Foto:Forsvaret

Milrab - Milforum - Nettbutikk - Militært Utstyr - Friluftsliv

Tilpasset søk
Liker Liker:  0
Viser resultatene 1 til 7 av 7

Tråd: Er det et problem å fortelle foreldre?

Menig
    Ble medlem
    Feb 2011
    Pondusfaktor
    0

Er det et problem å fortelle foreldre?

Hei, har når det endelig er min tur tenkt å prøve å bli marinejer. Er fullt klar over at denne avdelingen innebærer mye hemmelighold, men det er vel ikke noe problem om man forteller foreldrene sone om at man vil bli en MJ?

Fint om jeg kunne fått svar fra noen sm jobber eller har jobbet i MJK :-)

2. Milrab - Milforum - Nettbutikk - Militært Utstyr - Friluftsliv

Korporal 1. klasse
    Ble medlem
    Jan 2009
    Pondusfaktor
    5

Re: Er det et problem å fortelle foreldre?

Sitat Opprinnelig skrevet av Ola Nordmann1995
    Hei, har når det endelig er min tur tenkt å prøve å bli marinejer. Er fullt klar over at denne avdelingen innebærer mye hemmelighold, men det er vel ikke noe problem om man forteller foreldrene sone om at man vil bli en MJ?

Fint om jeg kunne fått svar fra noen sm jobber eller har jobbet i MJK :-)
    Hei. Det er ikke noe hinder å fortelle sine foreldre dette.

Som et generelt tips er det kosher (passende/bra) å ligge litt lavt i terrenget om sine ambisjoner og senere om sitt verv i MJK. Tenker da spesielt på f.eks. Facebook og lignende.

Lykke til!

(Jeg tilhører for øvrig ikke MJK.)
    Insa.

Menig
    Ble medlem
    Feb 2011
    Pondusfaktor
    0

ok. takk for svar Holder en ganske lav profil om mine planer for fremtiden ja. Om kompiser spør sier jeg som regel. " vet ikke ass... kanskje noe i militæret" :P

Sersjant 1. klasse
    Ble medlem
    Nov 2006
    Pondusfaktor
    7

Når man er innkalt til diverse opptak/intervjuer så kan ofte en hovedregel være at man ikke informerer flere enn strengt tatt nødvendig. Etter man har kommet inn i en slik prosess så vil man få mer veiledning i hvordan man forholder seg til dette, hva som er greit å si og ikke. Dette gjelder også visse områder i det "sivile".

For all del, trenger ikke å ta helt av. Bare ha et sunt forhold til det.

Rekrutt
    Ble medlem
    Aug 2013
    Pondusfaktor
    0
    Hahaha :P jeg likte denne tråden!
    Hørtes ut som: "Jeg skal bli en av Norges hardeste menn, men først må jeg spørre mamma." xD

men fra spøk til revolver... Mamma begynte å gråte :/ Vi bor rett i nærheten av der Simon Tokle vokste opp (en av de som strøk med i vei bomben som Trond Bolle også omkom i) , og mamma kjente visst foreldrene hans eller noe slikt. Hadde håpet på en annen reaksjon, men hun sa etterpå at: Det verste av alt er at jeg tror at det er noe du kunne bli skikkelig god på osv.

Verre med pappa da. Jeg nevnte det såvidt i bilen på tur til hytta, at jeg synes MJK hørtes spennende ut. Han bare så på meg og sa: hahaha! duja... :P
    Ingen støtte å få der i gården :P

Ellers er det jo ingen hindring å vente til etter opptaket med å si det Det er jo heller ingen ting galt som kan komme av det heller.

Korporal
    Ble medlem
    May 2007
    Pondusfaktor
    6
    Et befal jeg hadde fortalte ikke til noen at hun skulle på befalsskoleopptak en gang på 80-tallet, ikke engang hennes foreldre. Dette var vel for å ikke skape forventinger fra andre, jinxe det, ol.
    Langt å gå, løk å få!
    Treningsdagboka -> http://tinyurl.com/coglo3s

Menig
    Ble medlem
    Aug 2013
    Pondusfaktor
    0
    Om du har tenkt deg en karriere i MJK så er alt du kommer til å høre av venner å bekjente at du aldri kommer til å klare det, men så lenge du bestemmer deg selv for det og gir 110% så er alt mulig.

Milrab - Milforum - Nettbutikk - Militært Utstyr - Friluftsliv

Tilpasset søk

Trådinformasjon

Users Browsing this Thread

1 stk leser denne tråden nå (0 er registrert og 1 er gjester)

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •