Foto: Kjosvold/Forsvaret

Milrab - Milforum - Nettbutikk - Militært Utstyr - Friluftsliv

Tilpasset søk
Viser resultatene 1 til 4 av 4

Tråd: Marinen betalte for brystoperasjoner

Menig
    Ble medlem
    Aug 2005
    Pondusfaktor
    0

Marinen betalte for brystoperasjoner

Hver operasjon har en prislapp på 10.000 australske dollar, og det er skattebetalerne som får regningen.

Saken vekker stor oppmerksomhet i Australia, og representanter for marinen sier kostnaden kan forsvares, fordi noen kvinnelige soldater trenger operasjonen for å ta hensyn til «psykiske problemer».

Ifølge The Sunday Telegraph, som har snakket med Kourosh Tavakoli, som er plastisk kirurg, har marinen betalt for to offiserer sine operasjoner hos ham. Kvinnene, som var 25 og 32 år gamle, fikk utført brystforstørrelser, og regninen gikk til marinen.

- Jeg vet helt sikkert at marinen betalte for operasjonene. Jeg vet ikke hvorfor de betaler for det, det er ingen klare medisinske grunner til å få brystene sine forstørret, sier han.

Talsmannen for marinen sier at det har skjedd at marinen har betalt for slike operasjoner, men han ville ikke si hvor mange ganger det har skjedd.

- Kosmetiske operasjoner som er gjort kun for å forbedre den subjektive oppfatningen av personens utseende betales av oss, men bare hvis bakgrunnen for operasjonen er et psykologisk problem, som gjør det vanskelig for personen å fungere i sin jobb, sier talsmannen til avisen.

Han la til at ansatte som har vært i ulykker også får kosmetiske operasjoner betalt av marinen.

Forsvarsminister Brendan Nelson, som er utdannet lege, fikk spørsmål om hvor mange som hadde mottatt slike operasjoner, men svarene på det er ikke ventet for tidligst neste uke.

Oberstløytnant Petter Lindkvisst ved Forsvarsstaben sier til ABC Nyheter at han ikke kjenner til at lignende operasjoner har skjedd i Norge på skattebetalerenes regning.

- Nei, jeg har aldri hørt om at slikt har skjedd her til lands, sier Lindkvist.
    http://www.abcnyheter.no/node/52287

Denne var litt artig selv om det kanskje ikke er så mye å diskutere.

2. Milrab - Milforum - Nettbutikk - Militært Utstyr - Friluftsliv

Korporal
    Ble medlem
    Oct 2005
    Pondusfaktor
    7
    Vel, i utgangspunktet kan man jo se behov av dette..

Forsvaret er jo en arbeidsplass der det utøves tildels svært mye fysisk fostring - noe vi alle vet snevrer inn på en kvinnes naturlige resurser for former.. - Ved annen "yrkesskade" ville vi vel vært snare til å støtte kompensasjon?

Det kan jo og tenkes at tjenesten krever det - hva med etj. feks? Som de sier fanger man flere fluer med honning enn med eddikk! - Tipper man sier mer når man blir trøstet av en barmfager koselig jente enn en streng skarp en som vifter med neven..

Men det er jo ren spekulasjon..

Steinar T

Korporal
    Ble medlem
    Jan 2006
    Pondusfaktor
    7
    Kanskje E-tjenesten kan hente konsulenter fra Team Aylar?

Forh0rer: 'HVOR SKAL ANSLAGET FINNE STED????'
    Terrorist: 'INFIDEL, JEG VIL ALDRI SI DET!!'
    Lene Alexandra: ' MY BOOBS, MY BOOBS, MY BOOBS ARE OKAYYY!'
    Terrorist: 'Oslo S, Torsdag, faa henne til aa slutte, please!'
    True Blue Through and Through

Sjefssersjant

Ble medlem
    Mar 2005
    Pondusfaktor
    51
    LOL

Jeg er redd dere gutter er på tur ut i OPSEC-myra nå. Hvis dere blir plukket opp av ei hyggelig barmfager ei til helga så tenk dere om to ganger...
    The electricity is always working and the food is pretty great.

Trådinformasjon

Users Browsing this Thread

1 stk leser denne tråden nå (0 er registrert og 1 er gjester)

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •