SPESIALJEGER.NET
Opptaksforum på Milforum - Spesialjeger.net

Nytt opptaksforum - Spesialjeger.net
Kun for dere som ligger i trening til opptak. Trykk på bildet for mer info!

Viser resultatene 1 til 2 av 2

Tråd: Spm ang MDK.

Menig
    Ble medlem
    Nov 2010
    Liker (gitt)
    0
    Liker (mottatt)
    0
    Nevnt
    0 innlegg
    Sitert
    0 innlegg
    PONDUS
    Basert på brukerens evne til å gi ris/ros (stjerna), mottatte likes, antall innlegg og fartstid
    0

Spm ang MDK.

Hei, jeg har noen spørsmål angående opptak i MDK jeg håper noen kan hjelpe meg med.

1. Sikter MDK seg inn på noe spesielt allment nivå i kandidatene? (karakter fra sesjon feks?)

2. Hvor mange blir innkalt til opptak hvert år? Og hvor mange søker?

3. Om man kommer seg helskinnet igjennom opptaket, hvor mange års kontrakt skriver du deg på?

4. Hvilke muligheter har man etter endt tjeneste ved MDK?

5. Er tidligere erfaring med dykking et krav for og komme inn til opptak?

Takker så mye for svar.

Ledende menig
    Ble medlem
    Dec 2008
    Liker (gitt)
    0
    Liker (mottatt)
    0
    Nevnt
    0 innlegg
    Sitert
    0 innlegg
    PONDUS
    Basert på brukerens evne til å gi ris/ros (stjerna), mottatte likes, antall innlegg og fartstid
    5

Re: Spm ang MDK.

Sitat Opprinnelig skrevet av TheGuardian
    Hei, jeg har noen spørsmål angående opptak i MDK jeg håper noen kan hjelpe meg med.

1. Sikter MDK seg inn på noe spesielt allment nivå i kandidatene? (karakter fra sesjon feks?)

2. Hvor mange blir innkalt til opptak hvert år? Og hvor mange søker?

3. Om man kommer seg helskinnet igjennom opptaket, hvor mange års kontrakt skriver du deg på?

4. Hvilke muligheter har man etter endt tjeneste ved MDK?

5. Er tidligere erfaring med dykking et krav for og komme inn til opptak?

Takker så mye for svar.
    1.minimum 5, fra sesjon. (kilde: http://forsvaret.no/utdanning-karriere/ ... %B8ke.aspx)

2. Usikker på om dette er gradert info, da jeg ikke kan huske å ha sett tall på dette i "åpen media". Velger derfor å ikke svare.

Les deg opp her;
    http://forsvaret.no/utdanning-karriere/ ... ykker.aspx.

Er det noe mer du lurer på så kontakt avdelingen selv (email: knmt.dfs.minedykk@mil.no). Men ikke forvent utfyllende svar. Da det å takle "usikkerhet/mangelfull informasjon". Er ansett som en viktig del, ved mange militære opptak.

PS: fant nesten all info du spør etter, finnes på forsvaret.no. Kan lønne seg i fremtiden å se igjennom offentlige kanaler. Før du spør rundt etter info.

Edit: skriveleif

Om Milforum
Milforum ® er det militære debattforumet hvor innholdet styres av brukerne. Siden 2004 har vi holdt deg oppdatert på det som er skjer innen Forsvaret, Heimevernet (HV), NATO, og det geopolitiske spenningsforholdet verden over.
Støtt Milforum
Støttemuligheter
Sosiale Medier