Milforum - militært diskusjonsforum. Forsvaret, Luftforsvaret, Etterretningstjenesten, Hæren, Marinen, Sjøforsvaret, debatt, Geopolitikk

Milrab - Milforum - Nettbutikk - Militært Utstyr - Friluftsliv

Liker Liker:  0
Viser resultatene 1 til 11 av 11

Tråd: Svensk ubåt truer

OR-1 Menig
    Ble medlem
    2007

Svensk ubåt truer

Svenskene "truer" amerikansk sikkerhet :)

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=v1UPG7XwhWw[/youtube]

Banned
    Ble medlem
    2005
    Takk for fin tråd og intressant var reportasjen i høy grad også samt meget tankevekkende Sverige har her gjort ett ytterlig fremskritt i sitt ubåtvåpen selv var jeg ombord i Norkapreren sist jeg var i Gøteborg i oktber 2008 som nå er en av museumsfartøyene på de flytene Marinemuset og jeg må si jeg var imponert over denne ubåten som i sin tid som kom ifra Gøtaverket pluss andre fartøyer som lå til kais der .

Banned
    Ble medlem
    2005
    Personlig har jeg en meget stor interesse for ubåter den oppstå allerede i 1977 da jeg besøkte en skolekamerat av meg som tjenestegjorde på Kobben klassen og navnet var Uthaug og stedet var Rådhuskaia.

OR-4 Korporal
    Ble medlem
    2006
    Kanskje en dårlig idee med stillere ubåter etter kollisjonen denne uken.

Banned
    Ble medlem
    2005
    Husker jeg ble vist litt rundt om i båten av den 3 år eldre skolekameraten som var nyutdannet 3dje styremann med fartstid i Wilhelmsen før han ble huket inn for tjeneste i den Konlige Norske Marine i ettertid har jeg nok forstått hva jeg kunne få se og ikke fikk se samt at en del spørsmål ikke hadde noe hensikt å spørre om .

OR-4 Korporal
    Ble medlem
    2007
    Husker jeg hørte om denne for ca et halvt år siden. Da hadde USA vært på øvelse med den svenske ubåten. Ettersom de ikke klarte å finne ubåten under øvelsen var det snakk om at de betalte svenskene for å fortsette øvelsen. Tror det ente opp med at de holdt på i 3 måneder. Still no dice.
    Heavy is good, heavy is reliable. If it doesn't work... you can always hit them with it.

OR-4 Korporal
    Ble medlem
    2007
    Tror faktisk det var på future weapons jeg så det på. Her er forøvrig en artikkel fra aftonbladet.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article370835.ab
    Heavy is good, heavy is reliable. If it doesn't work... you can always hit them with it.

OR-4+ Korporal 1. klasse
    Ble medlem
    2005
    Tror dette samarbeidet startet i 2005, da svenskene ble forespurt om de kunne tenke seg aa samarbeide med the US Navy.
    ΜΟΛΩΝ ΛΑΒΕ

OR-4+ Korporal 1. klasse
    Ble medlem
    2007

Re: Svensk ubåt truer

dagbladet.no
    David [KNM Utvær] mot Goliat

BERGEN (Dagbladet): Det har aldri skjedd før at en norsk konvensjonell ubåt har deltatt i en stor amerikansk øvelse i deres farvann. Anti-ubåt-øvelsen skal foregå i de store havområdene fra Miami i sør til New York i nord. Amerikanerne har behov for å trene mot en liten ubåt som er god til å gjemme seg.

...

Så da skal vi også leke!
    DYT-DYYYYYT-DYT

OF-1 Løytnant
    Ble medlem
    2004

Jobbet mange mnd på en av Ula båtene, når den var inne til overhaling. Var ganske morsomt å se forskjellen på den jeg jobbet på, som var fullstendig ribbet for utstyr, og på den 'skarpe' som lå i dokken ved siden av.
    Odd objects attract fire. You are odd.

OR-5 Sersjant
    Ble medlem
    2008

Gøy at vi er med de store gutta og leker, blir spennende å se bilder.

Milrab - Milforum - Nettbutikk - Militært Utstyr - Friluftsliv

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •