli med i MDK, utover det som står på forsvarets hjemmesider?

Menig
    Ble medlem
    May 2012
    Pondusfaktor
    0
    Legger ved et spørsmål til; godkjennes intraLASIK som synskorrigering av forsvaret (spesialstyrkene)?

Korporal 1. klasse
    Ble medlem
    Sep 2009
    Pondusfaktor
    10
    Hei, velkommen til forumet.

Her har en del stilt spørsmål, og de har fått svar fra MJK!
    http://milforum.net/threads/53396-Ma...utterer!/page6

Finner ingenting på www.forsvaret.no nå, så innviklet systemet har blitt.

MDK:
    http://forsvaret.no/utdanning-karrie...inedykker.aspx

Du kan alltids spørre på epost: knmt.dfs.minedykk@mil.no
    Your signature cannot be longer than 70 characters long.

Menig
    Ble medlem
    May 2012
    Pondusfaktor
    0
    Takk for velkomsten og lenker. Har alt sendt et par mail både til mdk og vpv, uten svar på spørsmålene. Ikke lett å få informasjon på det som er relativt enkle problemstillinger, nei..!

Administrator
    Ble medlem
    May 2004
    Pondusfaktor
    24
    I det perspektivet synd onde tunger i Forsvaret ikke lar de poste her.
    admin

Menig
    Ble medlem
    Mar 2012
    Pondusfaktor
    0
    Sitat Opprinnelig skrevet av Mezmo Vis post
    Legger ved et spørsmål til; godkjennes intraLASIK som synskorrigering av forsvaret (spesialstyrkene)?
    Svaret er nei. De gjorde det før, men etter 2010 (tror jeg) er kun LASEK godkjent. Tok selv dette fordi jeg søkte til jegertjeneste. PS: Gjør vondt som svarte helvete, men er verdt det.

Veldig bra kilde jeg har funnet som gir opplysninger på alt sammen (hvis ikke det er link på milforum til denne bør det bli det) http://www.nrk.no/contentfile/file/1...mmel%20%20.pdf Her står alt av krav og bestemmelser for forsvaret.

Menig
    Ble medlem
    May 2012
    Pondusfaktor
    0
    Takker for svar. Michand, den pdfen der var jo helt topp! Jeg har ikke sett den før... den har jo svar på mange av spørsmålene jeg ser blir stilt på milforum.net.

Siden jeg er ny på forumet, kan jeg kanskje skrive litt om meg selv. Jeg er 20 år og gira på forsvaret, til tross for at jeg ble erklært tjenesteudyktig i fjor, pga syn. Blir antakeligvis en laseroperasjon i sommer, skal på forundersøkelse i morgen!

Menig
    Ble medlem
    Mar 2012
    Pondusfaktor
    0
    Sweet! Tok min operasjon 8. mai i år, hos memira. Ser perfekt allerede. Helt klart verdt det, men til skrekk og advarsel så gjør det helt sinnsykt vondt o.O
    Ja, merkelig at jeg aldri har sett den pdf. filen her før, kom over den helt random på nettet.

Tilpasset MILFORUM søk

Søkemotor

Tilpasset søk
Støtte
Støttemuligheter