Milforum - militært diskusjonsforum. Forsvaret, Luftforsvaret, Etterretningstjenesten, Hæren, Marinen, Sjøforsvaret, debatt, Geopolitikk

Milrab - Milforum - Nettbutikk - Militært Utstyr - Friluftsliv
Side 2 av 5 FørsteFørste 1234 ... SisteSiste
Viser resultatene 41 til 80 av 195

Tråd: Ledige militære stillinger

OR-1 Menig
    Ble medlem
    2011

Re: Ledige militære stillinger

Er det snakk om to forskjellige stillinger? Eller er man fotgubb/VF/medic? Regner med at erfaring fra en mek inf avdeling kommer godt med.

OR-3 Visekorporal 1. klasse
    Ble medlem
    2007

Sitat Opprinnelig skrevet av Triple
    Er det snakk om to forskjellige stillinger? Eller er man fotgubb/VF/medic? Regner med at erfaring fra en mek inf avdeling kommer godt med.
    Det er snakk om to forskjellige stillinger ja.

Nå er kke jeg ekspert på Basesett, så jeg kan ikke garantere at følgende er 100% korrekt:

Siden det er snakk om Basesett II, så stiller nok søkere fra Basesett I sterkt. Søkerer med mek inf/inf bakgrunn har nok også en fordel. Så vidt jeg er Basesett oppsatt på SISU og IVECO(?), og jeg mener å ha lest at SISU kapasiteten etterhvert skal bort.

De med V/S bakgrunn har vel også en fordel, men det kan variere noe med hva slags V/S tjeneste man har hatt. Er litt forskjeller fra Basesett og vakta på Håkonsvern.

Når det gjelder medic stillingen er det ganske opplagt at tidligere erfaring som VF (regner med det er SISU det er snakk om) og som medic er åpenbare krav. Regner med det er søkere med bestått SAN nivå 3 som er aktuelle, men her er det godt mulig jeg tar feil.

OR-4+ Korporal 1. klasse
    Ble medlem
    2005

Er det ikke LUFT som eier TACTICA-vognene, da ?
    I must kill all free radicals

OF-1 Løytnant
    Ble medlem
    2008

Sitat Opprinnelig skrevet av Gehenna
    Er det ikke LUFT som eier TACTICA-vognene, da ?

Trodde/håpte vi forlot dem for å råtne i Tsjad....
    “If you find yourself in a fair fight, your tactics suck.”
    ― John Steinbeck

OR-4+ Korporal 1. klasse
    Ble medlem
    2005

Håhnei, det som dyttes kunne uten synlig motstand fikk vi med hjem igjen.

Ble medlem
    2007

Ser jeg stokket litt om på Basesett I og II i innlegget mitt over. Basesett II er stasjonert på Rygge, mens Basesett I holder til på Ørland.

OR-1 Menig
    Ble medlem
    2011

Sitat Opprinnelig skrevet av panserskalle
    Div. ledige stillinger som grenader på Ørlandet. forsvaret.no/utdanning-karriere/ledige- ... 38-LV.aspx
    Dette så faktisk ganske interessant ut! Bare synd jeg enda ikke har billappen. Og det faktum at jeg skal på TMBN-opptak 14. juni. Noen som vet hvordan det er med boforhold for en vervet i en slik stilling?
    "Gammel" grensejeger

OR-4+ Korporal 1. klasse
    Ble medlem
    2004

Nei...blir vel et rom av noe slag på befalsmesse/lignende.
    We sleep soundly in our beds at night because rough men stand ready to do violence on our behalf

OR-4+ Korporal 1. klasse
    Ble medlem
    2005

FSAN skal sette opp NSE XXI :

http://forsvaret.no/utdanning-karriere/ ... ognkommandør-til-Role-1-Evakuering---NSE.aspx

og

http://forsvaret.no/utdanning-karriere/ ... --NSE.aspx

Løp og søk.

Ble medlem
    2009

Sitat Opprinnelig skrevet av OstiasMoscas
    Det er snakk om to forskjellige stillinger ja.

Nå er kke jeg ekspert på Basesett, så jeg kan ikke garantere at følgende er 100% korrekt:

Siden det er snakk om Basesett II, så stiller nok søkere fra Basesett I sterkt. Søkerer med mek inf/inf bakgrunn har nok også en fordel. Så vidt jeg er Basesett oppsatt på SISU og IVECO(?), og jeg mener å ha lest at SISU kapasiteten etterhvert skal bort.

De med V/S bakgrunn har vel også en fordel, men det kan variere noe med hva slags V/S tjeneste man har hatt. Er litt forskjeller fra Basesett og vakta på Håkonsvern.

