Tilpasset søk
Side 1 av 2 12 SisteSiste
Viser resultatene 1 til 40 av 74
    Stabssersjant
    Ble medlem
    Mar 2005
    Pondusfaktor
    18

Feil i forumsoftware for noen brukere

Hei! Første symptomet var at linjeskift ikke virket. Så så jeg at jeg når jeg trykker "nye innlegg" ikke blir sendt videre, men må selv velge å gå videre på lenken. Så ser jeg at både i hurtigsvar og avansert modus mangler hele verktøylinjen ift font/skriftfarger etc. Men jeg har merkelig nok smileys og innleggsikoner.Dette er ikke så greit, og jeg vet om andre brukere som sliter med det samme. Andre som har lignende eller samme symptomer vennligst logg her med hvilken browser dere har som info. Jeg har samme problemer i IE9 og Chrome.
    "Gjør Ret, Frygt Intet"

Korporal
    Ble medlem
    Nov 2007
    Pondusfaktor
    0
    Sitat Opprinnelig skrevet av Sofakriger Vis post
    Hei! Første symptomet var at linjeskift ikke virket. Så så jeg at jeg når jeg trykker "nye innlegg" ikke blir sendt videre, men må selv velge å gå videre på lenken. Så ser jeg at både i hurtigsvar og avansert modus mangler hele verktøylinjen ift font/skriftfarger etc. Men jeg har merkelig nok smileys og innleggsikoner.Dette er ikke så greit, og jeg vet om andre brukere som sliter med det samme. Andre som har lignende eller samme symptomer vennligst logg her med hvilken browser dere har som info. Jeg har samme problemer i IE9 og Chrome.
    Linjeskift virker,

men jeg blir ikke videresendt automatisk. Har alltid blitt det. Safari/OSX.

Battle Captain
    Ble medlem
    May 2005
    Pondusfaktor
    55
    Firefox 10.0.2 Linjeskift virker ikke. Verktøylinjen borte, men innleggsikoner og smileys på plass. (Alt på vanlig svar, samme på hurtigsvar) Blir videresendt via "nye innlegg", etter en ca 2 sekunders pause.
    Sist endret av Bestefar; 28-02-12 kl 21:45
    Beidh a lá leo

Sersjant 1. klasse
    Ble medlem
    Feb 2009
    Pondusfaktor
    6
    Chrome, Win7.
    Har linjeskift.
    Mangler verktøylinje i hurtigsvar og videresending etter innlegg/"Nye innlegg".
    Bumpibump TM

Sersjant 1. klasse
    Ble medlem
    Mar 2007
    Pondusfaktor
    8
    Jeg er på IE9(?) og alt virker her.
    Beards don't kill people, people with beards kill people.

Oversersjant
    Ble medlem
    Apr 2011
    Pondusfaktor
    16
    Ser greit ut nå, men jeg fikk ikke skrevet innlegg i går kveld.

Når jeg logger inn kommer fremdeles den "velkommen sbbuserinfo-etellerannet"-meldingen som er rapportert tidligere.

Stabssersjant
    Ble medlem
    Mar 2005
    Pondusfaktor
    18
    Nå er ikke ting særlig stabile.... Nå hopper jeg automatisk videre i søket nye innlegg, i motsetning til i går.MEN, nå logget jeg meg inn med påloggingen oppe til høyre og så passordet mitt i klartekst!!! Det skal jeg jo absolutt ikke!!
    "Gjør Ret, Frygt Intet"

Korporal 1. klasse
    Ble medlem
    Oct 2005
    Pondusfaktor
    11
    Chrome, Explorer, Safari, Opera & Firefox - null linjeskift & jeg må force pull til neste side når jeg har lagt inn et innlegg eller skal oppdatere "siste innlegg"-funksjonen. Dette gjelder eksens jobblaptop og min egen skrale lappis som i ettermiddag møter sin arvtaker fordi Komplett leverer sakerne.Iznofun.
    Beyond is where I learn

Korporal 1. klasse
    Ble medlem
    Oct 2005
    Pondusfaktor
    11
    Over skulle det være to linjeskift som ikke oppsto. Folk som har linjeskift har vel kanskje ikke noe reellt behov for å melde inn sin status ?
    Beyond is where I learn

Battle Captain
    Ble medlem
    May 2006
    Pondusfaktor
    83
    Jeg har postet helt uten problemer fra Firefox og IE9 på Win 7 og Vista. Det kunne vært interessant å finne ut om det er noen fellestrekk blant dem som har trøbbel.

