Milrab - Milforum - Nettbutikk - Militært Utstyr - Friluftsliv
Liker Liker:  0
Viser resultatene 1 til 8 av 8

Tråd: Norge i Afg: - Mer brutalt enn naziokkupasjonen av Norge

Korporal
    Ble medlem
    Jun 2007
    Pondusfaktor
    6

Norge i Afg: - Mer brutalt enn naziokkupasjonen av Norge

http://www.dagbladet.no/nyheter/2008/02/28/528224.html

Norske soldater har nå vært i Afghanistan i over seks år. Det er lengre enn den tyske okkupasjonen av Norge, sier Erling Folkvord, bystyremedlem i Oslo for Rødt og tidligere stortingsrepresentant for RV.
    Ikke sikker på om jeg skal le eller gråte av slike utsagn
    Heavy is good, heavy is reliable. If it doesn't work... you can always hit them with it.

Korporal
    Ble medlem
    Jun 2006
    Pondusfaktor
    7
    At norske soldater har vært i A-stan lengre enn hva nazistene var i Norge, seks versus fem år, er jo en korrekt og temmelig åpenbar faktaopplysning fra våre venner i Rødt.

Sammenligninger utover det faller på sin egen urimelighet, jf. le eller gråte.
    For myself I am an optimist - it does not seem to be much use being anything else.

Stabssersjant
    Ble medlem
    Jul 2005
    Pondusfaktor
    40
    Denne Olav Akselsen har jo et godt poeng når han spør seg om det er den Norske bevolkning som er i utakt med regjeringens Afghanistanpolitikk eller om det er partiet Rødt som er i utakt med den Norske befolkningen med sine 2% oppslutning.
    Velger å tro at Nordmenn flest gjennomskuer denne nazi-sammenligningen som det gjærede pisset det er.

Litt for mye jenkem ute og går om dagen blant en del av disse Rødt-politikerne virker det som...
    Elite Som En Trensoldat

Sersjant 1. klasse
    Ble medlem
    Mar 2007
    Pondusfaktor
    9
    Sitat Opprinnelig skrevet av MMB
    Denne Olav Akselsen har jo et godt poeng når han spør seg om det er den Norske bevolkning som er i utakt med regjeringens Afghanistanpolitikk eller om det er partiet Rødt som er i utakt med den Norske befolkningen med sine 2% oppslutning.
    Velger å tro at Nordmenn flest gjennomskuer denne nazi-sammenligningen som det gjærede pisset det er.

Litt for mye jenkem ute og går om dagen blant en del av disse Rødt-politikerne virker det som...
    Jeg måtte sjekke datoen når jeg leste de tre første linjene i den artikkelen. ( gadd ikke lese mer når jeg skjønte hvor det bar...)
    Beards don't kill people, people with beards kill people.

Visekorporal 1. klasse
    Ble medlem
    Sep 2007
    Pondusfaktor
    6
    En stor takk til Rødt som nok en gang beviser at de har et ganske vridd bilde av verden, måtte de fortsette sitt arbeid langt under sperregrensen...

Korporal
    Ble medlem
    Jun 2007
    Pondusfaktor
    6
    Sitat Opprinnelig skrevet av Harald10
    At norske soldater har vært i A-stan lengre enn hva nazistene var i Norge, seks versus fem år, er jo en korrekt og temmelig åpenbar faktaopplysning fra våre venner i Rødt.

Sammenligninger utover det faller på sin egen urimelighet, jf. le eller gråte.
    Sant nok, men jeg tenkte mer på sammenligningen.

- Norge deltar i en USA-styrt okkupasjon som i sum er mer brutal enn den forferdelige tyske okkupasjonen av Norge.
    Jeg for min del ser ikke på Norge sitt bidrag som en okkupasjon i likhet med 2 verdenskrig. Jeg håper og tror at alle Afganere ønsker at vi er der og sikrer istede for å ha et Taliban styre. Tysklands okkupasjon av Norge var vel litt mer ufrivillig og skadelig for sivilbefolkningen.
    Heavy is good, heavy is reliable. If it doesn't work... you can always hit them with it.

Korporal
    Ble medlem
    Jan 2006
    Pondusfaktor
    7
    Tror ikke roedt har hoert om Loya Jirga, Valget i 2004 eller noe annet som har skjedd i Afghanistan de siste seks aara.
    True Blue Through and Through

Stabssersjant
    Ble medlem
    Jul 2005
    Pondusfaktor
    40
    Torstein Dahle ser jo så snill og sympatisk ut, men så har han samtidig så lite bakkekontakt med vår vide verden og hva som faktisk går i bane rundt sola og hvordan.
    Selv om Afghanistan etter invasjonen i 2001 hadde blitt om til en eneste stor utopisk blomstereng duftende av roser og andre søte lukter. Selv om det hadde vært universiteter på hvert gatehjørne og presidenten hadde vært en kvinne, respektert av folket, med en reell makt og uten skaut på hodet. Selv om økonomien hadde vært i verdensklasse og Afghanerne hadde hatt en levestandard og utdanningsnivå som overgikk selv oss i Norge... hadde Rødt tatt til orde for deres evige svertekampanje og ukurerbare pessimisme av hva NATO gjør i Afghanistan. Afghanistan kunne sågar ha vært verdens beste land og dette hadde ikke vært bra nok for Rødt fordi:
    Er USA i det hele tatt involvert i noen som helst form er det automatisk fanden på tur, og kjeften på disse kjøttmeisene går utrettelig og kverner med den samme mannskiten opp og opp igjen. At dem ikke går lei av å høre seg selv...

Her for en måneds tid siden kalte Kristin Halvorsen noen av mine medsoldater for krigsforbrytere (ifbm. hylseplukkere som hadde blitt slått)
    Nå idag kaller Torstein Dahle og denne andre Rødt-løken meg og samtlige Norske soldater som jobber- og har jobbet i Afghanistan, medskyldige i en okkupasjon som verden ikke har sett makan til siden nazistenes herjinger.

Jeg skammer meg ikke, fordi jeg vet bedre enn disse idiotene, men noen av våre politikere burde sannelig lære seg å holde kjeft om dem ikke har noe idè om hva dem faktisk sier!
    Elite Som En Trensoldat

Milrab - Milforum - Nettbutikk - Militært Utstyr - Friluftsliv

Trådinformasjon

Users Browsing this Thread

1 stk leser denne tråden nå (0 er registrert og 1 er gjester)

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •