Foto: Kjosvold/Forsvaret

Milrab - Milforum - Nettbutikk - Militært Utstyr - Friluftsliv

Tilpasset søk
Side 1 av 5 123 ... SisteSiste
Viser resultatene 1 til 40 av 180

Tråd: Mat i forsvarets leire

Visekorporal 1. klasse
    Ble medlem
    May 2007
    Pondusfaktor
    6

Mat i forsvarets leire

Etter mange år i grønt har jeg vært innom en del leire i kongeriket. Det slår meg stadig hvor stor forskjell det er på standarden på maten.
    Må bare poengtere at jeg ikke er spesiellt kresen. Jeg likte for eksempel den beryktede Lungemosen på Heistadmoen ;-)
    Det er jo merkelig at forskjellene er så store. Kostøret er jo det samme, eller ?

Til grunn for min topp og bunn liste , ligger alt fra: kø, ser maten delikat ut, utvalg på salater ++, ferskt brød, flere valg av middag.

På solsiden har jeg følgende leirer:
    - Setermoen. Ingen over, mange under
    - Rena. God nummer 2.

På bunn
    - Jørstadmoen. Vanskelig å sette fingeren på det, men kjedelig er det første ordet jeg kommer på.

2. Milrab - Milforum - Nettbutikk - Militært Utstyr - Friluftsliv

Visekorporal 1. klasse
    Ble medlem
    Sep 2006
    Pondusfaktor
    6
    Ser at du ikke har hatt den ærerike opplevelsen av å "nyte" et måltid på Lahaugmoen. Vet helt sikkert at det var/er bedre kvalitet på brød på ubåt.
    Wings of Steel

Visekorporal 1. klasse
    Ble medlem
    Oct 2007
    Pondusfaktor
    6
    Kjenner kun til maten på gsv, og går ut i fra at denne ikke skiller seg ut i positiv retning. Bortsett fra lunsjen kanskje, som kan være ganske "fresh". Men når alle jegeraspirantene er ute på øvelse så har visst garnisonskompaniet noen legendariske spisefester, med iste i vanndispenserene!

Korporal 1. klasse
    Ble medlem
    Oct 2005
    Pondusfaktor
    7
    Messa på Sessvollmoen er fin den, dersom du LIKER å drite 4 ganger mellom hvert måltid! Er greit å komme hjem til mor slik at en kan gå tilbake til 1 gang om dagen...
    Mun galgga cissa du ahccis nastigaphir!

Sersjant
    Ble medlem
    Mar 2005
    Pondusfaktor
    9
    BSMA var best av de av KNMs landfaste messer jeg har vært i.
    meh

Visekorporal 1. klasse
    Ble medlem
    Feb 2005
    Pondusfaktor
    7
    1. BHFS
    2. Rena
    3. Andøya
    4. Sessvoll
    5. Madla
    In Cani Veritas

Korporal
    Ble medlem
    Jun 2007
    Pondusfaktor
    6
    Mange diskusjoner her inne ligger et stykke over min kunskap, men når det kommer til mat i messe har jeg prøvd ut ganske mye så her kan jeg endelig komme med noe konstruktivt. Ser Rena ligger høyt oppe på flere lister. Jeg var så heldig å komme til Rena 3 måneder før det nye kjøkkenet åpnet noe som gjorde at ordet PANERT sto på menyen ganske ofte. Vet maten er mye bedre der nå, men dette gjør at Rena detter et stykke ned på lista. Mågerø, Terningmoen, Kjevik og Gsv stiller ganske likt på standar kost. På de positive områdene må jeg si Ørlandet gjør en god jobb. Lite kø og godt utvalg. Madla er også en leir som kan skryte av utvalget. Værnes er greit nok, men jeg liker ikke adskillelsen av soldater og befal. Føles litt for overlegent å titte ned på rekruttene som kaster i seg maten. Den store vinneren i på denne listen må være Hjerkin. Nå kan det være vanskelig å få seg et måltid der om dagen, men det er den eneste messa jeg har fått hjemmelagd pizza i.

Så lista blir som følger.
    1. Hjerkin.
    2. Ørlandet.
    3. Madla.
    4. Rena. Terningmoen, Mågerø, Kjevik og gsv.
    5. Værnes.

Dette er da de som er de beste. Har ikke lyst til å fornærme noen med å ta lista over de værste.

Sitat Opprinnelig skrevet av Gwandihir
    Det er jo merkelig at forskjellene er så store. Kostøret er jo det samme, eller ?
    Kostøre er likt over hele fjøla ja. Da det ikke ble påkrevd at grønn bølge skulle gjelde over hele landet ble det fort variasjoner i kosten der. Andre grunner til forskjellen er antall spisende vs antall ansatte. Dette er en diskusjon som har pågått lenge på stabsnivå. Jo fler ansatte jo mindre penger til mat. For få og maten dette i kvalitet grunnet hastverk. De eneste forskjellene som er dokumentert er at på kysten server de mer sjømat og i innladet mer kjøttkaker. Dette er etter ønske fra kjøkkensjefene. Det er også flere faktorer, men dette skal vel være hovedpunktene.

Trur kostøre på vernepliktige ligger på mellom 90-95 kr dagen nå.
    Heavy is good, heavy is reliable. If it doesn't work... you can always hit them with it.

Sersjant
    Ble medlem
    Mar 2005
    Pondusfaktor
    9
    Sitat Opprinnelig skrevet av KJ
    Kostøre er likt over hele fjøla ja.
    Har man ikke tillegg for messer som betjener veldig få, dessuten på fartøy?
    meh

Korporal
    Ble medlem
    Jun 2007
    Pondusfaktor
    6
    Sitat Opprinnelig skrevet av flex1984
    Sitat Opprinnelig skrevet av KJ
    Kostøre er likt over hele fjøla ja.
    Har man ikke tillegg for messer som betjener veldig få, dessuten på fartøy?
    Nå blir vel alle messer som betjener få, slått sammen til store messer ila FS07. Men da det fleste utgifter er bevilgningsfinansiert er nok kostøren den samme.

Usikker på fartøy. Når det kommer til mine båtkunskaper gjelder det daske båten.
    Heavy is good, heavy is reliable. If it doesn't work... you can always hit them with it.

Visekorporal
    Ble medlem
    Mar 2006
    Pondusfaktor
    7
    Det jeg husker best fra messa de første seks måndene på gsv er det fæle brødet de serverer (vedder på at ryktene om brødtørkemaskinene er sanne). Lunchen var som oftest veldig bra, og middag helt ok. Men når man kommer seg ut på grensa snakker vi digg mat, nystekt brød til frokost, alt av pålegg, varm lunch, hjemmelaget mat hver dag, hjemmelaget pizza og grøt hver lørdag. Dette er da bare på stasjonen og ikke ute på oppdrag, pluss att det tar litt tid før folket lærer seg å bake brød (brød med 500 gr salt i stedet for 5 gr er ikke godt).
    Krig er helvete, tropp 3 er verre.

Visekorporal 1. klasse
    Ble medlem
    May 2005
    Pondusfaktor
    7
    1. Setermoen
    2. Rena
    3. Skjold
    4. Gamle Setermoen
    5. Værnes

Har mest erfaring med gamle messen på Setermoen. Denne var rævva. Køhelvete uten like, brødet var enten alt for tørt eller ustekt og de var fantastisk flinke til å få dårlig mat til å se god ut. Et par ganger i måneden slo de på stortrommen og hadde veldig bra mat.

Visekorporal 1. klasse
    Ble medlem
    Jul 2007
    Pondusfaktor
    6
    For min del så hater jeg messa på Setermoen intenst, men det er ikke på grunn av maten. Maten er helt OK, mitt hat stammer fra lange køer og rekrutter som blir sendt over på befalssida som forsyner seg i snegletempo. Lunsjen er et lyspunkt, men likevel ikke bra nok til at den topper matpakke få grunn av det overnevnte.

For øvrig så er maten på Lutvann det beste jeg har opplevd. Langt bedre enn noe annet jeg har opplevd i grønt.

På motsatt side har man messa på GSV, som det opp på toppnivå er kjent at er langt under pari. (Visstnok fordi den er underbemannet, med sprengt kapasitet og et kjøkken som sist ble pusset opp på 70-tallet) Spesialiteter er uttørket brød og "limsuppe".

Korporal
    Ble medlem
    Nov 2005
    Pondusfaktor
    7
    Sitat Opprinnelig skrevet av haldis
    Det jeg husker best fra messa de første seks måndene på gsv er det fæle brødet de serverer (vedder på at ryktene om brødtørkemaskinene er sanne).
    Mener å ha hørt at brød skulle ligge i tre dager for å miste ferskheten. Grunnen til dette skulle være at soldatene da spiste mindre.

Når det kommer til messer som jeg har trivdes i er disse tatt med:

Eggemoen: Over 35 forskjellige påleggsorter hver dag, frokost som lunch + så mye melk du kunne drikke.

Holmen leir: Over 30 forskjellige påleggsorter hver dag, frokost som lunch + så mye melk du kunne drikke.

HV-skolen Dombås: Rykende fersk brød, minst tre typer hver dag.

Oversersjant
    Ble medlem
    May 2006
    Pondusfaktor
    20
    Ser at Rena kommer høyt opp. Var ganske imponert over lunsjen de gangene jeg har vært der, men middagen har alltid vært temmelig ussel. Neste gang jeg jeg skal spise der kommer jeg til å kjøre ned til Rena sentrum og kjøpe en kebab.
    There is nothing that can't be solved by the proper use of high explosives.

Korporal
    Ble medlem
    Nov 2004
    Pondusfaktor
    7
    Kongsvinger festning hadde rimelig god mat når jeg var der. Haslemoen derimot sugde lut.
    Art. messa på Setermoen var stusselig men bedre enn Haslemoen. Kav messa på Setermoen derimot var en drøm for oss stakkars art. mennesker.
    Ehh... hva gjør den knappen her?

Oversersjant
    Ble medlem
    Sep 2005
    Pondusfaktor
    9
    Hmm får komme med litt "historie" her.

Noen av den beste maten jeg har spist var i 4-7 hq i Cheeba (Libanon), der serverte de nybakt brød og mye hjemmelagd pålegg. Lunchene der var så populære en stund at mange ble avvist eller måtte bestille plass flere dager i forveien. Men jeg hadde alltid med Bn sjef, nk eller andre fra BN staben så nema problema hehe. For oss som var vant til maten på Falkehøyden eller Steinmyra så var Cheeba et paradis.

Messa på Sør-Gardermoen var også bra de gangene jeg var der. Heggelia var ikke mye å skryte av i min tid. Onsrud og Sessvoll var sånn midt på treet. Haakonsvern skuffet stort men nå har jo jeg bare spist lunch/middag der to ganger. Frokosten på Briggen var jo digg hehe. Er ikke så kravstor bare jeg får godt og ferskt brød så er mye gjort.

Men hvem som er beste osv varierer vel veldig med hvem som er kjøkkensjef osv. En messe som er beste et år er jo plutselig mye dårligere neste gang du der der. Som flere har vært innom her så er stort sett lunchene bra rundt omkring, men middagene varierer veldig, ikke så mange av disse som klarer å lage god fisk. Men var ei uke med kystvakten og der serverte de ferk torsk som de hadde fisket selv og det var digg.
    "saaatan din lille heltjævel, du berga dæ faen mæ den hær gangen å!"

Stabssersjant
    Ble medlem
    Jul 2005
    Pondusfaktor
    33
    Sitat Opprinnelig skrevet av isak
    Noen av den beste maten jeg har spist var i 4-7 hq i Cheeba (Libanon), der serverte de nybakt brød og mye hjemmelagd pålegg. Lunchene der var så populære en stund at mange ble avvist eller måtte bestille plass flere dager i forveien. Men jeg hadde alltid med Bn sjef, nk eller andre fra BN staben så nema problema hehe. For oss som var vant til maten på Falkehøyden eller Steinmyra så var Cheeba et paradis.
    Ååh hva jeg ikke hadde gitt for pitabrød, khomous, arabisk geitost og labaneh til lunch hver dag. Virkelig blitt tjukk og rund ila. kontingenten da! :-)
    Elite Som En Trensoldat

Sersjant
    Ble medlem
    Oct 2005
    Pondusfaktor
    8
    Er det ingen her som har spist lunsj ved CRC Sørreisa?

Oversersjant
    Ble medlem
    Sep 2005
    Pondusfaktor
    9
    Sitat Opprinnelig skrevet av MMB
    Ååh hva jeg ikke hadde gitt for pitabrød, khomous, arabisk geitost og labaneh til lunch hver dag. Virkelig blitt tjukk og rund ila. kontingenten da! :-)
    Kanskje hezbollah kan friste med slik lunch ;-)) Var dårlig med det du lister opp på norske kjøkken i Libanon. Men for litt dollar så fikk man det meste leverte på døren eller skal vi si i porten ;-) Var mer en en runde med Meze i troppsbaren hehe.

Menig
    Ble medlem
    Jan 2006
    Pondusfaktor
    0
    Eg er jo ganske glad i mat, så det er egentleg logisk at mitt første innlegg på Milforum er i ein slik tråd.

Mi personlege erfaring med mat i forsvaret er noko begrensa, samt har ei god kronologisk spredning, men eg har ramla innom eit par kjøkken i løpet av førstegangsteneste o.l.

Lista mi er som følger (frå best til verst):

1. Setermoen, Kav.-leira.
    2. Rena
    3. Setermoen, Art.-leira.
    666. Helgelandsmoen
    Kontakt, slutt

Battle Captain
    Ble medlem
    Sep 2006
    Pondusfaktor
    68
    Erfaringer fra 1970-årene: Messa på Evjemoen laget uspiselige middager, grunnet kjøkkensjefens latskap og udugelighet. Vanligste mat var hermetiske kjøttkaker, hvalkaker eller fiskekaker. I hvert fall sto det kjøtt-, hval- eller fisk- vekselvis på menyen, men det smakte helt likt. På samme tid, grunnet en kjøkkensjef som ønsket å utnytte kostøret til det beste for soldatene, var det som å komme fra helvetet til himmelen å komme fra Evjemoen til Åsegarden leir.

Erfaringer fra 1995-2005: Enorm forbedring i alle messer de siste 20-30 årene. Absolutt utrolig god mat i Lutvann leir og på HV-skolen Dombås. Meget god mat også på Terningmoen og Heistadmoen. Spiste god mat på Haslemoen i 2001 også.
    At sauene vedtar at alle skal leve av gress hjelper dem lite hvis ikke ulvene er enige.

Visekorporal 1. klasse
    Ble medlem
    Sep 2007
    Pondusfaktor
    6
    Har ikke vært på så mange forskjellige kjøkken, men må si at Rena er den beste jeg har vært borti. Froskost og lunsj peker seg spesielt ut der, middagen kan være noe varierende. MEN, det værste måltidet jeg har spist i Forsvaret var på Rena, hjemmelaget fiskegrateng. Husker at den så veldig god ut, fiskegrateng er noe de fleste liker så alle forsynte seg godt, men det meste havnet i bosset. Det var også plenty av stakkars rekrutter der som ble sendt tilbake til bordet for å spise opp, jeg syntest oppriktig synd på dem, så grusomt var det.(Historien er lettere overdrevet)

"Kokkens Spesial" er vel noe man helst bør unngå? Har dårlige erfaringer med dette, eksisterer "Skjold-gryta" fortsatt?:)

Battle Captain
    Ble medlem
    Sep 2006
    Pondusfaktor
    68
    Jeg antar lapskaus laget av RSP som er gått ut (eller er på vei til å gå ut) på dato ikke lenger er vanlig middagsmat? Det var IKKE uvanlig i 1970-årene!
    At sauene vedtar at alle skal leve av gress hjelper dem lite hvis ikke ulvene er enige.

Korporal
    Ble medlem
    Nov 2005
    Pondusfaktor
    7
    Sitat Opprinnelig skrevet av hvlt
    Jeg antar lapskaus laget av RSP som er gått ut (eller er på vei til å gå ut) på dato ikke lenger er vanlig middagsmat? Det var IKKE uvanlig i 1970-årene!
    RSP gått ut på dato??? Det måtte i så fall være bokser merket med 1030 på toppen, hehe.

Korporal 1. klasse
    Ble medlem
    Oct 2007
    Pondusfaktor
    7
    Maten i messa på Høybuktmoen var vanligvis for god. En ting er å ha næringsrik og sunn mat, men blir den for god er det alltid noen som spiser mye mer enn de har godt av. Synd at det skal være slik. Var alltid godt med dessert til middagen, kanskje de troppene som spiste etter oss var uenige ;). Eneste maten jeg ikke likte var "brent mandelpudding med rød-lilla kjemikaliesaus", fytterakkern.

Siste halvåret ble maten helt annerledes, hvis han som hadde kjøkkentjeneste hadde peiling ble det gode greier, men ellers var det ofte stusselige greier. Nattevakta brukte oftest en to-tre netter på å lære seg å lage brød.
    DYT-DYYYYYT-DYT

Sersjant 1. klasse
    Ble medlem
    Nov 2006
    Pondusfaktor
    7
    Ut av leirene jeg har spist på vil jeg rangere kvaliteten på kjøkkenet slik: (nr.1 = best)

Nr.1 - GSV - Her opplevde jeg at maten var vel så god på mannskapsmessen som på befalsmessen
    Nr.2 - Værnes
    Nr.3 - Huseby
    Nr.4 - Heistadmoen

Har også spist en par måltider på en amerikansk base i Goose Bay og en del måltider på Camp Ripley. Men de amerikanske militære kjøkkene vil jeg ikke sammenligne med de norske.. Der snakker vi pannekaker, sirup, kjøtt å poteter til frokost, free tilgang til cola dispenser osv.. det er e annen verden :p

Visekorporal 1. klasse
    Ble medlem
    Apr 2007
    Pondusfaktor
    6
    mye forsjelige messer rund om i kongeriket ja.
    sånn jeg ser det så blir det slik:
    1:setermoen
    2:rena
    3:hegglia
    4:sesvolmoen
    5:rustad
    6:skjold
    stormere fryser ikke,de skjelver av glede

Oversersjant
    Ble medlem
    Sep 2007
    Pondusfaktor
    49
    Endlig en fagdiskusjon som alle har peil på.

Sætermoen: Gammle messa bra bortsett ifra køer, men det var fordi Art og San måtte spise der(Var noe med at de hadde innlagt kloakk istedenfor vann).
    Viktig å holde seg unna hjemmelaget pizza der siden den var fylt med rester fra en uke, fisk og kjøtt omhverandre.
    Alt ellers bra som F.

Rena: Var der da leieren var ung og TMBN hold til i Oppland, OK lunch som jeg skjelden var inne i leir å spiste.
    Resten helt jævlig, prumpelukta fra stakkarene som spiste frokost der lå som en grønn sky over kasserna.
    Jeg måtte få andre til å smugle ut yougurt og slikt til meg om morgenen siden jeg brakk meg av en eller annen ubestemmelig eim som lå i lokalet.
    Eimen var der også under middag men, da hadde kroppen blitt mer herdet og jeg klarte meg.
    Rsp bassert mat var faktisk ikke det værste dette ganens Gehenna kunne gi deg.

Har vært på Rena noen år senere og ting er noe helt annet.

Sessvold, ok
    Heistad, aldri klaget

Lutvan: Ok skulle jeg gått en BS på ny hadde det blitt ES, 10-20 % av grunnen er maten.
    Andøya, vistnok fantastisk, rakk ikke å ta en tur dit.

Min bedømming av messer er som følgende.
    Bra: Du er ikke fysen på noe digg når du går ut døra, bare glad.
    Ok: Trenger ikke kjøpe no grandis
    Dårlig: Heller kald RSP i sludd oppå en ludvig som har gitt deg gnagsår.
    Død ved Kølle!
    Bla bla... Hybrid warfare is easy

Visekorporal 1. klasse
    Ble medlem
    Feb 2006
    Pondusfaktor
    7
    Maten på sjøkrigsskolen er eksemplarisk! Har kun opplevd en gang på over en måned at det har vært mat jeg ikke ville spise. Lunsjen har godt utvalg, og middagen er så si alltid upåklagelig.

En ting som gjør at maten her kanskje er litt bedre enn andre steder er at de har mye lærlinger her på bruket, noe man får støtte for og mer penger til mat og drift. Sikkert flere steder som benytter seg av lærlinger, men er noen noen leirer rundt om i Norge som kunne tjent og spart litt på å benytte seg av dette.

Oversersjant
    Ble medlem
    Sep 2005
    Pondusfaktor
    9
    Sitat Opprinnelig skrevet av hvlt
    Ikke uvanlig på 80tallet heller

Menig
    Ble medlem
    Mar 2007
    Pondusfaktor
    0
    Det verste kjøkkenet i forsvarets historie er uten tvil Trandum. Alle gamle kavalerister vil antagelig være enig med meg her! La meg føye til at jeg ikke er kresen i matveien...
    "Born to be mild""

Oversersjant
    Ble medlem
    Sep 2005
    Pondusfaktor
    9
    Sitat Opprinnelig skrevet av isak
    Hmm får komme med litt "historie" her.

Messa på Sør-Gardermoen var også bra de gangene jeg var der. Heggelia var ikke mye å skryte av i min tid. Onsrud og Sessvoll var sånn midt på treet. Haakonsvern skuffet stort men nå har jo jeg bare spist lunch/middag der to ganger. Frokosten på Briggen var jo digg hehe. Er ikke så kravstor bare jeg får godt og ferskt brød så er mye gjort.

Men hvem som er beste osv varierer vel veldig med hvem som er kjøkkensjef osv. En messe som er beste et år er jo plutselig mye dårligere neste gang du der der. Som flere har vært innom her så er stort sett lunchene bra rundt omkring, men middagene varierer veldig, ikke så mange av disse som klarer å lage god fisk. Men var ei uke med kystvakten og der serverte de ferk torsk som de hadde fisket selv og det var digg.
    Får vel ta med den dårligste messen jeg har noensinne har spist i, da må vi tilbake til UNPROFOR tiden og den britiske messen i Split(Trogir), ræva mat som fløt i fett.

Battle Captain
    Ble medlem
    Sep 2006
    Pondusfaktor
    68
    Sitat Opprinnelig skrevet av Batyr
    Det verste kjøkkenet i forsvarets historie er uten tvil Trandum. Alle gamle kavalerister vil antagelig være enig med meg her! La meg føye til at jeg ikke er kresen i matveien...
    Hvor lenge var disse blikk"fatene" (en blanding av fat og tallerken med en del avgrensede områder til f.eks. kjøtt, poteter og grønnsaker) i bruk? Jeg husker dem fra Trandum i hvert fall i 1978. De ga litt stemning fra "En dag i Ivan Denisovitsj' liv"...

