Foto: Kjosvold/Forsvaret

Milrab - Milforum - Nettbutikk - Militært Utstyr - Friluftsliv

Tilpasset søk
Side 1 av 3 123 SisteSiste
Viser resultatene 1 til 40 av 89

Tråd: Noen som leste VG 9. mars? KJK artikkel

Visekorporal
    Ble medlem
    Jun 2004
    Pondusfaktor
    7

Noen som leste VG 9. mars? KJK artikkel

Kom nettopp over et VG fra 9. mars. Der stod det en artikkel om KJK. Mye interessant lesning om KJKs innsats i Afg...
    Ass'n titties

2. Milrab - Milforum - Nettbutikk - Militært Utstyr - Friluftsliv

Sersjant
    Ble medlem
    Mar 2005
    Pondusfaktor
    14
    Nei, den gikk meg hus forbi!
    Kunne du scannet og lagt ut artikkelen? Eventuelt noen som vet om den allerede ligger ute et sted?
    As you wish.

Administrator
    Ble medlem
    May 2004
    Pondusfaktor
    25
    Fikk headsup av journalisten men fikk aldri lest den. Kommer mer om/fra avdelingen i nær fremtid etter sigende (i VG).
    admin

Menig
    Ble medlem
    Sep 2005
    Pondusfaktor
    0
    Nok en to-sider av KJK i VG i dag...

Ikke altfor mye info, men grei avveksling fra resten av avisa

Guest
    Glory-seekers......nuff said...

Guest
    Sikkert noen som blir sinna, men dog.....

Menig
    Ble medlem
    Sep 2006
    Pondusfaktor
    0
    Så, hva er poenget ditt?

Guest
    Sitat Opprinnelig skrevet av panzer
    Så, hva er poenget ditt?
    Dyktige folk, men fikser ikke holdningen mange der har....gidder ikke dra det noe lenger, sikkert visse her som skjønner hva jeg mener.....

Stabssersjant
    Ble medlem
    Jul 2005
    Pondusfaktor
    33
    Tar det noksaa greit paa kornet vedkommende som skriver over. Var flere enn MOT-N som fikk kjort seg disse dagene, selvom forstnevnte til stadighet liker aa staa fram i media og fortelle om hvor flinke dem var med aa egenhendig fikse biffen uten aa nevne andre egne (som bl.a. inkluderer CV90 og BK, som gjorde mesteparten av jobben med aa avhende FI) med ett ord.
    Silent professionals springer opp i tankene mine ihvertfall, saa faar eventuelt noen furtne kystjegere komme her i traaden naa og gnege... :-P
    Elite Som En Trensoldat

Visekorporal
    Ble medlem
    Jun 2004
    Pondusfaktor
    7
    Syns det er en grei måte å fremme seg selv på og øke rekrutering. Tror ikke det er gutta på gulvet som har ringt VG og maset om å få komme i avisen...
    Ass'n titties

Stabssersjant
    Ble medlem
    Jul 2005
    Pondusfaktor
    33
    Ikke noe problem aa fronte seg selv i media for aa oeke interesse blant folk og dermed rekrutteringen. Forsvaret i sin helhet burde gjoere mer av dette, og med det med andre slogans enn kvinneandeler og laerlingeordninger som stort sett interesserer de fleste opp i roeven...
    Nok om det. HY-II var vel paa en maate noe av en milepael for Forsvaret, selv om hva vi gjorde disse dagene egentlig ikke var saa altfor "hot" om man sammenligner hva vi gjorde opp mot hva enkelte andre nasjoner bedriver rundtom i AO. Ikke misforstaa meg, dette var en "stor ting" for Forsvaret vaart og fortjener omtale i media, som et ledd i aa klargjore befolkningen for flere liknende operasjoner i framtiden. Men, IMHO, saa blir det feil naar en liten klikk som tok del i operasjonen staar fram i media med saerdeles bred beinstilling og proklamerer det ene og det andre uten a nevne andre egne, av vesentlig betydning for operasjonen, med ett ord en gang. Samme skjedde ogsaa rett etter operasjonen, naar en eller annen raudskjegg paa TV fortalte hvor flinke KJK hadde vaert og hvor dramatisk det hele var.
    Bottom line er at vi alle var et team disse dagene, eller provde ihvertfall, selv om en del folk i Harstad tilsynelatende ser paa seg selv som hevet godt over alt som ikke er ISTAR eller Spes...
    Elite Som En Trensoldat

Visekorporal 1. klasse
    Ble medlem
    Sep 2007
    Pondusfaktor
    6
    Kanskje KJK sliter med litt mindreverdighetskomplekser? :)

Visekorporal
    Ble medlem
    Jun 2004
    Pondusfaktor
    7
    Kan vel heller konkludere med at ingen slipper unna janteloven...
    Ass'n titties

Stabssersjant
    Ble medlem
    Jul 2005
    Pondusfaktor
    33
    Whatever works for you bro'...
    Elite Som En Trensoldat

Korporal 1. klasse
    Ble medlem
    Oct 2005
    Pondusfaktor
    7
    Forskjell på å tro du er, noe kontra å fremheve seg som den eneste som har utrettet noe under en operasjon.
    Mun galgga cissa du ahccis nastigaphir!

Visekorporal 1. klasse
    Ble medlem
    Jul 2007
    Pondusfaktor
    6
    Sitat Opprinnelig skrevet av pjokken
    Forskjell på å tro du er, noe kontra å fremheve seg som den eneste som har utrettet noe under en operasjon.
    Nå er det vel heller ingen som har hevdet det heller.

Jeg har i hvert fall ingen problemer med å gi dem den respekten de fortjener. Både de som deltok her og de som deltok i forsvaret av gamle-leiren i Meymaneh. Det er dyktige folk som mange av oss i hæren har mye å lære av.

Visekorporal
    Ble medlem
    Jun 2004
    Pondusfaktor
    7
    Nå var det jo en artikkel i Aftenposten for en stund tilbake hvor noen fra hæren som var med under nevnte operasjon stod fram. De nenvte vel heller ingen andre avdelinger...

Uansett, dette var en artikkel om KJK, ikke om operasjonen, så her var KJK i fokus.
    Ass'n titties

Menig
    Ble medlem
    Sep 2005
    Pondusfaktor
    0
    Helt enig Pascali.

Det er vel strengt tatt media som bestemmer hva de vil skrive om når de har fått den infoen de vil ha.
    Kan ikke drive å skrive en takkeliste til alle som var med hver gang man blir intervjuet.

Guest
    Kan ikke drive å skrive en takkeliste til alle som var med hver gang man blir intervjuet.
    Er jo ikke det som er poenget da.....

Visekorporal
    Ble medlem
    Jun 2004
    Pondusfaktor
    7
    Hva var poenget da egentlig? Å sende et sleivspark i retning Harstad?
    Ass'n titties

Korporal 1. klasse
    Ble medlem
    Jul 2004
    Pondusfaktor
    7
    Ja.

Som sagt flinke folk, men noen av dem har utviklet skuddsikker hud etter en stund på Trondenes og er så hemmelige at dem ikke selv vet hvem dem er. Samtidig som de er i Vi Menn ca. hver 3 måned.
    We sleep soundly in our beds at night because rough men stand ready to do violence on our behalf

Visekorporal
    Ble medlem
    Jun 2004
    Pondusfaktor
    7
    Nå er det vel MJK som har vært i VImenn hver 3. måned :) faktisk hehe
    Ass'n titties

Korporal
    Ble medlem
    Oct 2004
    Pondusfaktor
    7
    Vi kan jo alle lure på hva som skjedde ETTER at CV90'ene måtte reise hjem fordi medevacen ikke fløy i mørket... Tydeligvis mange som ikke har fått den fulle storyen, uten å si noe mer om det. Er ikke ute etter noen stillingskrig eller å forsvare den ene eller andre avdeling.

Men uansett så er det jo flott for gutta å få rekruttert/flashet seg i media. Bare synd at jeg ikke har fått lest artiklene i VG, noen som kan scanne eller finnes de på nettet på noen måte?
    jeg sover med lyset på, ikke for at jeg er redd for mørket, men for at mørket er redd for meg.

