milforum.net - fra  sikkerhetspolitikk til stridsteknikk
Milforum - Fra sikkerhetspolitikk til stridsteknikk
Side 3 av 5 FørsteFørste 12345 SisteSiste
Viser resultatene 81 til 120 av 198

Tråd: Ledige militære stillinger

OR-4+ Seniorspesialist
    Ble medlem
    2005
    Nevnt
    8 innlegg
    Sitert
    2 innlegg
    Sitat Opprinnelig skrevet av Drakenskjold Vis post
    Den lutvann-vaktstillingen er så sykt typisk dustete krav:
    "Det kreves 3 årig videregående skole. Det er ønskelig med fagbrev i sikkerhetsfatet og 1-2 års universitets-/høyskoleutdanning."

To års høyere utdanning innen.... whatever? Seriøst, hvordan stiller en som har studert Fugletitting, næringsmiddelteknologi eller Russisk folkedans i to år sterkere enn en uten?

Dessuten har jeg ingen tro på interesseregisteret for vanlige Ola Dunk. Kjenner ingen som har meldt sin interesse som har fått svar, bortsett fra folk med teknisk bakgrunn.
    Ahhh, husker da jeg i min spede ungdom satt i vakta til de nye hærlighetene som var under bygging der på begynnelsen av 90 tallet. Lettere kaos fra ende til annen, kan jeg si det uten å bryte Norsk lov?
    ΜΟΛΩΝ ΛΑΒΕ

Milforum reservist
    Ble medlem
    2011
    Nevnt
    0 innlegg
    Sitert
    0 innlegg
    På noen av de POMLT stillingene som er ute nå, så er det krav om GSU. Hva innebærer det?

OF-2 Kaptein
    Moderator
    S-5 Milforum

Ble medlem
    2006
    Nevnt
    543 innlegg
    Sitert
    1285 innlegg
    Jeg gjetter på "Grunnleggende stabsutdanning", men finnes det lenger? Det var vel det som før var Stabsskole I. Er ikke hele stabsskole-opplegget slått sammen til det 2-årige masterstudiet ved Forsvarets Stabsskole, VOU (Videregående offisersutdanning), eller finnes det en første del/forkurs som tilsvarer gammel Stabsskole I?
    At sauene vedtar at alle skal leve av gress hjelper dem lite hvis ikke ulvene er enige.

OR-5 Sersjant
    Ble medlem
    2011
    Nevnt
    27 innlegg
    Sitert
    115 innlegg
    GSU i dagens system er generell soldatutdanning.

Dog skal jeg ikke si det for sikkert da det kan være noe annet de refererer til, uten at jeg kan skjønne hva annet det skal være.

OF-2 Kaptein
    Moderator
    S-5 Milforum

Ble medlem
    2006
    Nevnt
    543 innlegg
    Sitert
    1285 innlegg
    Sitat Opprinnelig skrevet av 9echo Vis post
    GSU i dagens system er generell soldatutdanning.

Dog skal jeg ikke si det for sikkert da det kan være noe annet de refererer til, uten at jeg kan skjønne hva annet det skal være.
    Selvfølgelig, jeg kikket på dem nå, det er jo ikke akkurat stabsoffiserstillinger nei, Skytter/Toppsikrer, Vognfører/Sambandsmann og Medic/Mentor, og da er jo krav om rekruttskole+ en selvfølgelighet....
    At sauene vedtar at alle skal leve av gress hjelper dem lite hvis ikke ulvene er enige.

OR-5 Sersjant
    Ble medlem
    2011
    Nevnt
    27 innlegg
    Sitert
    115 innlegg
    Hva er egentlig forkortelsen for stabsskoleutdanning i dag, er det VOU som du sier? Det høres jo logisk ut. Jeg kjenner flere som har gått stabsskole, men jeg kan ikke huske å ha hørt forkortelsen for denne. Kanskje du vet mer om det?
    Sist endret av 9echo; DTG 281637A Aug 11 kl Begrunnelse: Orddelingskorrektur

OF-2 Kaptein
    Moderator
    S-5 Milforum

Ble medlem
    2006
    Nevnt
    543 innlegg
    Sitert
    1285 innlegg
    Jeg kjenner bare til VOU, men nå kan man vel velge mellom å ta ettårig stabsskole eller toårig mastergrad som inkluderer ettårig stabsskole. Med Forsvarets "fantastiske" nye web finner jeg ikke ut av det. Det ser ut som om man skal komme fram ved http://hogskolene.forsvaret.no, men der er det ikke mye liv, nei.

OR-6 Oversersjant
    Ble medlem
    2006
    Nevnt
    123 innlegg
    Sitert
    503 innlegg
    GSU Grunnleggende Soldat Utdanning
    GOU Gjennomgående Offisers Utdanning (4 år KS)
    VOU VIderegående Offisers Utdanning

KS, BS,GBK/GBU er vel kjent for de fleste
    It's a joke, not a cock. Don't take it so hard

OF-2 Kaptein
    Moderator
    S-5 Milforum

Ble medlem
    2006
    Nevnt
    543 innlegg
    Sitert
    1285 innlegg
    For å pirke veldig, GOU er "Grunnleggende offisersutdanning" og det er utdanning på KS-nivå (bachelor) enten den gis gjennomgående eller følger ettet Grunnleggende Befalsutdanning (GBU). I tillegg til VOU har man også HOU (Høyere Offisersutdanning). Alt dette er gitt ved Tjenestereglement for Forsvaret kl 4 - Utdanning av befal (lenke)

OR-6 Oversersjant
    Ble medlem
    2006
    Nevnt
    123 innlegg
    Sitert
    503 innlegg
    hvlt - det vandrende leksikon. Og flisefabrikk

OF-2 Rittmester
    Moderator
    S-1 Milforum

Ble medlem
    2006
    Nevnt
    567 innlegg
    Sitert
    2488 innlegg
    For de som har de nødvendige militære og sivile kvalifikasjoner (PHS, i dette tilfellet), har PST mange interessante stillinger, f eks denne:

Operatør til informasjonsinnhenting - PST
    https://www.webcruiter.no/WcMain2/Ad...urltarget=_top
    "Søkere må ha eksamen fra politi(høg)skolen og relevant erfaring. Erfaring fra internasjonalt arbeid og kjennskap til etterretningsarbeid og/eller informantbehandling er ønskelig."
    Those who beat their swords into plowshares will plow for those who don't.

OR-5 Sersjant
    Ble medlem
    2009
    Nevnt
    79 innlegg
    Sitert
    408 innlegg
    Fortsatt mange stillinger ledige!
    http://forsvaret.no/utdanning-karrie...tillinger.aspx

Musikerstilling ved forsvarets stabsmusikkorps!
    Hele 14 stillinger til Afghanistan! Lev ut drømmen nå, dette gjelder da personell med en del utdannelse, farmasøyter, sykepleiere, veterinærer, bioingenører og flere!
    Vervet – Graphics Assistent – ved NATO Joint Warfare Centre i Stavanger!
    2. gangs utlysning psykologfaglig rådgiver/offiser ved Kontor for psykiatri og stressmestring i Oslo!
    2 NK stillinger i HMKG, Noe for deg?
    Stilling som SYKEPLEIER/sanbef kode 2253 - HMKG - LØYTNANT, Stor etterspørsel etter sykepleiere!
    Sist men ikke minst: Sjøheimevernet - Innsatsstyrkesjef i Bundle - 10% stilling.

Takk for meg.
    Sist endret av Hulkinator; DTG 161716A Sep 11 kl
    Your signature cannot be longer than 70 characters long.

OR-4 Korporal

Ble medlem
    2006
    Nevnt
    3 innlegg
    Sitert
    2 innlegg
    Sitat Opprinnelig skrevet av Rittmester Vis post
    For de som har de nødvendige militære og sivile kvalifikasjoner (PHS, i dette tilfellet), har PST mange interessante stillinger, f eks denne:

Operatør til informasjonsinnhenting - PST
    https://www.webcruiter.no/WcMain2/Ad...urltarget=_top
    "Søkere må ha eksamen fra politi(høg)skolen og relevant erfaring. Erfaring fra internasjonalt arbeid og kjennskap til etterretningsarbeid og/eller informantbehandling er ønskelig."
    Jeg har nevnte bakgrunn, men den linken daua fort gitt

Mener ellers at det var ett greit system i "min tid" i forsvaret jeg... Først BS, pliktår, også fenrik etter dette.... Men om jeg ikke husker helt feil, så kunne en ikke starte på KS uten befalsutdanning først da... Dette er vel mulig nå?
    Carpe Nocturnum

OR-5 Sersjant
    Ble medlem
    2009
    Nevnt
    79 innlegg
    Sitert
    408 innlegg
    Sitat Opprinnelig skrevet av Etaten Vis post
    Men om jeg ikke husker helt feil, så kunne en ikke starte på KS uten befalsutdanning først da... Dette er vel mulig nå?
    Nei, du må ha studiekompetanse og befalskole når du begynner på KS. Eventuelt kan du gå et 4 årig løp, da er det første året befalskole på Terningmoen.

OR-4 Korporal

Ble medlem
    2006
    Nevnt
    3 innlegg
    Sitert
    2 innlegg
    Sitat Opprinnelig skrevet av Hulkinator Vis post
    Nei, du må ha studiekompetanse og befalskole når du begynner på KS. Eventuelt kan du gå et 4 årig løp, da er det første året befalskole på Terningmoen.
    Da har ikke ting endret seg så mye likevel da..... Men i min tid, så kunne en ikke gå rett på ett 4-årig forløp mener jeg å huske... Har heller ikke mer enn BS selv.... Vurderte ett slikt kvalik-kurs på tampen av min militære "karriere", men hoppet over i en annen etat
    Carpe Nocturnum

OR-4+ Korporal 1.klasse
    Ble medlem
    2005
    Nevnt
    214 innlegg
    Sitert
    357 innlegg
    KS KVK er ikke "kvalifiserende" til yrkestilsetting lengre, de er mer som understøtte av argumentasjonsrekka for kandidater til yrkestilsetting utenom KS-løpet.

Trist.
    Shaking the ground with the force of a thousand guns

OR-4 Korporal

Ble medlem
    2006
    Nevnt
    3 innlegg
    Sitert
    2 innlegg
    Hadde mine år i forsvaret....... Fine år........ Men jeg søkte aldri Ks-kvaliken... Dog morsomt å mimre litt...... Var på vors i kveld med gamle kompiser fra forsvaret, og det ble mang en skrytehistorie Vel..... Jeg søkte aldri på den kvaliken, men valgte andre veier...... og det ble egentlig greit nok :-)
    Carpe Nocturnum

OR-5 Sersjant
    Ble medlem
    2006
    Nevnt
    22 innlegg
    Sitert
    83 innlegg
    Ikke akkurat en militær stilling, men en sivil stilling med militært tilsnitt og en viss operativ karakter.
    Tolv ledige stillinger som sikkerhetsvakter og vaktførstebetjenter i Forsvarsdepartementet.
    https://www.webcruiter.no/WcMain2/As...pany_id=400000

Har alltid lurt på hvorfor FD har egne sikkerhetsvakter og ikke er underlagt AAD/DSS slik som alle andre departementer...
    Det er bedre å ta toget med NSB enn å fly med LSD.

OR-6 Oversersjant
    Ble medlem
    2006
    Nevnt
    123 innlegg
    Sitert
    503 innlegg
    Og der! forsvant enhver lyst til i det hele tatt vurdere å søke den jobben...

" tilsyn og serviceoppdrag for tilsatte og besøkende. "

OR-6 Oversersjant
    Ble medlem
    2006
    Nevnt
    123 innlegg
    Sitert
    503 innlegg
    Det er ledig en stilling som NLF (eller noe i den duren) i Ungarn. Tror den er lyst ut 9-8 på intranettet.

Team member Raven team på HAW (Heavy Airlift Wing). Det stilles fysiske krav, overkommelige, men brukbart krevende

De med intranett, kan dere bekrefte?

OR-6 Oversersjant
    Ble medlem
    2005
    Nevnt
    18 innlegg
    Sitert
    53 innlegg
    Sitat Opprinnelig skrevet av Simplex Vis post

Har alltid lurt på hvorfor FD har egne sikkerhetsvakter og ikke er underlagt AAD/DSS slik som alle andre departementer...
    Nede i "isbregata" sitter vel hele forsvarets ledelse pluss FD, regner med det er derfor.
    "saaatan din lille heltjævel, du berga dæ faen mæ den hær gangen å!"

OR-5 Sersjant
    Ble medlem
    2006
    Nevnt
    22 innlegg
    Sitert
    83 innlegg
    Sitat Opprinnelig skrevet av isak Vis post
    Nede i "isbregata" sitter vel hele forsvarets ledelse pluss FD, regner med det er derfor.
    Nå er vi vel på vei off-topic, men at Forsvarets ledelse og FD holder til der forklarer ikke hvorfor FD har arbeidsgiveransvar for og en utskilt vaktavdeling fra resten av sikkerhetstjenesten til departemenetene. De resterende departement har jo en felles sivile sikkerhetstjenesten med ansatte sikkerhetsinspektører/-betjenter som er undelagt AAD. Sikkerhetstjenesten til FD er jo og en sivil vaktavdeling på lik linje med de resterende departementers sikkerhetstjeneste og ikke militært ansatte.

OR-5 Sersjant
    Ble medlem
    2009
    Nevnt
    79 innlegg
    Sitert
    408 innlegg
    http://forsvaret.no/aktuelt/ledige-stillinger/militere-stillinger/Sider/Grenader-stillinger.aspx
    Grenaderstilling - Rena

Afghanistan-stillinger CSS!
    http://forsvaret.no/aktuelt/ledige-stillinger/militere-stillinger/Sider/Ekstraordin%C3%A6r-kunngj%C3%B8ring-av-stillinger-i-CSS-kompani-PRT-19.aspx

Provincial Reconstruction Team (PRT) ligger i Maimanah i Afghanistan, og inngår i Regional Comand North (RC N), ISAF.
    Utlyste stillinger inngår I CSS kompaniet og er planlagt med deployering medio/ultimo mai 2012

OR-5 Sersjant
    Ble medlem
    2006
    Nevnt
    22 innlegg
    Sitert
    83 innlegg

OF-2 Kaptein
    Moderator
    S-5 Milforum

Ble medlem
    2006
    Nevnt
    543 innlegg
    Sitert
    1285 innlegg
    Her er det en sivil stilling i Forsvaret noen her kanskje kan være interessert i, nyopprettet stilling som vaktleder ved Forsvarets Forskningsinstitutt på Kjeller.

Se http://ffi.easycruit.com/vacancy/623081/12675?iso=no.

OR-4+ Korporal 1.klasse
    Ble medlem
    2005
    Nevnt
    214 innlegg
    Sitert
    357 innlegg
    Drøssevis av stillinger lyst ut for dem som vil søke.

Er du av de interesserte blir det VPV du skal kontakte for både stillingsutlysning og søknadsveien. Hell & lykke.

Milforum reservist
    Ble medlem
    2010
    Nevnt
    0 innlegg
    Sitert
    0 innlegg
    Jasså? Noen andre enn de som ligger på "Militære Stillinger"-seksjonen på Forsvarts hjemmesider?

Litt off-topic; noe nytt om det fagmilitære rådet ønsker å sette opp en ny bataljon til Brigade N? Isåfall må vel de rekruttere en god del grenaderer?

OR-4+ Korporal 1.klasse
    Ble medlem
    2005
    Nevnt
    214 innlegg
    Sitert
    357 innlegg
    De som ikke er stadig tjenestegjørende og interessert tok kontakt med sin moderavdeling, VPV, før søknadsfristen utløp.

OR-1+ Ledende flysoldat
    Ble medlem
    2010
    Nevnt
    0 innlegg
    Sitert
    0 innlegg
    Sitat Opprinnelig skrevet av Gehenna Vis post
    De som ikke er stadig tjenestegjørende og interessert tok kontakt med sin moderavdeling, VPV, før søknadsfristen utløp.
    Hvilke avdelinger var det snakk om?

OR-4+ Korporal 1.klasse
    Ble medlem
    2005
    Nevnt
    214 innlegg
    Sitert
    357 innlegg
    Alle.

OR5+ Sersjant 1.klasse
    Ble medlem
    2006
    Nevnt
    10 innlegg
    Sitert
    2 innlegg
    Ledig stilling som Administrasjonsassistent (grenader/matros) ved Forsvarsattachéen i Washington.

http://forsvaret.no/aktuelt/ledige-s...attachéen.aspx

OR-2 Visespesialist
    Ble medlem
    2006
    Nevnt
    1 innlegg
    Sitert
    0 innlegg
    "Agmine Consectamur"
    "GP; Stedet Gud glemte, Fanden forlot og Forsvaret overtok"

OR-2 Visespesialist
    Ble medlem
    2006
    Nevnt
    1 innlegg
    Sitert
    0 innlegg
    Etterretningsbataljonen har ledige plasser til utdanning som Etterretningsoperatør.

http://forsvaret.no/utdanning-karrie...r/default.aspx
    "Agmine Consectamur"
    "GP; Stedet Gud glemte, Fanden forlot og Forsvaret overtok"

Milforum reservebefal
    Ble medlem
    2007
    Nevnt
    1 innlegg
    Sitert
    0 innlegg
    Link direkte til Forsvaret

Konsertprodusent

Forsvarets avdeling for kultur og tradisjon (FAKT)/Forsvarets musikk er Norges største arbeidsplass for profesjonelle musikere, og har røtter tilbake til 1600-tallet. Vi består av 5 profesjonelle korps, som ble samlet i én felles musikkorganisasjon pr. 1 jan 2003. Disse avdelingene inngår i Forsvarets musikk: Forsvarets stabsmusikkorps (Oslo), Kgl. norske marines musikkorps (Horten), Forsvarets musikkorps Vestlandet (Bergen), Luftforsvarets musikkorps (Trondheim) og Forsvarets musikkorps Nord-Norge (Harstad). Luftforsvarets musikkorps (LFMK) har røtter tilbake til 1818. Korpset holder til i Trondheim, men har siden etableringen av Luftforsvarets musikkorps i 2006 fått en sterk nasjonal og lokal profil i konsert- og eventsammenheng. Korpset har kontinuerlige ambisjoner om musikalsk utvikling. Kunstnerisk leder er Leif Arne Pedersen.

Konsertprodusent
    - førstekonsulent kode 1408
    ... (LR) 21, 52 – 55 for tiden kr 418 500,-/kr 440 900,-/år. ...
    Sist endret av Vannglass; DTG 071509A Dec 11 kl
    DYT-DYYYYYT-DYT

OR-3 Spesialist
    Ble medlem
    2007
    Nevnt
    3 innlegg
    Sitert
    10 innlegg
    Forøvrig også 200 nye grenaderstillinger som snart lyses ut.

Regner med de fleste av dere har sett det, men hvis ikke sjekk facebooksiden til Hæren.

OR-5 Sersjant
    Ble medlem
    2006
    Nevnt
    22 innlegg
    Sitert
    83 innlegg
    Ja, de reklamerer med www.forsvaret.no i annonsen, men det er ikke mye å se til dette under "ledige stillinger" og jeg har ikke tenkt å bli medlem av Facebook for å få med med stillinger i framtida...
    På Facebook skal de være, men å få til en e-løsning for å søke stillinger lar vente på seg.

OR-4 Korporal
    Ble medlem
    2011
    Nevnt
    22 innlegg
    Sitert
    173 innlegg
    Nei, det er ikke noe informasjon på Facebook heller. Men det kommer nok samtidig som på Forsvaret.no.

OR-4+ Korporal 1.klasse
    Ble medlem
    2005
    Nevnt
    214 innlegg
    Sitert
    357 innlegg
    Hvis man ikke er stadig tjenestegjørende er det VPV man fremdeles skal henvende seg til for info.

OR-7 Stabssersjant
    Ass S-3 Milforum

Ble medlem
    2005
    Nevnt
    229 innlegg
    Sitert
    318 innlegg
    Nå må du gi deg. På tross av hvordan ting bør være i den perfekte 03003 verden der man ringer VPV eller hvem man nå kommer til og får all den info man trenger, og mer til, så funker dette langt ifra alltid i praksis i den virkelige verden. Grunnen er disse robotene man ofte møter i andre enden som enten ikke vet på grunn av manglende situasjon- og helhetsforståelse av hva som rører seg i Forsvaret eller som ikke har den beste dagen ever og gidder å svare ordentlig som følge.

Milforum er IMHO et langt bedre alternativ enn VPV å stille sine spørsmål til, selv om det samme spørsmålet ofte blir stilt av uvitende og/eller late og "søksfunksjon-vegrende" folk fem hundre og åttifem millioner ganger i løpet av halvåret.
    Elite Som En Trensoldat

OR-6 Oversersjant
    Ble medlem
    2006
    Nevnt
    123 innlegg
    Sitert
    503 innlegg
    ...mer informasjon vil komme....
    I min verden betyr det at jeg må vente litt. Omtrent som når 9 sier : " vent, slutt"

Side 3 av 5 FørsteFørste 12345 SisteSiste

Lignende tråder

1. Ledige stillinger: Luftforsvaret
    By staticburst in forum S-1 3. Ledige stillinger innen totalforsvaret
    Svar: 9
    Nyeste innlegg: DTG 161515A May 17,
  2. Ledige stillinger
    By pjokken in forum Forsvarets deltakelse i operasjoner
    Svar: 12
    Nyeste innlegg: DTG 051101A Jan 13,
  3. Ledige stillinger ?