SPESIALJEGER.NET
Opptaksforum på Milforum - Spesialjeger.net

Nytt opptaksforum - Spesialjeger.net
Kun for dere som ligger i trening til opptak. Trykk på bildet for mer info!

Viser resultatene 1 til 3 av 3
    Rekrutt
    Ble medlem
    Jul 2011
    Liker (gitt)
    0
    Liker (mottatt)
    0
    Nevnt
    0 innlegg
    Sitert
    0 innlegg
    PONDUS
    Basert på brukerens evne til å gi ris/ros (stjerna), mottatte likes, antall innlegg og fartstid
    0

Minedykker 2011!

Ohoy. Da var planen for høsten klar. Et drøyt halvår med spesifikk trening og deretter Minedykkeropptak. Etter to år i Hæren, blir det greit å komme seg litt til sjøs. Noen andre som har lignende planer? (Veldig dødt underforum!)

Har alltid hatt interessen for jegertjeneste. Tanken originalt var kystjeger, men havnet isteden på HBS - med et helt annet fagfelt enn ISTAR. Nå vender jeg derimot retningen mot Marinens Jegervåpen og Minedykkerkommandoen. Mange grunner til det, men mest av alt på grunn av utfordringen det ligger i å besto opptaket og fullføre utdanningen. Å være en del av en prioritert avdeling, har alltid vært et stort ønske. Det er heller ikke feil med den varierte tjenesten jeg får inntrykk av at kommandoen driver med - og etterspørselen både nasjonalt og internasjonalt. Ikke minst, vil det være givende å ta spregningskompetansen min hakket videre fra 1 Alpha og over til Bravo.

Er veldig spent og gleder meg mer enn jeg gruer meg til opptaket. Har erfaring fra opptak og mestring / hattjeneste tidligere, men det er klart dette blir noe annet. Kravene som stilles er veldig overkommelige. Det som blir en utfordring er vanntesten! Nevnes som vanlig ikke hva som skal testes. Det gjør det en smule vanskelig å trene spesifikt. Eneste MDK ville svare på det var at det hjalp å være fortrolig i vann. Kommer nok til å trene på KJKs svømme og dykke krav i tillegg til utfordre meg selv med øvelser som f.eks holde pusten lengst mulig under vann og lignende.

Hvis det er noen som har tips eller tricks opp mot trening / opptaket (som er offentlig), ville jeg satt pris på det.

- Landkrabbe

Rekrutt
    Ble medlem
    Jul 2011
    Liker (gitt)
    0
    Liker (mottatt)
    0
    Nevnt
    0 innlegg
    Sitert
    0 innlegg
    PONDUS
    Basert på brukerens evne til å gi ris/ros (stjerna), mottatte likes, antall innlegg og fartstid
    0

Re: Minedykker 2011!

Etter 5 år som sivilist vurderer jeg å komme tilbake til forsvaret. Tror jeg kommer til å søke MDK nå til høsten, og håper noen kan svare på ting som:

Hvor mye ca har en minedykker i lønn?
    Hvor mange reisedøgn i året ca?

Menig
    Ble medlem
    Jan 2014
    Liker (gitt)
    0
    Liker (mottatt)
    1
    Nevnt
    0 innlegg
    Sitert
    1 innlegg
    PONDUS
    0
    http://utdanning.no/tema/yrkesintervju/minedykker

Sent from my GT-I8190N using Tapatalk

Trådinformasjon

Users Browsing this Thread

1 stk leser denne tråden nå (0 er registrert og 1 er gjester)

Om Milforum
Milforum ® er det militære debattforumet hvor innholdet styres av brukerne. Siden 2004 har vi holdt deg oppdatert på det som er skjer innen Forsvaret, Heimevernet (HV), NATO, og det geopolitiske spenningsforholdet verden over.
Støtt Milforum
Støttemuligheter
Sosiale Medier