Når det gjelder medic stillingen er det ganske opplagt at tidligere erfaring som VF (regner med det er SISU det er snakk om) og som medic er åpenbare krav. Regner med det er søkere med bestått SAN nivå 3 som er aktuelle, men her er det godt mulig jeg tar feil.
    Basesett II er den vernepliktige styrkeproduserende delen (som holder til på Rygge), mens Baesett I er de vervede gutta. SISU'ene til den vervede avdelingen er borte om jeg ikke tar feil, så et par av dem på en hærleir her i høst. Er forresten STOR forskjell på V&S type "vakta" og basesett-tjænest. Det de fleste V&S soldater gjennomgår på et måneds kurs, gjør vaktsoldatene der i et helt år.

OR-5 Sersjant
    Ble medlem
    2006

Ser på jo fra tid til annen på INTOPS-utlysninger og stillinger der. Ikke synes det å bli lyst ut en haug av stillinger samtidig slik man ofte gjorde tidligere -virker litt mer sparsomt med antallet per utlysning.

Men, hvor har det blitt av presteassistentstilling? Jeg har sett etter denne stillingen flere ganger de senere årene, men det kan se ut som om noen har glemt hvor viktig det kan være å steke vafler...
    Det er bedre å ta toget med NSB enn å fly med LSD.

OR-7 Stabssersjant
    Ble medlem
    2005

Det var vel faktisk presteass i Norlogbn i Bosnia - men om det sto det i rullene tror jeg ikke. Han som hadde stillingen jobbet med psykiatri hjemme og var godt egna, men var vel sendt ut som en eller adm stilling ifm 3.linje forsyning.

Tror ikke det er så mange presteass'er i intops. Prestene må nok koke vaflene sine selv.
    "Gjør Ret, Frygt Intet"

OR-1 Menig
    Ble medlem
    2011

Sitat Opprinnelig skrevet av roedpunkt
    Sitat Opprinnelig skrevet av panserskalle
    Div. ledige stillinger som grenader på Ørlandet. forsvaret.no/utdanning-karriere/ledige- ... 38-LV.aspx
    Noen som vet hva disse stillingene går ut på?
    Ser at folk har kommentert noe ang. disse stillingene, men er det noen som kan si noe mer om hva tjenesten går ut på? Hvilke forskjellige spesialiseringer finnes? Har de f.eks. EOD-tjænest? Det er stillingen i QRF-lag som er interessant. Jeg regner med det er snakk om noe annet enn å sitte i leirvakta? Er det nesten ren infanterijobbing, bare rettet inn mot forsvar av base?
    "Gammel" grensejeger

OR-5 Sersjant
    Ble medlem
    2009

To ledige stillinger som idrettsoffiser flytende grad fra Sersjant/KVM, Fenrik til Løytnant

Madlamoen HH

http://forsvaret.no/utdanning-karriere/ ... fiser.aspx
    Your signature cannot be longer than 70 characters long.

OR-5 Sersjant
    Ble medlem
    2009

http://forsvaret.no/utdanning-karriere/ ... inger.aspx

Militærpsykiater - psykolog Sessvollmoen (ved Gardermoen)05.07.2011
    Psykologfaglig rådgiver - offiser Sessvollmoen (ved Gardermoen)05.07.2011

OR-5 Sersjant
    Ble medlem
    2006

Sitat Opprinnelig skrevet av Sofakriger
    Det var vel faktisk presteass i Norlogbn i Bosnia - men om det sto det i rullene tror jeg ikke. Han som hadde stillingen jobbet med psykiatri hjemme og var godt egna, men var vel sendt ut som en eller adm stilling ifm 3.linje forsyning.

Tror ikke det er så mange presteass'er i intops. Prestene må nok koke vaflene sine selv.
    Nei, jeg vet ikke, men jeg husker jeg søkte presteass. (adm.ass) engang for noen år siden i INTOPS (tror det var KFOR IV), men jeg kom nå inn på skole den høsten og dro aldri.
    Det er bedre å ta toget med NSB enn å fly med LSD.

OR-6 Oversersjant
    Ble medlem
    2009

facebook.com/home.php?sk=group_10627483 ... 4836132405
    Ærede Stormere, gammel eller stadig tjenestegjørende!

Som troppsjef i Stormeskadron 3 kan jeg opplyse om at fra sommeren av så skal Esk 3 ha inn 10 grenaderer fordelt på 5 VF og 5 SK. Det vil være muligheter for alle med bakgrunn fra denne type tjeneste (fot eller vogn) og søke utover sommeren, jo før jo bedre. I uke 31 vil det bli gjennomført et opptak på Setermoen. Deretter vil det være 6 mnd prøvetid og 3 års kontrakter med rettigheter og plikter som grenader. Grunnlønn 270 000,- (med tillegg som øvelse osv ca 400 -450 000).
    Vi er ute etter de som har motivasjon for å gjøre en god jobb og som har de rette holdningene. Høres dette interessant ut?

Ta forbindelse på: esmestad@mil.no eller: 970 49 738. Mer informasjon vil komme etterhvert. Mvh Erik Smestad.
    - Don't confuse enthusiasm with capability

OR-4+ Korporal 1. klasse
    Ble medlem
    2005

Iht HÆRENs sider på FACEBOOK skal StürmESK III i PBN har inn 10 grenaderer fordelt på skytter & VF LEO.

Mer info på Facern, da.

Takket være interweb kom jeg som nr. 2 på dette, men siden kvalitet er bedre enn tidspress poster jeg igjen.

OR-1 Menig
    Ble medlem
    2011

Du mener CV90, Gehenna.

OR-1 Menig
    Ble medlem
    2008

Noen som vet om dette er stillinger til profesjonell tropp som f.eks. drar til Afghanistan, eller om dette er stillinger til eskadronen på Setermoen hvor de vernepliktige avtjener førstegangstjenste?

OR-2 Visekorporal
    Ble medlem
    2008

Det utlyses profesjonelle stillinger for å fylle en vogntropp i en eskadron, så resterende vil da bestå av vernepliktige. Det er ett krav at man er medisinsk og fysisk skikket for internasjonale operasjoner.

OR-1 Menig
    Ble medlem
    2011

Sitat Opprinnelig skrevet av jegerH
    Noen som vet om dette er stillinger til profesjonell tropp som f.eks. drar til Afghanistan, eller om dette er stillinger til eskadronen på Setermoen hvor de vernepliktige avtjener førstegangstjenste?
    Uten at det blir for mye synsing, så er jeg veldig sikkert på at det er snakk om stillinger som skal kle dekkmerkene i en vernepliktig avdeling.

OR-4+ Korporal 1. klasse
    Ble medlem
    2005

Du mener CV90, Gehenna.
    My bad, trudde det var Pænzah og ikke lettpanser - skjit samma.

OF-2 Rittmester
    Ble medlem
    2006

Crunchy.
    Those who beat their swords into plowshares will plow for those who don't.

OR-5+ Sersjant 1. klasse
    Ble medlem
    2006

Sitat Opprinnelig skrevet av Gehenna
    Iht HÆRENs sider på FACEBOOK skal StürmESK III i PBN har inn 10 grenaderer fordelt på skytter & VF LEO.

Mer info på Facern, da.

Takket være interweb kom jeg som nr. 2 på dette, men siden kvalitet er bedre enn tidspress poster jeg igjen.

Folkens!

Ulveflokken vil med dette be dere ærbødigst om å spre det glade budskap om Ulven's eksistens på facebook. Interessen for grenaderstillingene er allerede bra, men vi trenger flere! Vi ber dere derfor om å spre budskapet, så skal vi i Ulveflokken svare på de spørsmål som måtte være.

Dere er alle velkommen til å ta forbindelse angående grenaderstillingene på e-post: esmestad@mil.no eller på tlf: 970 49 738
    http://www.facebook.com/pages/Stormeska ... 5075083913
    ...we few, we happy few, we band of brothers

OR-4+ Korporal 1. klasse
    Ble medlem
    2005

...men GP er jo nedlagt ?

OF-2 Rittmester
    Ble medlem
    2006
    Det ligger fortsatt ganske mange stillinger her: http://forsvaret.no/utdanning-karrie...tillinger.aspx

Legg spesielt merke til POMLT/PRT-19, hvor det ligger flere stillinger under linken.
    Merk at også noen av de sivile stillingene kan være interessante for soldater, f eks gjelder "utdanning som militær vakt og befalsutdanning" som ønskelig for vaktstillingene på Lutvann.
    Those who beat their swords into plowshares will plow for those who don't.

OR-4+ Korporal 1. klasse
    Ble medlem
    2005
    Jeg biter meg mest merke i at LUFT presterer legge alle utlysningene internt på LUFT-forsia, mens resten av NATO og FN kjører sine under sub-seksjoner av "Ledige stillinger".

Itte imponerande, med andre ord. Men sånn er det vel med huet i skyene... ? Ikke helt som alle andre ?

OR-1+ Ledende menig
    Ble medlem
    2010
    Det har dessverre blitt sånn at et fåtal av "kunngjøringene" av stillinger til Intops finner sin vei ut til Ola Nordmann.

OR-6 Oversersjant
    Ble medlem
    2006
    Sitat Opprinnelig skrevet av Gehenna Vis post
    Jeg biter meg mest merke i at LUFT presterer legge alle utlysningene internt på LUFT-forsia, mens resten av NATO og FN kjører sine under sub-seksjoner av "Ledige stillinger".

Itte imponerande, med andre ord. Men sånn er det vel med huet i skyene... ? Ikke helt som alle andre ?
    Du får skrive ett brev og gi dem litt korreks da vettu.
    It's a joke, not a cock. Don't take it so hard

OR-4+ Korporal 1. klasse
    Ble medlem
    2005
    Remedy funker ikke, avventer til OAF er Sjæfslufter.

OR-5 Sersjant
    Ble medlem
    2009
    https://www.nav.no/stillinger/stilli...rv=l&s2=307942

Vefsn
    Befal
    Engasjementstilling som befal ved Sør-Hålogaland HV- distrikt 14/ Drevjamoen/Mosjøen Søknadsfrist 25.aug. 2011

Estland
    Instructor NATO Joint OPS (air operations)
    The Baltic Defence College, a military staff college for the higher education of military officers and civilians from the three Baltic States, is looking for an Instructor for NATO Joint Operations.

Estland
    Instructor NATO Joint OPS
    The Baltic Defence College, a military staff college for the higher education of military officers and civilians from the three Baltic States, is looking for an Instructor for NATO Joint Operations.

OR-4+ Korporal 1. klasse
    Ble medlem
    2005
    Hotel Victor-stillinga er ei P-OFF-stilling man kan prøves i ett år før de unge kan få et eventuellt tilbud om avdelingsbefalskontrakt på etterpå.

Fin-fin ordning med segregasjonssystemet.

Ble medlem
    2009
    Den lutvann-vaktstillingen er så sykt typisk dustete krav:
    "Det kreves 3 årig videregående skole. Det er ønskelig med fagbrev i sikkerhetsfatet og 1-2 års universitets-/høyskoleutdanning."

To års høyere utdanning innen.... whatever? Seriøst, hvordan stiller en som har studert Fugletitting, næringsmiddelteknologi eller Russisk folkedans i to år sterkere enn en uten?

Dessuten har jeg ingen tro på interesseregisteret for vanlige Ola Dunk. Kjenner ingen som har meldt sin interesse som har fått svar, bortsett fra folk med teknisk bakgrunn.

OR-4+ Korporal 1. klasse
    Ble medlem
    2005
    Ref Interesseregisteret så står det oppført etpar kriterium for å få svar, gitt.

OR-6 Oversersjant
    Ble medlem
    2006
    Ønskelig er ikke det samme som må krav. Det eneste absolutte kravet er 3 årig videregående. Den nasjonale forsikringen om at du ihvertfall har ett snev av dannelse...
    It's a joke, not a cock. Don't take it so hard

Ble medlem
    2009
    Joda, men ønskelig at søkeren har tøflet rundt på et universitet i et par år? Så lenge ikke personen studerte Russisk eller kinesisk ser jeg ikke helt poenget. Om ikke personen skal fylle en annen stilling i tillegg da. Som f.eks. trenger økonomi eller lignende.

OR-4+ Korporal 1. klasse
    Ble medlem
    2005
    Trukke du slepper inn.

OR-8 Kommandérsersjant
    Ble medlem
    2005
    Sitat Opprinnelig skrevet av Drakenskjold Vis post
    Joda, men ønskelig at søkeren har tøflet rundt på et universitet i et par år? Så lenge ikke personen studerte Russisk eller kinesisk ser jeg ikke helt poenget. Om ikke personen skal fylle en annen stilling i tillegg da. Som f.eks. trenger økonomi eller lignende.
    Jeg tror de fleste kineserne og russerne som tøfler inn og ut dørene på Lutvann har lært seg tålig bra norsk.

Det er vel en annen måte å si at man ønsker seg søkere med noen år på baken og litt diverse erfaringer, ikke 20-åringer med fagbrev som vekter og ett år førstegangstjeneste.
    "..., periodic waxing of the external surface will improve the appearance and environmental resistance of the bomb."

OR-4+ Korporal 1. klasse
    Ble medlem
    2005
    ...i Lufts V&S...

Side 2 av 5 FørsteFørste 1234 ... SisteSiste
Milrab - Milforum - Nettbutikk - Militært Utstyr - Friluftsliv

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine