Milforum - militært diskusjonsforum. Forsvaret, Luftforsvaret, Etterretningstjenesten, Hæren, Marinen, Sjøforsvaret, debatt, Geopolitikk

Milrab - Milforum - Nettbutikk - Militært Utstyr - Friluftsliv

Side 26 av 26 FørsteFørste ... 16242526
Viser resultatene 1.001 til 1.008 av 1008

Tråd: Borgerkrig i Syria

Kommandérsersjant

Ble medlem
    Mar 2005
    Pondusfaktor
    65

Sv: Borgerkrig i Syria

Artikkel i NYRB om hvorfor og hvordan Russland og Assad har pekt seg ut de hvite hjelmene som favoritt-angrepsmål. Og om kanalene de bruker for å spre disse angrepene og de jevnlige påstandene om at regimets angrep på sivile egentlig er "false flag"-operasjoner. De er også innom det merkelige fellesskapet mellom mørkerøde og blåbrune nyttige idioter.

https://www.nybooks.com/daily/2018/1...white-helmets/
    "They must have the people to whom research and rigorous thought are the breath of life, and they must accordingly have tolerance for the queer bird and the eccentric with a unique talent."

Oversersjant
    Ble medlem
    Sep 2007
    Pondusfaktor
    58

Sitat Opprinnelig skrevet av Lille Arne Vis post
    Artikkel i NYRB om hvorfor og hvordan Russland og Assad har pekt seg ut de hvite hjelmene som favoritt-angrepsmål. Og om kanalene de bruker for å spre disse angrepene og de jevnlige påstandene om at regimets angrep på sivile egentlig er "false flag"-operasjoner. De er også innom det merkelige fellesskapet mellom mørkerøde og blåbrune nyttige idioter.

https://www.nybooks.com/daily/2018/1...white-helmets/
    Bare bumper denne, med mindre man bare er på dette forumet for treningstips så burde man lese denne saken.

Om vi ikke vaksinerer oss mot informasjonskrigføring som dette så er det liten vits i å diskutere landmaktsutredninger.
    Død ved Kølle!
    Bla bla... Hybrid warfare is easy

Battle Captain
    Ble medlem
    May 2006
    Pondusfaktor
    112

Sitat Opprinnelig skrevet av Kdo_Under Vis post
    Nå har til og med Trump gått ut med at det er Assad som står bak, og han har helt utypisk for han avlyst golfingen for å bli briefet i det Hvite Hus.

Med unntak av noen enkelttilfeller som har med IS å gjøre så har ingen av fraksjonene i Syria vist kapasitet eller vilje til å bruke kjemiske våpen.
    Så hvorfor skulle denne gangen være noe annet?
    Assad har også "vunnet" siden 2015, som en del av dette har hans styrker brukt kjemiske våpen minst en gang i måneden og noen ganger nesten en gang i uka, vesten har spesifikt ikke inkludert klorgass i sine advarsler, så da er det det som har blitt brukt for det meste.

Situasjonen på bakken er ganske enkel, opprørerne nektet å forlate den beleirede enklaven, etter noen runder gass så gikk de med på å trekke seg ut i går. De hadde klart å holde ut flere uker med beleiring og konvensjonell bombing.

Russerene har nå inngått en langsiktig intensjonsavtale med Iran og Tyrkia, hvor både opprørere, USA og Assad er utelatt, om oppdeling av Syria.
    Assad må skynde seg før Tyrkia tar mer av områdene i nord fordi det ikke kommer til å bli bestridt av russerne, derfor er det naturlig å kaste alle hemninger nettopp nå.

Under er en artikkel skrevet etter Sarinangrepet i fjor.
    https://warontherocks.com/2017/05/ec...ian-targeting/'

TL: DR
    Om du tror noen andre enn Assadregimet står bak dette kjemiske angrepet så bør du vurdere om julenissen finnes og, om han Nigerianeren som sender deg epost kanskje har en formue som er din.
    Eventuelt kan du fortsette å lese på Steigan.no/Infowars/Sputnik/Globalrecherch.ca
    Jeg ser at jeg selv gikk i fella og trodde på det de Assad-vennlige sa ifm denne episoden. Jeg ble imøtegått her, og kan ikke annet enn å legge meg flat.

For øvrig vil jeg også på det sterkeste anbefale å lese den artikkelen @Lille Arne først la ut over.
    Those who beat their swords into plowshares will plow for those who don't.

Oversersjant
    Ble medlem
    Sep 2007
    Pondusfaktor
    58

Sitat Opprinnelig skrevet av Rittmester Vis post
    Jeg ser at jeg selv gikk i fella og trodde på det de Assad-vennlige sa ifm denne episoden. Jeg ble imøtegått her, og kan ikke annet enn å legge meg flat.

For øvrig vil jeg også på det sterkeste anbefale å lese den artikkelen @Lille Arne først la ut over.
    Dette er stort av deg.

Jeg skal være ærlig å si at jeg hadde forfattet mail til Admin hvor jeg ba om å få alle mine poster på dette forumet slettet, uten å sende den.
    Død ved Kølle!

Battle Captain
    Ble medlem
    May 2006
    Pondusfaktor
    112

Bra du ikke gjorde det, da.

Jeg gjorde forresten noe jeg ikke nødvendigvis anbefaler andre - konfronterte Vanessa Beeley, en av dem som er nevnt i artikkelen som pro-Assad, med innholdet i artikkelen. Hun svarte, "Lol i have read that shoddy rehash of inaccurate propaganda. Five minutes of my life wasted." Jeg ble deretter møtt med en veritabel shitstorm av hennes følgere på Twitter. Noe over 50 (and counting) som enten har retweetet hennes innlegg eller kommentert. "Please give details of Assad's war crimes" var et av spørsmålene til meg fra noen andre. god tid har jeg ikke.

Det er egentlig fascinerende hvordan enkelte saker får folk til å gå fullstendig ned i skyttergravene (Israel/Palestina er et annet) og bli fullstendig umottakelige for alternative argumenter. Eller i verste fall hatske utfall eller vold mot meningsmotstanderne. Sjansen for å få løst de underliggende konfliktene på fredelig vis er tilsvarende liten.
    Those who beat their swords into plowshares will plow for those who don't.

Oversersjant
    Ble medlem
    Sep 2007
    Pondusfaktor
    58

.... Nå er jeg ikke spesielt interessert i å overbevise deg, dette er mer myntet på andre lesere av tråden.

Som jeg sa til Rittmester, jeg er ikke interessert i å overbevise deg.
    Jeg er interessert i å overbevise alle andre om at du forfekter tullete konspirasjonsteorier.
    Dette er to av mine tidligere poenger om saken, å overbevise en Russisk-betalt antisemitt (Beeley) om at hun er full av piss hjelper ikke, hun får betalt for sin løgn av Russerne.
    Fokuset er å sørge for at alle andre får med seg at hun er en løgner.

Jeg hadde ikke giddet å bruke tid på dette om det det bare var du som hadde startet på selvradikaliseringen*, det hadde ikke hjulpet en dritt.

Problemet er at det spres løgner, om disse ikke imøtegås så kommer de som ikke følger med så mye til å tro at det er to sider av samme sak. Selv om den ene siden er en direkte løgn.

Og Israel - Palestina er en fin Kanarifugl i gruven for å bedømme om en som mener noe om noe er brukbar. En som fordømmer en av sidene i den konflikten uten å noen gang fordømme den andre er ikke nødvendigvis en som har gode lesebriller i andre saker.
    Om jeg leser hva noen skriver om en sak innen politikken så pleier jeg å se på hva de har sagt om Israel - Palestina.
    Per nå så følger jeg bare to som sterkt pro Israel og ingen som er Pro Palestina, rett og slett fordi de to det gjelder er veldig flinke innen andre områder og viser god vurderingsevne der. Jeg muter dem ut når den konflikten diskuteres.

*Norskspråklige kilder på at Assad var uskyldig kom fra ytre høyre og ytre venstre.
    Død ved Kølle!

Oversersjant
    Ble medlem
    Sep 2007
    Pondusfaktor
    58

Nerds om våpen for leveranse av kjemiske våpen.
    http://armamentresearch.com/counter-...7-august-2018/

The Syrian government has made extensive use of improvised munitions delivering a chemical payload over the course of the civil war, with incidents involving re-purposed toxic industrial chemicals (TIC) substantially outnumbering those committed with military-purpose chemical agents. The majority of incidents have involved either craft-produced rockets known as improvised rocket-assisted munitions (IRAMs) or helicopter-dropped improvised air-delivered munitions (IADMs), both delivering a payload of industrial chlorine gas. Through 2017-2018, munitions of both types reached a design equilibrium, exhibiting consistent technical characteristics that distinguished them from earlier generations (see Figures 1.1 and 1.2).
    Nerd om Kjemiske våpen med hensyn spesielt på opprørsbekjempelse i Syria.
    http://www.thedrive.com/the-war-zone...emical-weapons
    Chemical warfare is a very nasty business, but it's also widely misunderstood. So we brought in an expert to give us the bottom line.
    What I hope to debunk here are some of the persistent myths that arise whenever chemical weapons are mentioned in our national discourse. I also must note that I am currently an Army Reservist. As such, it is important to make clear that my views are my own and do not reflect those of the United States Army, the Department of Defense, or the United States Government.
    Ironically enough, the impurities associated with chemical agents in Syria are often used as supposed evidence that the agent must have been made by the rebels and not the Syrian regime. Of course, this Analysis of the Syrian Government’s own declarations to the OPCW indicates their production method likely only resulted in an agent that was about 60% pure at best, putting it on par with 1980s Iraqi production quality. If a well-advanced state program struggled to get above 60%, what does that tell you about an extremist group’s chances?
    Død ved Kølle!

Oversersjant
    Ble medlem
    Sep 2007
    Pondusfaktor
    58

Kart over utenlandske baser i Syria
    Med fargekode som viser hvem som kontrollerer territoriene.
    Siden er Tyrkisk og ikke alt på den siden er 100% korrekt.
    Men dette kartet er bra.

Må si jeg blir imponert av Italias forsvar, eller i det minste vilje til å bruke dem. Selv om de ikke vil innrømme det, så har de betraktelige styrker i Syria.
    De har langt mindre budsjett en tyskerne allikevel klarer de å ha SOF baser rundt om i Midtøsten og Nord-Afrika.

http://en.suriyegundemi.com/foreign-...ence-in-syria/

Død ved Kølle!

Side 26 av 26 FørsteFørste ... 16242526
Milrab - Milforum - Nettbutikk - Militært Utstyr - Friluftsliv

Trådinformasjon

Users Browsing this Thread

1 stk leser denne tråden nå (0 er registrert og 1 er gjester)

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •