Milforum - militært diskusjonsforum. Forsvaret, Luftforsvaret, Etterretningstjenesten, Hæren, Marinen, Sjøforsvaret, debatt, Geopolitikk

Milrab - Milforum - Nettbutikk - Militært Utstyr - Friluftsliv
Liker Liker:  0
Viser resultatene 1 til 11 av 11

Tråd: Kvinne til topps i marinen

Korporal
    Ble medlem
    Feb 2005
    Pondusfaktor
    7

Kvinne til topps i marinen

Første kvinne på dette nivå i forsvaret. Kompetent dame! Og hun lar seg vel ikke bestikke av nye kjøkkenmaskiner, turer eller annet som kan friste folk på dette nivået...kremt kremt...

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks ... 231602.ece

Visekorporal 1. klasse
    Ble medlem
    Mar 2006
    Pondusfaktor
    7

Re: Kvinne til topps i marinen

Sitat Opprinnelig skrevet av SOP2000
    Første kvinne på dette nivå i forsvaret. Kompetent dame! Og hun lar seg vel ikke bestikke av nye kjøkkenmaskiner, turer eller annet som kan friste folk på dette nivået...kremt kremt...

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks ... 231602.ece
    Om ikke annet, så er det jo ihvertfall en solid kvotering - uavhengig av hvor dyktig Kontreadmiralen er.
    Assumption is the mother of all fuckups

Visekorporal 1. klasse
    Ble medlem
    Sep 2007
    Pondusfaktor
    6
    Ikke nok med at hun er den første kvinnelige kontreadmiral, hun skal også være med i en spillefilm av Harald Zwart! :)

http://www.rb.no/underholdning/article3323270.ece

Visekorporal 1. klasse
    Ble medlem
    Mar 2006
    Pondusfaktor
    7
    43 år og admiral - det er vel spekulativt i seg selv. Jeg har ingenting i mot Bastviken, men jeg syntes det er grovt at en person uten operativ lederansvar og -tjeneste kan oppnå denne graden i det hele tatt. Ser man litt nærmere på ansiennitet - 6 måneder som Kommandør, og 14 måneder som Flaggkommandør - skal det nok ikke mye til for å innse at dette er en ren kvinnekvotering.

Stabssersjant
    Ble medlem
    Mar 2005
    Pondusfaktor
    18
    Sitat Opprinnelig skrevet av Bart Simpson
    43 år og admiral - det er vel spekulativt i seg selv. Jeg har ingenting i mot Bastviken, men jeg syntes det er grovt at en person uten operativ lederansvar og -tjeneste kan oppnå denne graden i det hele tatt. Ser man litt nærmere på ansiennitet - 6 måneder som Kommandør, og 14 måneder som Flaggkommandør - skal det nok ikke mye til for å innse at dette er en ren kvinnekvotering.
    Her tror jeg du skal sjekke noen CVer. Jeg synes det går gjennomgående hurtig fra Oberst og oppover for alle som er på toppnivå. Det er mange der som er under ett år på ett eller flere gradsnivå.
    "Gjør Ret, Frygt Intet"

Visekorporal 1. klasse
    Ble medlem
    Mar 2006
    Pondusfaktor
    7
    Sitat Opprinnelig skrevet av Sofakriger
    Sitat Opprinnelig skrevet av Bart Simpson
    Her tror jeg du skal sjekke noen CVer. Jeg synes det går gjennomgående hurtig fra Oberst og oppover for alle som er på toppnivå. Det er mange der som er under ett år på ett eller flere gradsnivå.
    Tror du skal sjekke et par CV'er selv. Host opp et par kandidater i samme aldersnivå, så skal jeg jenke meg.

Menig
    Ble medlem
    Sep 2005
    Pondusfaktor
    0
    Leste at Bastviken er en av 29 offiserer på general/admiralsnivå i forsvaret og en av 7 kontreadmiraler i sjøforsvaret.
    Så lite som forsvaret er blitt, så virker det som om det er gått inflasjon i høyere offiserer.
    Men gradsnivået henger vel igjen fra det "gamle" forsvaret.
    Mange høvdinger og få indianere..
    Gud må vite hvor mange oberster det er ?
    Det begynner å ligne på en bananrepublikk
    Outstanding red team, get yourself a case of beer for that one

Sersjant
    Ble medlem
    Mar 2005
    Pondusfaktor
    9
    Finseth ble KADM og sjef LDKN 46 år gammel, Hannestad GMAJ og sjef opsstab FOHK også 46 år gammel. Sølvberg GMAJ 47 år gammel, mitt raske søk fant ikke noen som ble flaggoffiser yngre enn 46.
    meh

Sersjant
    Ble medlem
    Mar 2005
    Pondusfaktor
    9
    Sitat Opprinnelig skrevet av kilgore68
    Så lite som forsvaret er blitt, så virker det som om det er gått inflasjon i høyere offiserer.
    Ikke særnorsk, dessverre. Royal Navy sies å ha flere admiraler enn fartøy.
    meh

Stabssersjant
    Ble medlem
    Mar 2005
    Pondusfaktor
    18
    Vel. når jeg blar i utnevninger i statsråd har brigaderene ca 3 år fartstid som oberst før de blir utnevnt som brigader. Da gjerne etter en periode som M.

Må nok bare gi deg rett her, dette har gått mye fortere enn vanlig. Men det må jo bety at hun er rasende flink.
    "Gjør Ret, Frygt Intet"

Banned
    Ble medlem
    Jul 2005
    Pondusfaktor
    0
    Litt rart å lese dette ,forstår at det er Norge i 2008 vi lever i ,når jeg tenker på den gamle krigeren Skule Valentin Storheil ,var bla skipssjef på Stord under den annen verdenskrig og ble senere belønnet med Krigssverdet som en del andre celebre personer i fra de forskjellige våpengrener .Så ble ikke Storheil så raskt forfremmet som denne 44 årige damen .Hadde gleden av å bo på samme sted som han to ganger ;tidlig på 1960 tallet da jeg var guttunge og bodde Nordpå ,da var Storheil Viseadmiral og øverstkommanderene for Nord Norge ,senere i Drøbak og har sogar vært med å seilt skagenseilasen med ham som mannskap på Colin Archer skøyte ,her snakker vi om en med virkelig oprativ erfaring.
    Men nå var dette noen tankedryss jeg luftet litt høyt ,kansje jeg heller burde holdt kjeft=)

Milrab - Milforum - Nettbutikk - Militært Utstyr - Friluftsliv

Trådinformasjon

Users Browsing this Thread

1 stk leser denne tråden nå (0 er registrert og 1 er gjester)

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •