milforum.net - fra  sikkerhetspolitikk til stridsteknikk

Milforum - Fra sikkerhetspolitikk til stridsteknikk
Liker Liker:  0
Viser resultatene 1 til 3 av 3

Tråd: 24v adapter.

Milforum reservist
    Ble medlem
    2006
    Nevnt
    0 innlegg
    Sitert
    0 innlegg

24v adapter.

Hepp.
    Noen som vet hvor jeg kan oppdrive en strømadapter til bruk i Mb feltvogn, sånn at man ender opp med en brukandes 12v sigarett tenner plugg.

OR-4 Korporal (T60)
    Ble medlem
    2007
    Nevnt
    1 innlegg
    Sitert
    0 innlegg
    Noe spesiell grunn til at du trenger sigarett tenner? Mobillading og lignende kan vel gjøres via en slik. http://www.clasohlson.no/Product/Pro...x?id=162515030

Evt. kan du velge litt mer avansert versjon og rigge sig uttak selv. http://powershop.as/products/Omforme...B47%7D21A.html
    Sist endret av KJ; DTG 020207A Feb 12 kl Begrunnelse: Tillegg
    Heavy is good, heavy is reliable. If it doesn't work... you can always hit them with it.

Milforum reservist
    Ble medlem
    2012
    Nevnt
    0 innlegg
    Sitert
    0 innlegg
    det er ikke noe problem å få 12V ut av en mb.. kjøp en sigaretttenner forlenger (spiral kabel) og to krokodilleklemmer. jeg kjøpte det på bilxtra, men de har det sikkert andre steder. kostet under 100 lappen. klipp av den delen som skal inn i sigarettenneren, avisoler og fest klemmene på. du må vite hvilke av disse to som er + og -, en fordel er å ha en svart og en rød klemme slik at du vet hva som er hva. Navn:		image006.jpg
Visninger:	36
Størrelse:	10,7 KB
    hvis du ser på bildet er dette 3 stk 1,5 volts batterier som til sammen gir 4,5V. det er samme prinsippet i en MB bare der bruker de 2 stk 12V batterier som gir 24V da disse er koblet i serie. sett en klemme på hver side av det ene batteriet (det viktige er at du IKKE fester den på + på det ene batteriet og - på det andre siden du da vil få 24V) hvis du har tilgang på et mulitmeter så skjønner du fort hva jeg mener. Jeg skal ikke si med 100% sikkerhet at alle MB'er har to 12V batterier, men samtlige av de jeg har vært borti har det.

User Tag List

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •