milforum.net - fra  sikkerhetspolitikk til stridsteknikk

Milforum - Fra sikkerhetspolitikk til stridsteknikk
Side 1 av 3 123 SisteSiste
Viser resultatene 1 til 40 av 106

Tråd: Hvilken mobiltelefon har du og hvorfor?

OF-3 Major
    Administrator
    NK Milforum

Ble medlem
    2004
    Nevnt
    272 innlegg
    Sitert
    517 innlegg

Hvilken mobiltelefon har du og hvorfor?

Mobilen er utbredt og det er antall modeller og funksjoner også. Kort og godt - hvilken mobiltelefon har du og hvorfor? Hva er du ikke fornøyd med ved din nåværende mobiltelefon?

Kjør debatt!

OR-4 Korporal (T60)
    Ble medlem
    2006
    Nevnt
    1 innlegg
    Sitert
    1 innlegg

Re: Hvilken mobiltelefon har du og hvorfor?

Jeg har nå htc hd 2 og nokia e52 på tvillingkort.
    E52: veldig bra batteritid og liten og nett. God til å prate med og har fm radio selv om jeg slitt litt med den. Altså svært god til primæroppgaven, holde deg tilgjengelig over tid på telefon. Derimot er den litt lealøs og mistenker den vil bli svak rundt bakdekselet etterhvert.Den er også håpløs til alt som har med mail og internett å gjøre grunnet liten skjerm og ikke fulltastatur.

hd 2: Fikk denne for en ukes tid siden så ingen ekspert enda men fantastisk skjerm,svært god mail-funksjon..Tastaturet fungerer godt etterhvert dom jeg blir vandt men for lange mailer og dokumenter går jeg fortsatt over på pc. Internett er en fryd og funker veldigt godt også til musikk og video.
    Begge er valgt av jobb.
    "You are overreacting, and you can't spell overreacting without ovary. You're a girl"

OR-4 Korporal (T60)
    Ble medlem
    2005
    Nevnt
    218 innlegg
    Sitert
    359 innlegg

Måtte skrote min aldrende Nokia (Confusing People) 6110 Navigator fordi Earlybird dumpa den i kaffekoppen til farmora si i sommer.

Fikk nevene i den fordi den hadde GPS jeg kan ratte etter, og fordi den hadde større skjerm så Old Man Grumpy ser bildene han tar bedre.

Erstatninga i sommer ble Nokia N97 mini, som er altfor avansert for meg men som har gratis GPS (man kjøper en vare én gang, ikke gjentatte ganger må vite!) og WLAN, blåtann +++.
    Meget god GPS å ratte etter, gleder meg til å teste den i ytlandet - fikk testa GPSen i NL i sommer, får med meg Køben om noen uker og waypoints smeller jeg rett inn, på gammeltelefonen var det ikke like enkelt å få gjort.

Som foto går også waypoints til laptop ved pålogging der, det er kjekt med backup og at jeg kan o.f automatisk dit mener jeg er et pluss, da.

Drawback er at thoutch-skjerm trekker jaevelsk med strøm, manualen hevder over 400 timer standby men det er såfremt skjermen er kobla av med loddebolt, tror jeg. Men med billader og 230V hjemme & på jobb skal det vel godt gjøres jeg går tom med det første - har sågar solcellepanel jeg kan koble på billaderen og hente strøm fra oven - skjønt da må det være godt med sol, ellers tar solcellepanelet strøm fra mobilen (sic).

Jeg holder meg nok til Nokia enda noen år, starta med en Panasonic i 1994 men ellers har det kun vært No Kia for alle penga.
    Shaking the ground with the force of a thousand guns

OR5+ Vingsersjant
    Ble medlem
    2009
    Nevnt
    47 innlegg
    Sitert
    139 innlegg

Har holdt meg til HTC de siste årene og har nå en Touch2.

Ulemper:
    Windows OS.
    Har en tendens til å bli treg når antall MMS/SMS bikker 400, uvisst av hvilken årsak (les: har ikke giddet å lete etter løsning annet enn å slette..)
    Avspilling av musikk fra minnekort er litt "pussig" da den har en tendens til å "fomle" i filene og bruke tid på å reorganisere biblioteket.
    Videoavspilling er skjit.. Ikke video typ mobiltelefonformat, men divx og andre film-formater.
    Litt liten skjerm.

Fordeler:
    Windows OS. Med Windows Live og Myphone tjenestene har jeg OTA synkronisering av kalender, bilder, kontakter, mail etc. uten å være avhengig av "egen" exchange server. Funker som gull!
    Mulighet for, på eget ansvar selvfølgelig, å tweake noe så inn i granskauen mye med egenkomponert OS-oppsett med skins, applikasjoner etc. Har ikke forsøkt selv ennå, men skal ila. høsten/vinteren se på muligheten for å koke i hop noe "eget"..

Alt i alt oppsummert er dette en telefon "helt på det jevne", dvs. et kompromiss-produkt som tar alle de delvis-gode idéene fra andre modeller og putter det sammen til en helt grei telefon som ikke gir noen bakoversveis eller er en "WOW" faktor i livet (snarere tvert i mot..). På en måte litt nerde-telefon..
    Bumpibump TM

OR-2 Visekorporal (T35)
    Ble medlem
    2007
    Nevnt
    0 innlegg
    Sitert
    0 innlegg

Sony Ericsson Vivaz.

Eneste grunnen til at jeg kjøpte den var for å kunne skype med dama til 9 kroner døgnet. Blir litt billigere enn å ringe til utlandet hver dag.
    Virker som en grei telefon, men har ikke satt meg helt inn i den.
    Praege!

Milforum reservist
    Ble medlem
    2008
    Nevnt
    0 innlegg
    Sitert
    0 innlegg

Har en Samsung Galaxy S.

Kjempefornøyd med telefonen!
    Bra kamera (i lys vel og merke), 720p HD Film, kjempegod browser med mulighet for flere vindu. Android med de geniale skrivebordene med widgets på, så har oversikt over daglige gjøremål, vær, hurtigknapper for wifi, gps, sync og lysstyrke på skjermen. Bra kalender, og SMS/MMS funksjon.

Fordelen er også android market, så hvis man trenger en funksjon, er det stor sansynlighet for at den finnes for nedlasting der :) (kun gratisprogrammer i norge, men det kan løses).

Kjekt med spotify på mobilen også.

Har funnet ut at det er en fordel med fri bruk av internett på den, da googleMaps, internett/epost, facebook og spotify tar en del MB, og synes det er verdt prisen at jeg kan bruke det så mye jeg vil.

Hvordan funker det der med skype RogerW?
    Befinner meg mye i nederland, og har jobbtelefon, men hadde vert greit å ha en billigere måte å holde kontakt med dama på.. Nå går det i telefon og skype PC-PC.

OR-2 Visekorporal (T35)
    Ble medlem
    2007
    Nevnt
    0 innlegg
    Sitert
    0 innlegg

Kan ikke vi to bytte plass? Dama bor jo i Nederland. :p

Skaff skype på to telefoner (tror det krever android 2.1, men er veldig usikker) og så ring over 3g, eller koble til trådløst nettverk og ring. Det blir akkurat som å ringe fra pc.

Skype til mobil kan lastes ned fra skypes egen side mener jeg.
    Praege!

Milforum reservist
    Ble medlem
    2008
    Nevnt
    0 innlegg
    Sitert
    0 innlegg

Hehe :p

Okei, da mister det poenget for min del når jeg like så godt kan bruke pc :)

OR-4 Korporal (T60)
    Ble medlem
    2005
    Nevnt
    8 innlegg
    Sitert
    2 innlegg

Har en Blackberry Storm.

Beste med Blackberry er e-post, og muligheten for kryptering av det samme.
    ΜΟΛΩΝ ΛΑΒΕ

OR-2 Visekorporal (T35)
    Ble medlem
    2010
    Nevnt
    0 innlegg
    Sitert
    0 innlegg

Har iPhone 3G.

Jeg er ekstremt fornøyd med brukergrensesnittet til iPhone samt at du kan få så mange programmer til telefonen. Er klar over at f.eks HTC kommer med mye likt, og det er absolutt et alternativ når nåværende mobil skal destrueres.

Eneste minuset er at mobilen har blitt en del treger etter å ha oppgradert programvaren til iOS4. Men det har jo sammenheng med at prosessoren ikke er så godt egnet til den typen program.