Oversersjant
    Ble medlem
    Sep 2007
    Pondusfaktor
    49
    Sitat Opprinnelig skrevet av Batyr
    Det "fine" er at man la en haug pæng i kjøkkenet på Rena slik at kavaleristene også skulle få mat.
    Man tok med seg kjøkkensjefen fra Trandum og vipps voila samma maten som trandum!
    I følge de som tjenestegjorde i begge leire var smaken identisk.

Slike tilstander gir grobunn for Kantinejeger begrepet.
    Død ved Kølle!
    Bla bla... Hybrid warfare is easy

Guest
    1. Bjerkvik/ Elvegårdsmoen sin sivile/ militære kantine.
    2. Ramsund orlogstasjon.
    3. Rena leir.
    4. Trondenes leir.
    5. Harald Haarfagre.
    6. Haakonsvern.

Menig
    Ble medlem
    Dec 2005
    Pondusfaktor
    0
    1. GSV
    2.HVSKS

340. Sessvollmoem 1989
    Sic Vis Pacem Para Bellum

Ledende menig
    Ble medlem
    Jun 2005
    Pondusfaktor
    7
    Sitat Opprinnelig skrevet av Haward
    Kongsvinger festning hadde rimelig god mat når jeg var der. Haslemoen derimot sugde lut.
    Art. messa på Setermoen var stusselig men bedre enn Haslemoen. Kav messa på Setermoen derimot var en drøm for oss stakkars art. mennesker.

Støtter den om Kongsvinger festning. Var innom der en ukes tid i 2003. Norgesmesteren i Instutisjons-kokkelering jobbet da på kjøkkenet der. Hvert måltid var et festmåltid.

Ellers var jo kjøkkenet i Camp Lebane legendarisk. Ikke uten grunn at det kom 30 franske "lunsj-jegere" hver dag.

Uansett Skjold kommer nederst!

Stabssersjant
    Ble medlem
    Jul 2005
    Pondusfaktor
    33
    Ble et par turer til Lebane ja, skikkelig god mat der, selv om kreps og sjømat ikke helt er min greie. :-)
    Av Norske messer så har jeg aldri helt blitt overbevist av disse. Steder jeg har spist er vel Setermoen, Sessvollmoen, Heistadmoen, Rena, Skjold og Olavsvern, og ingen av disse har riktig overbevist meg. Jeg er nok altfor kresen og har ikke fått det inn i hodet mitt at disse stedene disker opp mat til flere hundre personer...
    Utenlands, så mener jeg å huske at messen vår i Glogo var knallert (i KFOR V vel og merke, IV var helt jevlig!). Camp Nidaros og messen i PRT-MM disker opp svært god mat også.

Dette sagt, så er det svært få ting som slår messene i Amerikanske leire! Camp Spann, Bondsteel, Phoenix, Eggers/CFC-A er virkelig good shit og her er det svært lett å bli feit om en ikke trimmer nok... :-)
    Elite Som En Trensoldat

Korporal
    Ble medlem
    Dec 2004
    Pondusfaktor
    7
    1. Tor hovmoen
    2. Lebanemoen
    3. Holmenmoen
    4. Bondsteelmoen
    5. Møllamoen
    6. Jørstadmoen
    7. Sessvollmoen
    (...)
    273 Heistadmoen når den rette kokken var der.
    Skraphaugen har talt!
    - Rill og Rall

Ledende menig
    Ble medlem
    Nov 2007
    Pondusfaktor
    6
    1. Kjevik (ferske rundstykker på daglig basis)
    2. Madla
    3. Haakonsvern

Side 1 av 5 123 ... SisteSiste

Trådinformasjon

Users Browsing this Thread

1 stk leser denne tråden nå (0 er registrert og 1 er gjester)

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •