Milforum - militært diskusjonsforum. Forsvaret, Luftforsvaret, Etterretningstjenesten, Hæren, Marinen, Sjøforsvaret, debatt, Geopolitikk

Milrab - Milforum - Nettbutikk - Militært Utstyr - Friluftsliv

Side 7 av 7 FørsteFørste ... 567
Viser resultatene 241 til 243 av 243

Tråd: Russlands Luftforsvar: Nyheter og analyser jagerfly og helikopter

OR-4+ Korporal 1. klasse
    Ble medlem
    2012

Sv: Russlands Luftforsvar: Nyheter og analyser jagerfly og helikopter

Sitat Opprinnelig skrevet av 88charlie Vis post
    Det må bemerkes at Autocad ikke knekker koder og sjelden brukes som det primære designverktøyet for ingeniører, til og med russiske.
    I den conteksten så er Autocad bare et tegneprogram, jeg tenkte mer på at nå er data billigere og mer effektivt til simulering og slikt. Effekten på flymotorer har utviklet seg, lettere og sterkere materialer, det er flere ting som kan påvirke sluttresultatet på fartøyet. Jeg vet ikke hva de bruker til å utvikle et slikt fartøy, kanskje Inventor. Mitt poeng er at de kanskje har det de trenger nå noe som de kanskje ikke hadde da.
    Trenger bare litt flaks, så går det godt

OR-6 Oversersjant
    Ble medlem
    2014

Sitat Opprinnelig skrevet av 4312 Vis post
    I den conteksten så er Autocad bare et tegneprogram, jeg tenkte mer på at nå er data billigere og mer effektivt til simulering og slikt. Effekten på flymotorer har utviklet seg, lettere og sterkere materialer, det er flere ting som kan påvirke sluttresultatet på fartøyet. Jeg vet ikke hva de bruker til å utvikle et slikt fartøy, kanskje Inventor. Mitt poeng er at de kanskje har det de trenger nå noe som de kanskje ikke hadde da.
    Riktig!

Jeg var bare en pirk i morges

Største forskjellen er nok motorkraft og evnen til å engineere på håret istedet for å bruke togangen over alt (ikke at de gjorde det den gangen da). Bla vha datasimuleringer istedet for unødvendige prototyper. Videre har man tilgang til flere eksotiske og lette materialer samt datamaskiner som kan avlaste piloten og optimalisere flygingen gjennom bedre autopiloter. De klarer garantert å lage et vesentlig bedre fly i dag!
    Artillery is the God of War

OR-8 Kommandérsersjant
    Ble medlem
    2005

Tidlig i går morges norsk tid kolliderte to Su-34 jagerbombefly med hverandre over Tatarstredet, mellom Sakhalin og fastlandet. Begge crewene rakk å skyte seg ut, og en av navigatørene ble funnet i live, men nedkjølt, etter kort tid. Mer enn tolv timer senere* skal to ha blitt funnet omkommet. Letingen etter den siste av besetningsmedlemmene og vrakene fortsetter i dag, med fly, helikoptre, sivile og militære skip. Forholdene skal være gode.

Flyene tilhørte 277. Bombeflyregiment, stasjonert på Khurba flybase, nær Komsomolsk-na-Amur.

Etter hva jeg finner ut i farta er dette den første ulykken med Su-34 med tap av menneskeliv og hvor flyene må regnes som helt tapt. Faktisk litt imponerende med tanke på at flyene har vært i bruk i mer enn ti år ( inkludert forseriemodeller, men ikke
    prototyper), og at Russland har godt over hundre i bruk.

https://www.kommersant.ru/doc/3859152

https://echo.msk.ru/news/2354925-echo.html

Link til the Aviationist på engelsk, den ser ut til å inneholde en del tidlige og feilaktige opplysninger om selve ulykken, men er ellers leseverdig:

https://theaviationist.com/2019/01/1...s-unconfirmed/

*Russiske overlevelsesdrakter for flybesetninger skal være sertifisert for å holde brukeren i live i tolv timer.
    Sist endret av Lille Arne; 19-01-19 kl 12:25 Begrunnelse: La til ulykkeshistorikk for typen
    "..., periodic waxing of the external surface will improve the appearance and environmental resistance of the bomb."

Side 7 av 7 FørsteFørste ... 567
Milrab - Milforum - Nettbutikk - Militært Utstyr - Friluftsliv

Lignende tråder

1. Fokus: Iran - Den islamske republikk
    By Lucas in forum Fokus: Midtøsten, Iran og Afghanistan
    Svar: 358
    Nyeste innlegg: 14-01-19, 14:56
  2. Fokus: USA Nyheter og analyser om USAs militære strategi og operasjoner
    By milforum-news in forum Fokus: USA og øvrige Amerika
    Svar: 95
    Nyeste innlegg: 11-01-19, 10:46
  3. Russlands nye Kalashnikov