PS: Denne posten er skrevet på Tapatalk for iPhone.
    Those who beat their swords into plowshares will plow for those who don't.

Korporal 1. klasse
    Ble medlem
    Mar 2008
    Pondusfaktor
    6
    Jeg opplever ingen problemer med opera 11.61 i alle fall. Men med firefox (nyeste versjon, usikker på nr) må jeg gå videre manuelt etter søk og innlegg.
    Who needs 72 virgins? How about 72 slutty women who know what they are doing?

Battle Captain
    Ble medlem
    May 2005
    Pondusfaktor
    55
    Test Av Linjeskift Edit: No-go også fra smarttelefon med standardbrowser.
    Sist endret av Bestefar; 29-02-12 kl 16:44
    Beidh a lá leo

Korporal
    Ble medlem
    Apr 2005
    Pondusfaktor
    7
    Nye innlegg-lenken videresender ikke lengre.
    http://milforum.net/search.php?do=ge...e=vBForum_Post

Linjeskift ser ut til å funke

Chrome på Linux.

Sersjant
    Ble medlem
    Sep 2006
    Pondusfaktor
    15
    Sitat Opprinnelig skrevet av Sofakriger Vis post
    Samme her + når jeg logger inn får jeg denne meldingen $bbuserinfo[username]. i stedet for brukernavn. IE9, chrome, firefox og på 2 forskjellige maskiner med Win 7

Stabssersjant
    Ble medlem
    Mar 2005
    Pondusfaktor
    18
    Kan en av dere som ikke har problemer prøve å oppgradere java?

Nå er jeg på tapatalk, får jeg linjeskift nå da?
    "Gjør Ret, Frygt Intet"

Korporal
    Ble medlem
    Apr 2005
    Pondusfaktor
    7
    Sitat Opprinnelig skrevet av Makaan Vis post
    Samme her + når jeg logger inn får jeg denne meldingen $bbuserinfo[username]. i stedet for brukernavn. IE9, chrome, firefox og på 2 forskjellige maskiner med Win 7
    Det der er en feil i php-parsingen i forumkoden så det kan neppe være nettleseravhengig.

Stabssersjant
    Ble medlem
    Mar 2005
    Pondusfaktor
    18
    Sitat Opprinnelig skrevet av hotelpapa Vis post
    Det der er en feil i php-parsingen i forumkoden så det kan neppe være nettleseravhengig.
    Enig, og de øvrige feilene mener jeg å ha fått samtidig i chrome og IE9. Som man ser over virket linjeskift greit for meg i tapatalk. Nå oppgraderte jeg Java flashplayer igjen til 11.1. og fremdeles nojoy. Det er en litt søkt teori at Java skal mekke dette til, men fint om noen prøver som har eldre versjon ..
    "Gjør Ret, Frygt Intet"

Battle Captain
    Ble medlem
    May 2006
    Pondusfaktor
    83
    Så vidt jeg husker har jeg ikke logget ut og inn igjen siden disse problemene startet (bortsett fra på Tapatalk). Ikke har jeg tenkt å prøve heller, dersom det kommer til å medføre problemer. Har dere som har problemer gjort det?

Stabssersjant
    Ble medlem
    Mar 2005
    Pondusfaktor
    18
    Sitat Opprinnelig skrevet av Rittmester Vis post
    Så vidt jeg husker har jeg ikke logget ut og inn igjen siden disse problemene startet (bortsett fra på Tapatalk). Ikke har jeg tenkt å prøve heller, dersom det kommer til å medføre problemer. Har dere som har problemer gjort det?
    Jepp.
    "Gjør Ret, Frygt Intet"

Battle Captain
    Ble medlem
    May 2006
    Pondusfaktor
    83
    Nå har også jeg fått linjeskiftproblemer, og jeg er ganske sikker på at det skjedde etter at jeg oppgraderte til Firefox 10.0.2 nå nettopp.

Battle Captain
    Ble medlem
    May 2005
    Pondusfaktor
    55
    Er det mulig å rulle tilbake Firefox etter oppdatering?
    Beidh a lá leo

Stabssersjant
    Ble medlem
    Mar 2005
    Pondusfaktor
    18
    Nå har også jeg fått linjeskiftproblemer, og jeg er ganske sikker på at det skjedde etter at jeg oppgraderte til Firefox 10.0.2 nå nettopp.
    Tja. Du måtte vel restarte browser ifm oppgraderingen? Kan være innloggingen som svikter - og det rett og slett er en generell feil i innloggingsprosessen. Noen som har logget inn de siste 48 timene og IKKE har problemer?
    "Gjør Ret, Frygt Intet"

Battle Captain
    Ble medlem
    May 2005
    Pondusfaktor
    55
    Forsåvidt slo det meg akkurat at dersom en linjeskifthemma moderator modererer et innlegg skrevet av en linjeskiftfrisk bruker, vil innlegget som et resultat bli linjeskifthemma. Så hvis dere linjeskiftfriske setter pris på linjeskiften (dere vet ikke hvor godt dere har det), IKKE gjør noe som vil resultere i moderering!
    Beidh a lá leo

Sersjant
    Ble medlem
    Apr 2011
    Pondusfaktor
    7
    Hehe, sett.

Sersjant
    Ble medlem
    Aug 2005
    Pondusfaktor
    7
    Jeg har skrevet innlegg med Chrome, Firefox og Opera siden disse problemene som visstnok finnes starta.

Hakke sett noen problemer. Unntatt når jeg ble quota av en som er linjeskifthemma.
    In the age of information, ignorance is a choice.

Battle Captain
    Ble medlem
    May 2006
    Pondusfaktor
    83
    Jeg synes det virker unødvendig stigmatiserende på en hel gruppe å kalle folk for "linjeskifthemma" eller verre saker. Disse menneskene trenger all den støtte de kan få i denne vanskelige tiden, og det er å legge sten til byrden om de også blir utsatt for spott og spe i det offentlige rom. Senskader er ikke ukjent i lignende tilfeller.

Hva med å vri det til noe positivt? "Kompaktskrivende" er jo en bra ting. Eller hva med "En som ikke sløser med tomrommene"?

Administrator
    Ble medlem
    May 2004
    Pondusfaktor
    24
    Ny versjon er lansert. Forvent endring om et par dager. Ser det er en rekke fixes.
    admin

Battle Captain
    Ble medlem
    May 2005
    Pondusfaktor
    55
    Jeg synes det virker unødvendig stigmatiserende på en hel gruppe å kalle folk for "linjeskifthemma" eller verre saker. Disse menneskene trenger all den støtte de kan få i denne vanskelige tiden, og det er å legge sten til byrden om de også blir utsatt for spott og spe i det offentlige rom. Senskader er ikke ukjent i lignende tilfeller. Hva med å vri det til noe positivt? "Kompaktskrivende" er jo en bra ting. Eller hva med "En som ikke sløser med tomrommene"?
    Jeg er linjeskifthemma sjøl, så det går greit. DU, derimot, må bruke eufemismer istedet. Det er som med N-ordet.
    Beidh a lá leo

Korporal
    Ble medlem
    Nov 2004
    Pondusfaktor
    7
    Nydelig? Nyskapende? Norsk? Nyfiken?
    Ehh... hva gjør den knappen her?

Korporal
    Ble medlem
    Jun 2007
    Pondusfaktor
    6
    Da har jeg fått en ny type feil. Ved innlogging og søk må jeg trykke på "trykk her for å gå videre hvis ikke nettleseren gjør det automatisk".

Dette gjelder da på to-nivå med exploder.
    Heavy is good, heavy is reliable. If it doesn't work... you can always hit them with it.

Stabssersjant
    Ble medlem
    Mar 2005
    Pondusfaktor
    18
    Jeg synes det virker unødvendig stigmatiserende på en hel gruppe å kalle folk for "linjeskifthemma" eller verre saker. Disse menneskene trenger all den støtte de kan få i denne vanskelige tiden, og det er å legge sten til byrden om de også blir utsatt for spott og spe i det offentlige rom. Senskader er ikke ukjent i lignende tilfeller.Hva med å vri det til noe positivt? "Kompaktskrivende" er jo en bra ting. Eller hva med "En som ikke sløser med tomrommene"?
    Dette støtter jeg helhjertet.Men nå noe helt annet i et annet avsnitt.Eller ikke.
    "Gjør Ret, Frygt Intet"

