SPESIALJEGER.NET
Opptaksforum på Milforum - Spesialjeger.net

Nytt opptaksforum - Spesialjeger.net
Kun for dere som ligger i trening til opptak. Trykk på bildet for mer info!

Viser resultatene 1 til 6 av 6

Tråd: Bli pilot

Rekrutt
    Ble medlem
    Dec 2010
    Liker (gitt)
    0
    Liker (mottatt)
    0
    Nevnt
    0 innlegg
    Sitert
    0 innlegg
    PONDUS
    Basert på brukerens evne til å gi ris/ros (stjerna), mottatte likes, antall innlegg og fartstid
    0

Bli pilot

Jeg er en 15 år gammel gutt fra Oslo, helt fra jeg har vert bitte liten har jeg vert fasinert av fly.
    Jeg er en veldig målrettet person, og det jeg bestemmer meg for pleier jeg som oftest å nå.
    Nå går jeg i 10 klasse på NTGU (toppidretts ungdomskole) og er veldig seriøs langrennsløper som satser. Så jeg er i god form og sterk, så det er ikke de fysiske testene jeg er bekymret for.

En annen ganske stor ting er at pappa bruker briller, men mamma har bra syn, bør jeg da være bekymret for at jeg får dårlig syn?

Men jeg har en veldig sterk drøm om å bli Jagerflypilot en dag, så da lurer jeg på om noen kan gi meg noen tips om ting jeg bør øve på og bli ekstra god på?

På forhånd takk for svar

Ledende menig
    Ble medlem
    Apr 2008
    Liker (gitt)
    0
    Liker (mottatt)
    0
    Nevnt
    0 innlegg
    Sitert
    0 innlegg
    PONDUS
    Basert på brukerens evne til å gi ris/ros (stjerna), mottatte likes, antall innlegg og fartstid
    5

Re: Bli pilot

Dette er nok siden for deg: http://www.mil.no/luft/start/utdanning/ ... lygeskole/

Dårlig/bra syn er ikke nødvendivis arvelig, men individuelt (vært hos optiker?). Jeg håper du liker matte for jeg mener å huske at du må ta opp en del mattefag på VGS som er obligatoriske for å kunne bli pilot i Forsvaret. Forøvrig høres det jo ut som du har det fysiske under kontroll, så gi gass og lykke til

Rekrutt
    Ble medlem
    Dec 2010
    Liker (gitt)
    0
    Liker (mottatt)
    0
    Nevnt
    0 innlegg
    Sitert
    0 innlegg
    PONDUS
    0

tusen takk for raskt svar!

jeg har aldri vert hos optiker, men kan jo ta meg tid til det. Matten går bra nå, så jeg får prøve å fortsette med det

Sersjant
    Ble medlem
    Oct 2005
    Liker (gitt)
    299
    Liker (mottatt)
    66
    Nevnt
    10 innlegg
    Sitert
    60 innlegg
    PONDUS
    7

Heisann,

Generell studiekompetanse inngår i opptakskravene. Det kreves ingen fordypning av noe slag med mindre det har kommet endringer ila. de siste årene.

Det er ikke nødvendig å være spesielt god i matematikk eller i andre fag, men det vil jo ofte være positivt med en god innsats på skolen uansett.

Ledende menig
    Ble medlem
    Apr 2008
    Liker (gitt)
    0
    Liker (mottatt)
    0
    Nevnt
    0 innlegg
    Sitert
    0 innlegg
    PONDUS
    5

http://www.mil.no/felles/fms/utdanning/ ... nning/lfs/

Jeg bøyer meg i støvet: som Gnist sier er det ingen krav om mattefag på VGS, bare generell studiekompetanse.

Administrator
    Ble medlem
    May 2004
    Liker (gitt)
    1854
    Liker (mottatt)
    531
    Nevnt
    163 innlegg
    Sitert
    454 innlegg
    PONDUS
    22
    Oppdaterte rekrutteringssider på forsvaret.no med video:

https://forsvaret.no/karriere/utdann...gatorutdanning

Trådinformasjon

Users Browsing this Thread

1 stk leser denne tråden nå (0 er registrert og 1 er gjester)

Om Milforum
Milforum ® er det militære debattforumet hvor innholdet styres av brukerne. Siden 2004 har vi holdt deg oppdatert på det som er skjer innen Forsvaret, Heimevernet (HV), NATO, og det geopolitiske spenningsforholdet verden over.
Støtt Milforum
Støttemuligheter
Sosiale Medier