Milforum - militært diskusjonsforum. Forsvaret, Luftforsvaret, Etterretningstjenesten, Hæren, Marinen, Sjøforsvaret, debatt, Geopolitikk

Milrab - Milforum - Nettbutikk - Militært Utstyr - Friluftsliv
Liker Liker:  0
Viser resultatene 1 til 15 av 15

Tråd: Kvs-Lyngdal: en relevant VGS for deg som skal på opptak!

Menig
    Ble medlem
    Feb 2012
    Pondusfaktor
    0

Kvs-Lyngdal: en relevant VGS for deg som skal på opptak!

Dersom du drømmer om å gjennomføre opptak til militære avdelinger, det være seg Mjk, Hjk, Befal eller andre ting, hva er vel bedre enn å gå på en videregående skole som har relevant undervisning og lærere/instruktører med erfaring fra slike opptak?
    Kvs-Lyngdal er en kristen internatskole som tilbyr fordypningen "ekstremsport/friluftsliv" på idrettslinja. Her står grundig friluftslivopplæring på planen, alt fra bekledning, pakking av sekk, turplanlegging, gå-, felt-, og camprutiner, fysisk trening og testing, vinterturer, viddeturer, isbading, survival (hos oss kan du lære å fyre bål med pinner, sove ute uten sovepose: http://www.youtube.com/watch?v=SNVcWIQjl_I osv).
    I tillegg til dette kan man velge mellom elvepadling og klatring, og her får man en grundig opplæring i flotte fasiliteter.
    Sjekk oss ut på www.kvs.no og youtube: http://www.youtube.com/user/akjondal?feature=mhee
    Søknadsfrist: 1.mars. Vi har elever fra hele landet.

Menig
    Ble medlem
    Sep 2011
    Pondusfaktor
    0
    Veldig interessant!
    Jeg la inn søknad.

Menig
    Ble medlem
    Feb 2012
    Pondusfaktor
    0
    Hvor bor du?

Menig
    Ble medlem
    Feb 2012
    Pondusfaktor
    0

Menig
    Ble medlem
    Jan 2012
    Pondusfaktor
    0
    Er det mulig å søke seg inn der etter 1 eller 2 år på studiespesialisering?! trenger kjappt svar! :S

Menig
    Ble medlem
    Feb 2012
    Pondusfaktor
    0
    Ja, det er fullt mulig. Du må ta én eksamen som privatist (vi tilrettelegger) og lese deg opp i et fag dersom du går rett inn i vg2 fra studiespes, det er flere hos oss som har gjort det. Rett inn i vg3 går også, men man må ta opp flere fag. Jeg vil også understreke at miljøet er meget bra, noe som gjør det enkelt å være ny, man blir kjapt og aktivt inkludert.

Menig
    Ble medlem
    Jan 2012
    Pondusfaktor
    0
    Får se til neste år, ettersom jeg vil gå 2. året hjemme i Sandnes

Menig
    Ble medlem
    Jan 2012
    Pondusfaktor
    0
    privatskole? koster litt ekstra peng regner jeg med?

Menig
    Ble medlem
    Sep 2011
    Pondusfaktor
    0

Menig
    Ble medlem
    Jan 2012
    Pondusfaktor
    0
    O_O

Menig
    Ble medlem
    Feb 2012
    Pondusfaktor
    0

Priser

Bortebostipendet som dere begge vil få dekker ca det billigste alternativet på internatet- og det er inkludert all mat.

Rekrutt
    Ble medlem
    Apr 2012
    Pondusfaktor
    0
    du kan alternativt gå vilmarkslinjen på jordbrukskolen.
    skal gjøre det selv, der får du også mulegheten til å få spesielstudiekompetanse

Menig
    Ble medlem
    Sep 2011
    Pondusfaktor
    0
    Tenkte å slenge inn noe om skolen, nå som jeg har gått her noen måneder.
    KVS Lyngdal har overgått alt av mine forventninger. Fasilitetene og skoleområdet er ekstremt bra.
    Lærerene og medelevene er også av meget høy kvalitet. Men det som kanskje er best, er miljøet.
    Miljøet blant elevene er så hinsides bra, alle blir inkludert, uansett hvem du er, hvor du kommer fra eller hvordan du ser ut.
    Det er vanskelig å forklare, men du får nesten bare ta mitt ord for det.
    Det bra miljøet og folka, kombinert med internatlivet er en enorm suksess. Man hører ikke om folk som ikke trives her.
    Uten å ha hatt så altfor mye forbindelse med Forsvaret utover HVU, så vil jeg tørre å påstå at dette er en av de bedre skolene i kongeriket å forberede seg til militær tjeneste på. Man blir svært selvstendig og vokser mye som person her, dette merker jeg selv etter bare røft 5 måneder på skolen.
    KVS Lyngdal gjør skolegang til så mye mer og gjør det så mye triveligere enn mange andre skoler gjør.
    Og, om du ikke er kristen, så ikke la deg skremme av at skolen er det. Dette har bydd på alt annet enn problemer for meg som u-kristen i alle fall.

Nå tenker du kanskje " jaja, sikker flott og grei skole det der, men han overdriver nok litt..". Og tenker du det, så vil jeg bare si, at jeg tenkte akkurat det samme når jeg satt å leste på hjemmesiden til skolen, før jeg begynte, om gamle elever som anbefalte skolen. Jeg tenkte at det må da finnes grenser for hvor bra en skole får blitt.. Men, jeg overdriver virkelig ikke når jeg skriver det jeg gjør her, og tror ikke du finner en annen elev her som mener noe annet heller.

Så, lurer du på hvor du skal søke til høsten..Så har du svaret her!

Menig
    Ble medlem
    Feb 2012
    Pondusfaktor
    0
    Minner om søknadsfrist til Kvs 1.mars. I høst hadde vi to elever igjennom spes-opptak. begge hadde gått her: http://kvslyngdal.no/friluftslivekstremsport. Om du lurer på noe- PM oss. Velkommen som søker!

Menig
    Ble medlem
    Feb 2012
    Pondusfaktor
    0
    En av gutta på filmen fra fallskjermjegeropptaket er fra oss http://www.youtube.com/watch?v=cXGwb...ature=youtu.be

Milrab - Milforum - Nettbutikk - Militært Utstyr - Friluftsliv

Trådinformasjon

Users Browsing this Thread

1 stk leser denne tråden nå (0 er registrert og 1 er gjester)

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •