SPESIALJEGER.NET
Opptaksforum på Milforum - Spesialjeger.net

Nytt opptaksforum - Spesialjeger.net
Kun for dere som ligger i trening til opptak. Trykk på bildet for mer info!

Viser resultatene 1 til 3 av 3
    Rekrutt
    Ble medlem
    Oct 2010
    Liker (gitt)
    0
    Liker (mottatt)
    0
    Nevnt
    0 innlegg
    Sitert
    0 innlegg
    PONDUS
    Basert på brukerens evne til å gi ris/ros (stjerna), mottatte likes, antall innlegg og fartstid
    0

Krisespørsmål rundt opptak til flygeskolen!

Hei!
    Jeg leste en post på et annet forum som gjennomgikk løpet i utdanningen til å bli jagerpilot. Der ble det skrevet at man skulle gjennom en DMT-test, men det stod ingenting om hva det var eller at man ikke skal vite noe om den på forhånd. Nysgjerrig som jeg er, søkte jeg opp denne testen på google og fikk greie på hva den gikk ut på. To minutter senere leste jeg på en annen nettside at man ikke skal ha greie på hva denne går ut på på forhånd, da dette ødelegger testen.

Hva gjør jeg nå? Drømmen er å bli jagerpilot, håper ikke den er knust nå?

Håper på respons!

Forumtråden og posten:
    diskusjon.no/index.php?showtopic=946450 ... 0&st=0

2. Trond Bolle - marinejeger e-14 Tommy Fjeldheim Tenk som en kriger Bertrand-Larssen Mental Trening bli tøff Chris Ryan Bravo Two Zero Spionbasen The real Bravo Two Zero

Moderator/Årets milforumist 2016

Ble medlem
    Nov 2005
    Liker (gitt)
    270
    Liker (mottatt)
    426
    Nevnt
    83 innlegg
    Sitert
    218 innlegg
    PONDUS
    Basert på brukerens evne til å gi ris/ros (stjerna), mottatte likes, antall innlegg og fartstid
    21

Re: Krisespørsmål rundt opptak til flygeskolen!

Testen er en litt sær type psykologisk test som ble utviklet av en psykolog i Lund og først brukt med antatt suksess i det svenske luftforsvaret. Kan ikke finne noen gode studier som ser på om resultatetene påvirkes av at man kjenner til testet. Men det borde det ikke gjøre da testen har som hensikt å teste psykologiske forsvarsmekanismer som testpersonen antas ha med seg fra barndommen. Det er et test som det ikke ska gå å trene på (til forskjeld på feks IQ test og fysiske tester).

Gi gass og lykke til!
    Minsk, det nye Utopia

Sersjant
    Ble medlem
    Oct 2005
    Liker (gitt)
    299
    Liker (mottatt)
    66
    Nevnt
    10 innlegg
    Sitert
    60 innlegg
    PONDUS
    7

Re: Krisespørsmål rundt opptak til flygeskolen!

viewtopic.php?f=44&t=10750&view=next

Jeg mener det kan være greit å ikke la seg stresse unødig. Når det gjelder de delene av opptaket man ikke kan/skal forberede seg på kan det være bra å ikke ha spesielle forventninger/antakelser. Unngå unødig stress og frykt, mye av opptaket kan gjerne være spennende og artig! Dette er min egen mening, ikke nødvendigvis en universell fasit.

Trådinformasjon

Users Browsing this Thread

1 stk leser denne tråden nå (0 er registrert og 1 er gjester)

Om Milforum
Milforum ® er det militære debattforumet hvor innholdet styres av brukerne. Siden 2004 har vi holdt deg oppdatert på det som er skjer innen Forsvaret, Heimevernet (HV), NATO, og det geopolitiske spenningsforholdet verden over.

- litt besøksstatistikk
Støtt Milforum
Støttemuligheter
Sosiale Medier