Sersjant 1. klasse
    Ble medlem
    Feb 2009
    Pondusfaktor
    17
    WYSIWYG editoren er vekk... Både fra hurtigsvar og avansert, på alle 3 valg (enkel, standard og full). Jeg vil gjerne ha den tilbake, så slipper en så skrive kode manuelt.
    - Don't confuse enthusiasm with capability

Sersjant 1. klasse
    Ble medlem
    Feb 2009
    Pondusfaktor
    6
    Registrerer at hvis jeg merker alle tråder som lest og klikker "nye innlegg", blir jeg automatisk videresendt. Altså jeg trenger ikke klikke på knappen "klikk her hvis leseren ikke videresender deg automatisk".
    Klikker jeg flere ganger på "Nye innlegg" skjer det samme, men når det kommer svar i en tråd el. likn. stopper det opp på "klikk her hvis.."
    Bumpibump TM

Battle Captain
    Ble medlem
    May 2005
    Pondusfaktor
    55
    Stopper det permanent, eller er det bare en 3-4 sekunders pause hvor det ser ut som ingenting skjer før det begynner å laste? Det er sistnevnte som er tilfellet hos meg - ser ut som om det har stoppet helt, så starter det plutselig på igjen.
    Beidh a lá leo

Korporal
    Ble medlem
    Mar 2009
    Pondusfaktor
    5
    Jeg opplever at jeg ikke lengre blir videresendt når jeg trykker på "nye innlegg". Det ble jeg før. Dette gjelder både i safari og på androiden. Det gjelder også når jeg poster innlegg, blir ikke videresendt.
    Si vis pacem, para bellum.

Visekorporal
    Ble medlem
    Jul 2009
    Pondusfaktor
    5
    Sliter med å laste både hurtigsvarfelt og svar på tråd. Det går noen ganger (som nå) men blir ofte stående å laste og laste uten å bli ferdig. Får heller ikke opp tekstredigering som feit, kursiv ol. Har vært sånn noen dager. Bruker opera 11.61 og Win7 64 bit.

Administrator
    Ble medlem
    May 2004
    Pondusfaktor
    24
    Upgrade gjennomført. Nok en gang er vi på siste versjon. Test og rapporter.
    admin

Stabssersjant
    Ble medlem
    Mar 2005
    Pondusfaktor
    18
    Første forsøk uten noen tiltak i min ende etter bare å ha les denne tråden- ingen redigeringslinje på hurtigsvar. Ser ingen forbedring.Andre forsøk - logge ut (og forumet sier alle informasjonskapsler fjernet. Prøver å logge inn oppe høyre, passord kommer i klarspråk og innlogging lykkes ikke. Logger inn via hovedbilde logginn og får bbs-user. Heller ikke noe redigeringslinje på hurtigsvar (hvor jeg skriver nå). Enter?Her burde det da vært avsnitt og luft...
    "Gjør Ret, Frygt Intet"

Stabssersjant
    Ble medlem
    Mar 2005
    Pondusfaktor
    18
    3 forsøk. Restartet browser. Ingen endring. Enter?
    "Gjør Ret, Frygt Intet"

Battle Captain
    Ble medlem
    May 2005
    Pondusfaktor
    55
    Linje. Skift.
    Beidh a lá leo

Tilpasset MILFORUM søk

Side 1 av 2 12 SisteSiste

Trådinformasjon

Users Browsing this Thread

1 stk leser denne tråden nå (0 er registrert og 1 er gjester)

Om Milforum
Milforum er et 14 år gammelt brukerstyrt, ugradert, militært debattforum. Milforum ble etablert i 2004. Diskuter tematikk som innen Forsvaret, Heimevernet (HV), NATO, sikkerhets- og geopolitikk i tillegg til å motivere ungdom til fremtidig tjeneste. En hovedregel gjelder: Tenk - Trykk - Tal. Gradert informasjon skal ikke ut på Milforum.
Registrer deg
For å få full oversikt over aktiviteten på Milforum, må du gjennom en rask registrering. Oppfordring: Ikke bruk mil.no eller annen identifiserbar epostadresse med fullt navn eller arbeidsgiver hvis mulig. Aktivitetsfeeden under viser siste innlegg basert på rettigheter. Som uregistrert bruker ser man bare "Meldinger fra Staben".