Designmessig så synes jeg mobilen er "flawless". Herlig berøringsskjerm, genial lydløs-knapp, og et generelt stilistisk flott design gjør at mobilen ser ganske så bra ut!
    Liker også at ikonene ikke er så utrolig store, noe som HTC-mobilene har en tendens til. Vet at jeg ikke kommer til å like det om 30 år når jeg ser dårlig. Men nå er det kult!
    "Bli det du kan bli"

OR-4 Korporal (T60)
    Ble medlem
    2004
    Nevnt
    26 innlegg
    Sitert
    209 innlegg

Om du har problemer med iOS4 og iPhone 3G, så kan du prøve følgende:

Skru av Spotlight.

Instillinger/Generelt/Hjem-knappen/Spotlight-søk/ fjern alle anhukninger.

Deretter:

Tvungen avslåing to ganger på rad (hold ned begge knappen på iPhone i 10-15 sek, og ignorer skjermen). Når telefonen er avslått, vent 10- 15 sek, for deretter å slå den på igjen på vanlig måte. Gjenta en eller to ganger.

Det hjalp på min telefon i alle fall.

En annen ting som kan hjelpe er å gjenopprette telefonen som fabrikkny via iTunes.

ellers, så slenger det litt tips og triks her:ipod1.no/forum/viewtopic.php?f=153& ... p;start=30
    two to the heart, one to the mind...

OR-2 Visekorporal (T35)
    Ble medlem
    2010
    Nevnt
    0 innlegg
    Sitert
    0 innlegg

Takker så meget for tips!

Hva er spotlight-søk, forresten?
    "Bli det du kan bli"

OR-2 Visekorporal (T35)
    Ble medlem
    2010
    Nevnt
    0 innlegg
    Sitert
    0 innlegg

Tips prøvd og funnet delvis i orden. Noen steder er det blitt raskere på, men ved åpning av SMS, så tar det fortsatt unødvendig lang tid.
    "Bli det du kan bli"

OR-4 Korporal (T60)
    Ble medlem
    2005
    Nevnt
    218 innlegg
    Sitert
    359 innlegg

I ettertid har jeg funnet ut at Polars puls-dingser "skal" virke opp mot N-97 mini - googler man sånt ser man at det er visse softwarefeil ute og går, men det skal la seg gjøre å bruke "magebelte" fra Polar og GPS på telefonen slik at man ikke bare logger tempo, rute etc men også puls (O2-opptak ??) og får lagra direkte til pc etter løpeturen.

Men har de blåtanndingsen fra Polar på XXL eller en av de andre sjappene jeg har vært innom (inkl. Løplabbet) ? Naj.

OR-2 Visekorporal (T35)
    Ble medlem
    2010
    Nevnt
    0 innlegg
    Sitert
    0 innlegg

Få deg en android-telefon eller iPhone, Gehenna! Der har du runtracker og kanskje det noe bedre Endomondo! Det er ikke tilrettelagt for pulsmåling dog, men som en avstandsmåler, skal de visstnok fungere veldig godt!
    "Bli det du kan bli"

OR-4 Korporal (T60)
    Ble medlem
    2005
    Nevnt
    218 innlegg
    Sitert
    359 innlegg

Avstandsmåler har jeg i GPSen, jeg spekulerer på pulsmåler.

MacKintosh suger.

OR-2 Visekorporal (T35)
    Ble medlem
    2010
    Nevnt
    0 innlegg
    Sitert
    0 innlegg

Sitat Opprinnelig skrevet av Gehenna
    MacKintosh suger.
    De lærde strides.
    "Bli det du kan bli"

OR-4 Korporal (T60)
    Ble medlem
    2005
    Nevnt
    218 innlegg
    Sitert
    359 innlegg

Sitat Opprinnelig skrevet av Jong
    MacKintosh suger.
    De nærde strides.
    Sånn, fiksa skrivefeilen din.

OR-2 Visekorporal (T35)
    Ble medlem
    2010
    Nevnt
    0 innlegg
    Sitert
    0 innlegg

Sitat Opprinnelig skrevet av Jong
    MacKintosh suger.
    De nærde strides.
    Sånn, fiksa skrivefeilen din.
    Mottatt.
    "Bli det du kan bli"

OF-2 Rittmester
    Moderator
    S-1 Milforum
    SPONSOR

Ble medlem
    2006
    Nevnt
    613 innlegg
    Sitert
    2648 innlegg

Sv: Hvilken mobiltelefon har du og hvorfor?

Så dere trodde jeg hadde iPhone?

http://www.huffingtonpost.com/entry/...0a372181b0c0f?

.
    .
    .
    Those who beat their swords into plowshares will plow for those who don't.

21. Liker 93A likte dette
    OR-7 Stabssersjant
    Ble medlem
    2005
    Nevnt
    90 innlegg
    Sitert
    520 innlegg

Noe bra kamera på den der eller?
    "Gjør Ret, Frygt Intet"

OR-0 Milforum rekrutt
    Ble medlem
    2016
    Nevnt
    0 innlegg
    Sitert
    1 innlegg

Xperia Z4, hadde vært artig å få SE på den og teste

OR-4 Korporal (T60)
    Ble medlem
    2012
    Nevnt
    57 innlegg
    Sitert
    415 innlegg

iPhone for den er best, sån er det med den saken.
    Trenger bare litt flaks, så går det godt

25. Liker Rittmester likte dette
    OR-7 Stabssersjant
    Ass S-3 Milforum

Ble medlem
    2005
    Nevnt
    235 innlegg
    Sitert
    322 innlegg

Apple var ledende innenfor det dem drev med før. Idag, not so much... Android pleide å være ganske uslepen, men gjør idag det samme iOS gjør, bare mye, mye bedre IMHO. Innovasjon døde hos Apple samtidig med Steve Jobs.

Mine tre siste telefoner var:
    - iPhone 5S
    - iPhone 4S
    - iPhone 3G

Mine tre siste tablets var:
    - iPad Air 2 (nåværende)
    - iPad Air
    - iPad 2

Jeg har også en Macbook Air, som jeg kjøpte i et svakt øyeblikk i 2012 da jeg plutselig trengte en veldig lett og bærbar reisedata. Altså vet jeg godt hva Apple-produkter dreier seg om, og har faktisk godt belegg for å kunne mene noe om / hate på produktene dems. Og jeg HATER MacOS. Verre enn kreft.

Nå om dagen har jeg en Google (Huawei) Nexus 6P, som kjører seneste Android OS, og med et Google Project Fi abonnement. Dette abonnementet gir meg følgende:
    - Fast måneds-/grunnpris på 20 USD for abonnementet, pluss en datapakke man selv velger størrelsen på, i 1GB inkrementer til 10 USD per stykk. Mitt abonnement er på 20+10 USD (1GB) per måned.
    - Amerikansk telefonnummer.
    - Gratis samtale og SMS i USA
    - Gratis samtale og SMS i deler av Canada og Mexico (Google har samarbeidsavtaler med de største mobiltelefoni-leverandørene i USA, Canada og Mexico)
    - Flat pris på 10 USD per Gigabyte med data, i hele verden (eller ihvertfall 140 land - inkludert føkkings Papua New Guinea, and counting) - altså har Google samarbeidsavtaler med leverandører og nettverk i alle disse landene og kan tilby denne roamingtjenesten.
    - Gratis SMS ellers i utlandet, og 20 cent per minutt for å ringe ut av USA eller for å ringe/tale når en er i utlandet.
    - Telefonen / abonnementet roamer automatisk- og logger seg på trusted WiFi nettverk, og bruker dette nettet til tale for å spare deg for kostnader ved å bruke mobilnettet i utlandet til f.eks. tale. Telefonen evner også å selv bedømme når signalet i hhv. mobilnettet eller WiFi-nettet er for dårlig for tale (som f.eks. innendørs, for mobilnett), og velger/skifter selv til beste løsning. Alt dette går forøvrig over en kryptert VPN.
    - Man betaler kun for den data man faktisk bruker, altså 1 cent per megabyte. Man blir altså ikke fakturert 10 USD per påbegynte Gigabyte, men heller ned på cent-nivået. Bruker jeg f.eks. mindre enn min 1GB / 10 USD i en syklus, så får jeg resterende beløp til gode på neste faktureringssyklus.
    - Tjenesten er fullstendig og sømløst integrert med resten av Google sine produkter og tjenester, som f.eks. Google Search, Drive, Calendar, Contacts, Gmail, Productivity Suite, Maps, Translate, YouTube, Play (Google sin Appstore) og så videre - så telefonen ser på hva jeg driver med på internett og "lærer" hvem jeg er og hva jeg gjør. Dette er ikke noe alle liker like godt, men jeg har ikke noe problem med det ihvertfall (og man kan uansett selv bestemme hvor mye man vil slippe Google/telefonen inn på privatlivet sitt).

Når det gjelder selve telefonen:
    - Veldig polert og responsivt operativsystem, skjerm og brukergrensesnitt - Android pleide som sagt å være ganske firkantet og lite fint å se på, da i forhold til iOS, men ting har kommet seg VELDIG de senere år!
    - Ligger godt i hånden, og har intuitiv layout på knapper.
    - Mobilkamera selv en fotosnobb slik som meg faktisk er imponert over - herunder også funksjonaliteten i selve kamera-appen. Her vil jeg også trekke fram måten kameraet lar en ta- og så stifter sammen panoramabilder, inkludert denne her Google Photosphere funksjonen, som er innebygd og VELDIG imponerende. Kameraet gjør også en særs god jobb i dårlige lysforhold, og kvaliteten på HDRen er veldig god også. Kameraet er faktisk så bra, at jeg tidvis fint kan la min prosumer Canon DSLR ligge, til fordel for å bare bruke mobilkamera.
    - Android har ikke samme føkkings trådstyrte barnepass overformynderi, mongo-gjøre-kun-som-Apple-vil-du-skal-gjøre opplegget rundt seg, og man slipper å bruke den HELVETES SATANS JÆVLA iTunes-mannskit makkverket av et program om man vil ha noe inn eller ut av telefonen - og gir deg også tilgang til filsystemet på operativsystemet. Ut av esken kan man ikke skade telefonen ved å gjøre sistnevnte, men rooter man telefonen (kalt "jailbreaking" på Apple-språket) så får man mange flere muligheter, herunder også å i verste fall ødelegge telefonen.
    - Og sist og ikke minst: Dette er en smarttelefon som ligger helt opptil- og i flere tilfeller også overgår det en tilsvarende top-of-the-line Apple 6Superduper presterer og har av funksjoner/funksjonalitet, også hardwaremessig, og til halve prisen av en slik telefon.

Hvorfor folk fortsatt sverger til iPhone og Apple generelt... det skjønner ikke jeg ass (sikkert mye de samme grunnene til at folk stemmer på Arbeiderpartiet valg etter valg etter valg - fordi "det er så trygt, og jeg har alltid gjort det, og det har foreldrene mine også gjort, fordi dem og synes det er så trygt, og har alltid gjort det"). Når jeg skal ha meg ny tablet så skal jeg ha en Google Pixel-C, eller eventuelt den som kommer etter Pixel-C.

tl:dr - Apple suger skitten bøttelut med diarè i seg.
    Elite Som En Trensoldat

OR-6 Oversersjant
    Ble medlem
    2009
    Nevnt
    76 innlegg
    Sitert
    493 innlegg

Hvilken mobiltelefon har du og hvorfor?

Får mobil av jobben jeg så da blir det Apple.
    En ting skal Apple ha, som foreldre er det lettere å styre ungene sine Ipad'er og hvilken rettigheter og hva de kan gjøre med de; der var Android dårligere tidligere men mulig Google/Alphabet har bedret seg på dette siste året.

Sent from my iPhone using Tapatalk

OR-5 Sersjant
    Ble medlem
    2006
    Nevnt
    24 innlegg
    Sitert
    88 innlegg

Nokia 1616 privat. En eller annen Samsung smart utlevert fra jobben... Har tidligere hatt smarttelefon privat, men valgte å finne fram min gamle Nokia når smarttelefonen gikk i stykker. Ville ikke ha ny smarttelefon når jeg så hvor mye tid jeg brukte - ville prioritere familie og barn.
    Det er bedre å ta toget med NSB enn å fly med LSD.

OF-2 Rittmester
    Moderator
    S-1 Milforum
    SPONSOR

Ble medlem
    2006
    Nevnt
    613 innlegg
    Sitert
    2648 innlegg

Sitat Opprinnelig skrevet av MMB Vis post
    Blablabla...Android...Blablabla...D iaré...Blablabla
    Vi som har sett Lyset vet bare at iPhone er best, og trenger ikke lene oss på slike verdslige 'argumenter'.
    Those who beat their swords into plowshares will plow for those who don't.

30. Liker NK Milforum likte dette
    OR-6 Oversersjant
    Årets milforumist 2018
    SPONSOR

Ble medlem
    2006
    Nevnt
    197 innlegg
    Sitert
    379 innlegg

iphone fordi jeg fikk den på jobben. For øvrig:

There is nothing that can't be solved by the proper use of high explosives.

32. Liker Znuddel, 93A, Kdo_Under likte dette
    OF-1 Fenrik
    Moderator

Ble medlem
    2010
    Nevnt
    322 innlegg
    Sitert
    382 innlegg

Samsung Galaxy S5, funker strålende

Ja, også det @MMB sa. "An iPhone is a like a golden buttplug: overpriced crap for assholes"

"Whoever reads history with a mind free from prejudice cannot fail to arrive at a conviction that of all military virtues, energy in the conduct of operations has always contributed the most to the glory and success of arms"

34. Liker MMB, 93A, Znuddel likte dette
    OR-7 Stabssersjant
    Ble medlem
    2014
    Nevnt
    191 innlegg
    Sitert
    879 innlegg

Kjører iphone6 med BlackberryWorkConnect som er i samme klasse som SEM52N.

Ny CEO i kompaniet var sjef i ARM før og valget av telefon var derfor en "executive decision".

At det koster en formue i forhold til en vanilla Android er kanskje ikke så viktig i dagens situasjon med innsparinger og oppsigelser.

iPhone er ok men savner back-knappen som man får med Androids.

KIA board:

Navn:		IMG_0516[1].JPG
Visninger:	260
Størrelse:	1,60 MB

Forøvrig var BBerry veldig bra til jobbmail og haddet QWERTY som gjorde at skriving gikk fort.
    Lookup på kompaniets addresselister fungerte også veldig bra.

Apper og den slags var fryktelig dårlig men det gikk an å surfe på en grei måte.

OR-4 Korporal (T60)
    Ble medlem
    2013
    Nevnt
    63 innlegg
    Sitert
    331 innlegg

Har iPhone6 gjennom jobben, den funker helt greit til det jobben trenger den til - holde kontakten med omverden via mail, sms og ringer når folk vil ha tak i meg. Funker også fint å lese vedlegg i mailer type pdf, og feks. litt tyngre P&ID'er går overraskende greit å bli kloke på da det er overraskende greit å zoome. Så lenge jeg husker på å lukke ned bakgrunnsapper holder batteriet greit, ok kamera teller positivt og de fleste appene jeg trenger funker greit (bedriftsnett, fjøsboka, wordfeud...).

Hadde jeg kunnet velge sjøl så hadde jeg aldri valgt telefonverdens svar på Nord-Korea, men den gjør nå en gang jobben uten tull, og det er faktisk det viktigste i jobbsammenheng. Hilsen Apple-hater.

OR-4 Korporal (T60)
    Ble medlem
    2014
    Nevnt
    33 innlegg
    Sitert
    211 innlegg

Har iPhone 6 fordi Apple sier det er best
    "The shitter was full" - Eddie

38. Liker Rittmester, NK Milforum likte dette
    OR-7 Stabssersjant
    Ass S-3 Milforum

Ble medlem
    2005
    Nevnt
    235 innlegg
    Sitert
    322 innlegg

Folk vil bedras. Sauer ass... ;-)
    Elite Som En Trensoldat

OR-4 Korporal (T60)
    Ble medlem
    2014
    Nevnt
    33 innlegg
    Sitert
    211 innlegg

Noen er geeks som liker å knote med telefonen, konfigurere og dille.
    Andre vil bare ha en telefon som alltid fungerer med alt av app'er etc.
    Samme med datamaskin. Noen vil ha Windows og knote med drivere, installering etc.

Derfor jeg blir tvunget til Windows på jobb, og har Mac hjemme. Har aldri gjort en dritt på maskinen hjemme utenom å bruke den. Står på hele året i hvilemodus og blir kun slått av en gang i året når vi drar på sommerferie.
    "The shitter was full" - Eddie

41. Liker NK Milforum likte dette
    OR-6 Skvadronsmester
    Ble medlem
    2005
    Nevnt
    94 innlegg
    Sitert
    337 innlegg

Sitat Opprinnelig skrevet av Eisenhower Vis post
    Samsung Galaxy S5, funker strålende

Ja, også det @MMB sa. "An iPhone is a like a golden buttplug: overpriced crap for assholes"

Har same telefonen. Eit lite problem, litt lite lagringskapasitet. Siklar etter ein S7 egde.

OR-4 Korporal (T60)
    Ble medlem
    2011
    Nevnt
    16 innlegg
    Sitert
    109 innlegg

Sony Xperia Z5 Compact her i gården. Fordi Android, hendig størrelse, bra ytelse og batteri, tåler vann og har plass til eksternt minnekort. I tillegg anskaffet et "heavy-duty" cover fra en produsent med det festlige navnet Love Mei, så da slipper man også å uroe seg for konsekvenser av idiot-designet med bakside av glass.
    Minus med telefonen er nevnte bakside og mye bloatware fra Sony. En Nexus-utgave av Z5 med bakdeksel i gummiert plast eller metall hadde vært ideelt.
    Ved kølle skal ondt fordrives!

OR-5+ Senior kvartermester
    Ble medlem
    2010
    Nevnt
    204 innlegg
    Sitert
    1569 innlegg

Kjører en Samsung ativ s, hvilket i praksis er en S4(IIRC), bare at den kjører Windows Phone. Fungerer greit, men ikke så mange apper å velge i mellom. Men det trenger jo nødvendigvis ikke bare å være negativt.
    Æ syns atomkrig e for jævlig / Men at høsten kan vær fin

OF-1 Fenrik
    Moderator

Ble medlem
    2010
    Nevnt
    322 innlegg
    Sitert
    382 innlegg

Sitat Opprinnelig skrevet av magskor Vis post
    Har same telefonen. Eit lite problem, litt lite lagringskapasitet. Siklar etter ein S7 egde.
    Ja, der sier du noe. Kjøpte like så godt et kort på 128 Gb for å være helt sikker på å ha nok, men kunne godt vært 32 Gb internminne I stedet for "bare" 16.
    "Whoever reads history with a mind free from prejudice cannot fail to arrive at a conviction that of all military virtues, energy in the conduct of operations has always contributed the most to the glory and success of arms"

OR-6 Oversersjant
    Ble medlem
    2009
    Nevnt
    76 innlegg
    Sitert
    493 innlegg

Når det er sagt; jeg forstår poengene til en del som er misfornøyd med Apple men det blir litt drøyt å si at det selskapet i verden med høyest verdisetting (over 700 Milliarder USD) og en av de aller sterkeste merkevarene i verden ikke vet hva de holder på med.

Det er vel heller sannsynlig at dere ikke er i målgruppen for Apple og dere derfor føler at produktet ikke passer for dere.

Husk at det er bare en illusjon å tro at en kan lage en mobil som vil bli tatt like godt imot hos alle brukergruppene. Apple går ganske enkelt på masse markedet og ikke nisjene.

Sent from my iPhone using Tapatalk

47. Liker NK Milforum, 4312 likte dette
    OR-7 Stabssersjant
    Ble medlem
    2005
    Nevnt
    90 innlegg
    Sitert
    520 innlegg

Hva er dette for snusfornuftig nedriving av hipsterkonflikten mellom ateister og eple-fans? Blir ikke krig i verden hvis folk skal drive på sånn.
    "Gjør Ret, Frygt Intet"

49. Liker Kdo_Under, Dinger likte dette
Side 1 av 3 123 SisteSiste

Lignende tråder

1. Mobiltelefon i førstegangstjeneste
    By kakefat in forum 08 Sivile sambandsløsninger
    Svar: 17
    Nyeste innlegg: DTG 232002A May 10,
  2. Mobiltelefon
    By NK Milforum in forum 08 Sivile sambandsløsninger
    Svar: 28
    Nyeste innlegg: DTG 051656A Feb 07,