SPESIALJEGER.NET
Opptaksforum på Milforum - Spesialjeger.net

Nytt opptaksforum - Spesialjeger.net
Kun for dere som ligger i trening til opptak. Trykk på bildet for mer info!

Viser resultatene 1 til 5 av 5
    Rekrutt
    Ble medlem
    Mar 2010
    Liker (gitt)
    0
    Liker (mottatt)
    0
    Nevnt
    0 innlegg
    Sitert
    0 innlegg
    PONDUS
    Basert på brukerens evne til å gi ris/ros (stjerna), mottatte likes, antall innlegg og fartstid
    0

GSV, normalt fargesyn(?) og jegertjenester.

Hei

Stiller GSV krav om normalt fargesyn?
    Har seg slik at jeg er fargesvak, men har lyst på en heftig førstegangstjeneste.
    Hvilke tjenester ligger hakket under fallskjermjegertroppen i forhold til det fysiske og psykiske?

Mvh
    CsR

Guest

Re: GSV, normalt fargesyn(?) og jegertjenester.

på sesjon fikk jeg beskjed om at jeg ikke kunne bli grensejeger pga. nedsatt fargesyn, så går ut i fra det er likt for alle jegertjenester..
    egentlig synes jeg det er helt latterlig at de tar inn folk med nedsatt syn, men ikke folk som scorer 9/9 på syn, men som har nedsatt fargesyn. spesielt på GSV, hvor jeg tviler sterkt på at 100% fargesyn faktisk er relevant til tjenesten.
    problemet er at folka som har bestemt dette, ikke vet nok om hva det faktisk vil si å være fargeblind.

men men, satser på endel action i stormesk i Pbn :)

Korporal 1. klasse
    Ble medlem
    Mar 2008
    Liker (gitt)
    1
    Liker (mottatt)
    4
    Nevnt
    3 innlegg
    Sitert
    11 innlegg
    PONDUS
    Basert på brukerens evne til å gi ris/ros (stjerna), mottatte likes, antall innlegg og fartstid
    6

Hvor har du hørt at GSV krever perfekt fargesyn? Jeg har nemlig en mail liggende i systemet mitt et sted som avkrefter det.
    Who needs 72 virgins? How about 72 slutty women who know what they are doing?

Guest

Sitat Opprinnelig skrevet av frosty
    på sesjon fikk jeg beskjed om at jeg ikke kunne bli grensejeger pga. nedsatt fargesyn,

Menig
    Ble medlem
    Jul 2013
    Liker (gitt)
    0
    Liker (mottatt)
    0
    Nevnt
    0 innlegg
    Sitert
    0 innlegg
    PONDUS
    0
    hei
    stiller GSV krav på nedsatt syn? jeg ser dårlig men har perfekt fargesyn.
    så er det mulig for meg å bli grensejeger?

Om Milforum
Milforum ® er det militære debattforumet hvor innholdet styres av brukerne. Siden 2004 har vi holdt deg oppdatert på det som er skjer innen Forsvaret, Heimevernet (HV), NATO, og det geopolitiske spenningsforholdet verden over.
Støtt Milforum
Støttemuligheter
Sosiale Medier