Guest
    Det som er interessant her er hvordan så mange går rett i forsvar for KJK, ift operasjonen som blir nevnt, uten at en jævla kjeft her har sagt noe negativt om hva de gjorde eller kritisert avdelingen rent fagmessig. I tillegg er det interessant å høre fra folk som har null kjennskap til det som skjedde.

Poenget er holdninger og solidaritet vs egotripp.

Sitat MMB:

Bottom line er at vi alle var et team disse dagene
    Her er kjernen, og det som bør være fokus. Ikke hvem som gjorde hva. Så kan man i fellesskap høste erfaringer fra det som skjedde og lære av det, sånn at vi kan trene på ting som ikke var helt på stell.....sett i etterkant.

Menig
    Ble medlem
    Sep 2004
    Pondusfaktor
    0
    Admin edit: Slettet etter anmmodning fra bruker.

Visekorporal
    Ble medlem
    Jun 2004
    Pondusfaktor
    7
    Jeg kan ikke kritisere KJK for det de gjorde under operasjonen, jeg var ganske enkelt ikke tilstede. Jeg kan heller ikke kritisere KJK for det fagmessige, for jeg har ikke erfaring med avdelingen.

Jeg lurer på hvor dere som kritiserer KJK fagmessig har disse negative erfaringene fra?

Når vi snakker om den operasjonen, så har jeg faktisk hørt minst om innsatsen til Mot N. Har vært mer i media om de andre avdelingenes innsats. Og den episoden som Mot N fikk medaljer for var de vel egentlig ganske alene om.
    Ass'n titties

Korporal 1. klasse
    Ble medlem
    Jul 2004
    Pondusfaktor
    7
    Les innlegget til Arctic1 på nytt. Sjef og nk fikk medaljer for sin innsats i forbindelse med Harekate Yolo II. Og der var de altså ikke alene.

Kritiserer ingen fagmessig. Driter i hvor mye oppmerksomhet egen avdeling fikk, var et par løker som stilte opp der også.
    We sleep soundly in our beds at night because rough men stand ready to do violence on our behalf

Visekorporal
    Ble medlem
    Jun 2004
    Pondusfaktor
    7
    Ok, jeg misforstod innlegget til Artic1. Jaja, får skylde på at det er tidlig på morran :D

Man blir først blind på øynene.
    Ass'n titties

Guest
    Og helt til slutt: At den norske QRF en er klar til å reise til sør-Afghanistan for å delta i krigen mot taliban er altså ikke tilfelle. Da må de heve seg flere hakk både på faglig dyktighet, og personlige holdninger. I tillegg må ledelsen våkne opp og se at det de gjorde i bosnia/kosovo ikke nødvendigvis fungerer idag.

Kjenner at jeg blir provosert når jeg skriver dette, men QRF en kan i bunn og grunn takke seg selv. Du får som regel det du fortjener.
    Hva i all verden har bosnia/kosovo med dette å gjøre...? Vet du hvordan QRF IV gjennomførte sin oppsetting etc? Fokuset er helt annerledes enn det var på den tiden for å si det sånn....

Det virker som enkelte blander kortene. Må skille mellom personlige erfaringer med avd. og det inntrykket en får av å lese noen avisartikler.
    Er ikke avisartikkelen som er grunnlaget for min erfaring, for å si det sånn....

Tror egentlig det virkelige problemet hos kritikerne er at deres egen avd. ikke fikk noe oppmerksomhet. janteloven eksisterer fremdeles tydeligvis
    Tror du må fininstille filteret ditt når du leser innlegg her. Ingen har kritisert KJK for det de gjorde under operasjonen eller deres fagmessige kompetanse. Det er ikke det det går på.....heller ikke hvorvidt QRF'en fikk oppmerksomhet eller ikke.

Vet ikke hvor mye kjennskap du har til operasjonen eller hvilken mølje dette er blitt i etterkant mtp rykter, drittslenging etc. Da hadde du kanskje skjønt hvorfor jeg reagerer, litt bedre.

Stabssersjant
    Ble medlem
    Jul 2005
    Pondusfaktor
    33
    Virker som det er baade en og to som foeler seg noget truffet her i denne traaden. Fort gjort aa gaa i forsvarsposisjon og kaste skitt den andre veien ja...

Ok, siden noen i traaden tydeligvis ikke helt skjonner hva som blir kritisert her saa tar jeg det i enkel klartekst;
    1. Jeg har aldri vaert en del av MOT-N/KJK og jeg skriver fra staastedet som en som var tilstede og jobbet side om side med disse folka.

2. MOT-N fikk en medalje fra Amerikanerne. Vel fortjent og det skal ingen ta fra dem.

3. MOT-N, utover det som foerte til nevnte medalje, gjorde en fremragende jobb disse dagene. Ingen skal ta fra dem det.

4. MOT-N sin sjef disse dagene er en mann jeg har saerdeles stor respekt for. Folket foroevrig i teamet, med deres bakgrunner, var ogsaa straalende faglig dyktige folk.

5. MOT-N hadde friere toyler ifbm. aa loese sine oppdrag og aa bevege seg i omraadet. Skjonner godt at det er frustrasjon hos MOT-N naar disse maatte forholde seg til en QRF som ble holdt i baand av FOHK og direkte inngripen fra politikere. Ikke en optimal maate aa loese oppdrag paa nei kan vi vel alle enes om, men gaa og klag til den oevre ledelse og ikke til soldatene i QRFen!

Ok,
    Alt overnevnte tror jeg folk flest i QRFen og andre non-MOT avdelinger kan vaere enig i.
    Min issue er, som gjentatt til det kjedsommelige, ikke det faglige nivaaet til KJK og dens folk, men graden av nesehoy gange mye av folket her har overfor alt og alle som ikke er MJV/HJK og oevrig ISTAR. Det er mye tomhylser i den groenne haer ja, men ogsaa mye svaert bra personell. En slik "en er ikke kaell med mindre man er en av oss"-holdning gagner ikke noen, spesielt ikke i disse dager der det skal vaere et tett samarbeid forsvarsgrener og avdelinger imellom.
    I tillegg, at jeg personlig ikke faar noe pressetid der jeg kan legge ut om det jeg var med paa har jeg ingen problemer med; Har ingen behov for aa fortelle Norge om hvor stor og sterk jeg var gjennom en helside i VG der jeg framstaar med kun fornavn og sladdet ansikt, saa for min del ihvertfall har dette ingenting med misunnelse eller jantelov aa gjoere. Som en bruker skriver over saa har det riktignok vaert mye rare sitater fra andre folk som var med paa dette. Det faar staa paa disses kappe.
    Om jeg ville kunne jeg sikkert ha gaatt til VG og fortalt dem at de skulle faa enerett paa denne storyen mot noen slanter, men... tror ikke det.

Sherpa,
    Av dine tidligere innlegg har jeg forstaatt det slik at du er en del av KJK. Greit det, kol ha'kavod til deg for aa ha kommet deg igjennom opptaket og faatt deg jobb. Regner med at siden du er der du er kan du jobben din.

Men,
    Dette:
    Sitat Opprinnelig skrevet av Sherpa
    At den norske QRF en er klar til å reise til sør-Afghanistan for å delta i krigen mot taliban er altså ikke tilfelle. Da må de heve seg flere hakk både på faglig dyktighet, og personlige holdninger. I tillegg må ledelsen våkne opp og se at det de gjorde i bosnia/kosovo ikke nødvendigvis fungerer idag.

Kjenner at jeg blir provosert når jeg skriver dette, men QRF en kan i bunn og grunn takke seg selv. Du får som regel det du fortjener.
    Understreker vel egentlig bare dette:
    Sitat Opprinnelig skrevet av MMB
    selv om en del folk i Harstad tilsynelatende ser paa seg selv som hevet godt over alt som ikke er ISTAR eller Spes...
    Innlegget mitt over kommenterer dette greit nok...
    Elite Som En Trensoldat

Menig
    Ble medlem
    Sep 2005
    Pondusfaktor
    0
    En trenger ikke å være fra Harstad for å skjønne at QRF'en kunne vært mye mer enn den er i dag.

Delvis pga politikere og ledelse, men også på enkeltpetter-nivå/lagsnivå.

Det er relativt tydelig at du (MMB) var på 2bn. sin QRF, og den skal jeg ikke uttale meg om. Men kontigenten før (med panser i spissen) hadde mye å gå på.

Guest
    Snakker ikke for noen av avdelingene, men synes det er litt vel mye drittslenging ute å går her. Hva er problemet med å opptre proffesjonelt selv om du ikke er en spesialstyrke? Er enig i at KJK kan virke som de prøver å være spesielle av og til, men det er jo av den enkle grunn at de har blitt en spesiell avdeling. Det viser seg for eksempel med at de ikke tar inn 200 vernepliktige lenger, men at seleksjonen har blitt sånn at det krever sin mann å komme igjennom nåløyet. De opptrer proffesjonelt når det gjelder å fronte avdelingen gjennom media og på www.kystjeger.no. De har rett og slett tatt et steg opp i forhold til hva avdelingen var ment brukt til (500-1000 mannskaper).

Har inntrykk av at det er en del hærfolk som er ute å slenger dritt her? Har derfor et spørsmål til dere som opptrer så ''skinnhellig'' som det ser ut her?

Dere gir inntrykk av at KJK fronter seg som noe mer enn de andre hæravdelingene (panser, 2bn, ingeniør, artilleri osv.) Hvordan ser dere på andre ordinære soldater som oss andre da, som OGSÅ har fullført VANLIG førstegangstjeneste i Sjøforsvaret og Luftforsvaret?

Er så lei av hærsoldater som ser ned på oss andre som har sjø/luft bakgrunn. Har hørt uttallige ganger om hvor kaldt og jævlig og beinhardt det var å være på Skjold og hvor fint vi i sjø/luft hadde det. Om at du hadde ikke vært i militæret før du hadde vært i Hæren, osv. Og det å være en del av FIST/SJØ eller FIST/LUFT var jo ingenting i forhold til de dagene folk hadde opplevd på bakken i FIST/HÆR.

Det ironiske er jo da at de fleste kompisene mine som har vært i Hæren, er helt vanlige ungdommer som oss andre dødelige og er i tillegg ALDRI med ut på tur i drittvær, har vanlig fysisk form som oss andre og de fleste løper 3000-meter på over 15 minutter. Likevel så fronter de sin tjeneste på lik linje som KJK, MDK, EBN, JBN o.l. avdelinger.

Skal ikke dra denne noe lenger, tror dere skjønner poenget mitt. Og jeg har jo selvfølgelig innsett gjennom mine kompiser fra 2.bn, Ingeniør og Storm at jeg aldri kunne tjenestegjort der (pga udødelige krav). Har f.eks hørt så uendelig mye om den 3-mila som jeg ikke gikk i tjeneste selv på Madla (vi var jo gakk/gakker?, hadde ikke 3-mila). Det ironiske er jo at jeg går den 3-mila med pakning 2 ganger i uka i skog og mark, nå som sivilist.

Rakker ikke ned på noen, men før dere rakker ned på at KJK kan virke eplekjekke så bør dere tenke gjennom hvordan dere ser på andre som har vanlig førstegangstjenestebakgrunn, men ikke i Hæren.

Jekk dere ned gutta!

Guest
    Har forøvrig stor respekt for alle involverte i denne nevnte operasjonen. Alt fra ledelsens ''øyne og ører'' til de som har planlagt denne operasjonen i OPS

Visekorporal
    Ble medlem
    Jun 2004
    Pondusfaktor
    7
    Syns det på mange måter kan være sunt med litt "konkuranse" mellom avdelinger. Og litt drittslenging med et lite glimt i øyet kan være med på dette.

Men syns det har vært urimelig mye stygg drittslenging mot KJK de siste årene(har riktignok roet seg etter at det har kommet fram at de gjør en god jobb ute). Husker at tilogmed at flere av befalet mitt hadde mye stygt å si(virket som om mye av det hadde rot i bitterhet, mtp utstyr osv), hver gang avdelingen ble nevnt kom det host og hark fra de fleste.

Om gutta på gulvet der oppfører seg som Djengis Kahn på sin høye hest så må jeg jo minne om at fallhøyden er stor.
    Ass'n titties

Guest
    Rakker ikke ned på noen, men før dere rakker ned på at KJK kan virke eplekjekke så bør dere tenke gjennom hvordan dere ser på andre som har vanlig førstegangstjenestebakgrunn, men ikke i Hæren.
    Har noen her i det hele tatt tatt opp det temaet du nevner her, med å rakke ned på andre tjeneste enn Hæren? Kan ikke se det, så skjønner ikke hvor det kom fra.

Noe av det viktigste jeg prøver å innprente i gutta mine når jeg utdanner de er viktigheten av samvirke. Dvs avdelinger med forskjellige funksjoner som jobber sammen for å oppnå et felles mål. Jeg rakker aldri ned på noen, uansett.

Det ironiske er jo da at de fleste kompisene mine som har vært i Hæren, er helt vanlige ungdommer som oss andre dødelige og er i tillegg ALDRI med ut på tur i drittvær, har vanlig fysisk form som oss andre og de fleste løper 3000-meter på over 15 minutter. Likevel så fronter de sin tjeneste på lik linje som KJK, MDK, EBN, JBN o.l. avdelinger.
    For det første er da kompisene dine tjukke i huet, og for det andre er det ikke mange i ihvertfall min avdeling som løper 3000 på over 15 minutt.

I siste setning bidrar du forøvrig selv til stigmatiseringen av vernepliktige avdelinger som 2.bn, Pbn ol. Vi gjør forskjellige ting ift de avdelingene du nevner, og relevansen er ikke der i det hele tatt. Mange av våre soldater blir også funnet skikket til å tjenestegjøre i TMBN ved endt førstegangstjeneste, i tillegg til å gjøre det bra i int.ops sammenheng, så tror ikke det vi holder på med er helt bak mål. Selvom vi ikke er KJK, MDK(?), EBN, JBN.

Så er det denne hårsårheten som har oppstått her. Ingen her som rakker ned på KJK. Skal innrømme at mitt første innlegg her, glory-seekers, ble skrevet litt i "stridens hete". Dette skyldes en lengre diskusjon med en kollega som via kjenninger fra ISTAR miljøet frontet hvilke holdninger de hadde/har til QRF'en og det som ble gjort. Var ikke mye konstruktivt som kom frem for å si det sånn. Hvor er profesjonaliteten der?

Det som gjøres her er å gi en konstruktiv tilbakemelding. Det er i mine øyne en bra ting. Jeg har, som jeg sa til min kollega, møtt både MJ og SJ som er vanvittig mye mer omgjengelige og ydmyke enn de fra KJK jeg har møtt i forskjellige sammenhenger. Sist ved en rekrutteringsbrief om SJ ved min avdeling, hvor vedkommende SJ ikke hadde noe problemer med å prate skit med oss etter briefen.

Gukken:

Det er alltid masse å hente, både på enkeltmannsnivå og høyere. Det er derfor vi trener. Hele tiden. Selvfølgelig kan QRF'en være så mye mer, men det er viktig å sette det litt i sammenheng.

De tre siste QRF'er har vært vernepliktige avdelinger med alt fra ferskt til meget erfarent befal, som skal lede nyutdannede soldater. Det sier seg selv at det vil være en viss nivåforskjell ift en proff patrulje fra KJK som har trent sammen over flere år.

pascali:

Litt vennskapelig konkurranse mellom avdelinger er alltid bra. Når det derimot går fra å være vennskapelig til å være regelrett nedlatende blir det feil. Evne til å være kritisk er bra, evne til å ta imot kritikk er enda bedre.

Guest
    Okey, da er vi forsåvidt enige. Sorte får finnes i alle avdelinger, selv MJK (ref. offiseren som underslo utstyr). Men, uansett da, jeg prøvde ikke å dra PBN, 2BN, Artilleri og Ingeniør under en negativ kam. Tvert imot, jeg er også av samme oppfatning som deg når det gjelder samarbeid mellom ulike avdelinger og forsvarsgrener. Prøvde bare å vise til at hvis du har vært borti eplekjekke kystjegere, så er ikke det noe som er unikt for Sjøforsvaret. Hetsinga og det å ''føle seg ovenpå'' går andre veien også.

Var ikke meningen å blande meg inn i den ''krigen'' som tydeligvis allerede har startet her. Ville bare komme med noen synspunkter som jeg satt på spissen.

Stabssersjant
    Ble medlem
    Jul 2005
    Pondusfaktor
    33
    Jeg vil oppfordre folk som har tenkt aa svare i denne traaden naa utover aa lese og forstaa innholdet, eventuelt telle til ti og tenke seg om etterpaa ogsaa, foer dem klikker paa poste-knappen. Jeg og meg selv ihvertfall begynner aa bli lei av folk som snakker om "krig" og at dette er en KJK-bashing og "haer vs. sjoe"-drittslengings traad. Det er det absolutt ikke, men det har vaert noen paapekninger mot denne avdeling, bl.a. fra meg selv, som har resultert i at en liten klikk her har gaatt helt bananas i svarene sine.
    Elite Som En Trensoldat

Guest
    Jeg vil oppfordre folk som har tenkt aa svare i denne traaden naa utover aa lese og forstaa innholdet, eventuelt telle til ti og tenke seg om etterpaa ogsaa, foer dem klikker paa poste-knappen.
    Okey, tok den. Selv om jeg synes det var rart den kom etter min kommentar? Det var en del ureine treff lenger oppe i tråden og...

Som sagt flinke folk, men noen av dem har utviklet skuddsikker hud etter en stund på Trondenes og er så hemmelige at dem ikke selv vet hvem dem er.
    Jada...Saklig?

Var flere enn MOT-N som fikk kjort seg disse dagene, selvom forstnevnte til stadighet liker aa staa fram i media og fortelle om hvor flinke dem var med aa egenhendig fikse biffen uten aa nevne andre egne (som bl.a. inkluderer CV90 og BK, som gjorde mesteparten av jobben med aa avhende FI) med ett ord.

Ingen som har fremstått i media med å skrytt av å egenhendig ha fiksa biffen her?

Allerede unnskyldt:
    Glory-seekers......nuff said...
    Kan ha skrevet litt i (jeg kan vel ikke kalle det kampens hete) ''øyeblikket'' jeg også og er enig i at det fort blir en setning og to som kan virke litt teit. Sånn blir det når man diskuterer.

Et annet innspill er at det fort kan bli slik gjennom media at de som gjør grovarbeidet ikke blir nevnt så lett. Hvem tror dere de skriver om i f.eks. Sjøforsvaret?

Mineryddere kontra Minedykkere? Minerydderne gjør grovarbeidet, MDK ''finpusser''.
    MTBer kontra Kystjegere? MTBene gjør jo grovarbeidet, kystjegerne ''finpusser''.

og f.eks. Fregatter, Orion-fly o.l. Som er en vesentlig del av en sjømilitær operasjon. Da blir det kjekkere å skrive om SBO-tjenesten til MJK.

Og denne lista kan gå lenger enn langt...

Men nå skal jeg ikke sitte å skrive vekk denne flotte påskedagen. Treffer ikke sol og damer her... Topp vær for en tur i marka! Så får alle ha en riktig god påske!

No hard feelings!

Menig
    Ble medlem
    Sep 2004
    Pondusfaktor
    0
    Admin edit: Slettet etter anmmodning fra bruker.

Visekorporal 1. klasse
    Ble medlem
    Mar 2007
    Pondusfaktor
    6
    Er det noen mulighet for at denne artikkelen kan bli scannet og lastet opp her, eller noen kan poste en link dersom den ligger på nettet?

Side 1 av 3 123 SisteSiste

Trådinformasjon

Users Browsing this Thread

1 stk leser denne tråden nå (0 er registrert og 1 er gjester)

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •